nee he.. niet alleen kreupel maar last van dr rug

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

nee he.. niet alleen kreupel maar last van dr rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 22:36

ja jullie zien het al aan de titel..
vrijdag had ik les toen liep ze niet goed ze liep kreupel aan dr voorbeen, zaterdg en zondag maar op rust gezet en maandag er weer op ze liep nog steeds niet voorwaards en nu was ze achter heel stijfjes dinsdag nog maar een dagje op het land maar vandaag weer knudde.. ik zat er net op toen ik wilde aandraven voelde ik dat ze niet echt lekker liep.
annemiek was miran aan het les geven en die keek dus ook even..
Je hebt gelijk marjolein ze loopt niet goed miranda ging ondertussen de bak uit ze was klaar.
dus ik heb nog een tijdje met annemiek staan praten nadat ik vertelde dat het vrijdag haar voor been was maandag haar achterbenen en nu nog steeds dacht ze toch aan rug klachten.. Verdrietig

verdorie.. ik nog wat met haar gepraat ze is veelste dik dat weten we vorig jaar was de veearts er en die vertelde dus ook dat er aardig wat af moest dat ze dan wel wat langer mee kon die tijd ben ik haar ook gaan rijden kreeg ze meer conditie en ging het weer super.. dat wist de stal eigenaar dus ook..
dus die trekt zich nu al niets meer aan van wat de veearts toen zei.
hij voert haar gewoon verdorrie het zelfde als wat rustique krijgt Boos! rustique heeft het nodig + dat het een veel groter paard is!!

er moeten nu zeker 50 tot 80 kilotjes af.. Lips are sealed
we gaan haar nu longeren met bijzet en longeer singel het koppie moet laag.. zodat ze haar rug gaat gebruiken en ontspannen zo worden haar rugspieren sterker.
ook buitenrijden zou goed zijn dan de bijzets door de singel..
echt jammer dit.. annemiek en ik hebben na het afzadelen nog even gekeken bij dr rug en idd ze had er echt last van Verdrietig

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 08:57

Rugklachten worden meestal veroorzaakt door problemen in de voet. Die kun je van buitenaf niet zo maar even zien of voelen.
Door pijn in de voet wordt die voet ontzien is de belasting op de rug en de andere benen weer anders. Dit kan o.a. spierpijn veroorzaken en hierdoor dus rugklachten. Ik zou niet zomaar denken dat het alleen maar uit de rug komt en dat dat komt door overgewicht. Vaak lopen paarden met problemen in de voet op zachte bodem goed en op het harde slechter. Met longeren zul je dan weinig merken.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:13

Belker schreef:
Rugklachten worden meestal veroorzaakt door problemen in de voet. Die kun je van buitenaf niet zo maar even zien of voelen.
Door pijn in de voet wordt die voet ontzien is de belasting op de rug en de andere benen weer anders. Dit kan o.a. spierpijn veroorzaken en hierdoor dus rugklachten. Ik zou niet zomaar denken dat het alleen maar uit de rug komt en dat dat komt door overgewicht. Vaak lopen paarden met problemen in de voet op zachte bodem goed en op het harde slechter. Met longeren zul je dan weinig merken.


Toch is dit zeker niet altijd zo. N.a.v. rugklachten kan er kreupelheid ontstaan en dit hoeft niet altijd beenproblemen te betekenen.

Trouwens even een goede tip voor longeren gebruik een gogue. Vraagt nl veel ruggebruik. Wel rustig aan beginnen ze kunnen hier nogal spierpijn van hebben.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:26

Daarom staat het woordje "meestal" er ook bij. Ik zeg toch ook niet "altijd".
Maar ik heb veel paarden meegemaakt die in Utrecht onderzocht werden en waar ze niets vonden. terwijl in een andere kliniek er wel problemen in de voet naar boven kwamen. Niets kunnen vinden zegt neit automatisch dat er neits zit. Ook dat is nog eens van toepassing.