Picknicken??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Picknicken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 15:17

Wie weet er leuke/lekkere dingen voor bij de picknick..volgende maand hebben we met de gehele buurt een picknick Vingers aflikken.
Altijd erg leuk,het gaat om een grote groep volwassen en wat kids.En ook twee die geen vlees lusten..

Kom maar op met de overheerlijke ideen Haha!

Anoniem

Re: Picknicken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:59

Muffins, kleine cake'jes met glazuur, stukken Brownies, of gewoon een gemarmerde tulband of fruittulband.

Diverse stokbrood sandwiches en gewone broodjes. Staat me bij dat er nog een paar topics hierover zijn geweest met broodrecepten en ook voor picknick... eens kijken of ik die kan vinden Lachen Tosti's?

Gevulde eieren, tomaten of paprika's. Anders een maaltijdsalade? Bijv. een pastasalade of huzarensalade. Wraps is misschien ook wel een idee? Stukken pizza?

Broodjes:
viewtopic.php?t=75782
viewtopic.php?f=31&t=376690&hilit=

Topic van W'mijn wat ik zocht:
viewtopic.php?f=31&t=363964&hilit=

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: Picknicken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 10:37

Aardappelsalade
750 gram aardappelen
Calvé Yofresh Yogonaise
5 hardgekookte eieren
200 gram prei
peper en zout
paar augurkjes

Schil de aardappelen en zet ze met zoveel water op dat ze net onder staan. Voeg een beetje zout aan het water toe en kook de aardappelen in circa 15 minuten net gaar. Snijd de nog warme aardappelen in blokjes of plakjes. Voeg zoveel yoghurtmayonaise toe dat dat alle aardappeltjes ermee besmeerd zijn. Laat dit enkele uren intrekken. Pel de eieren en hak ze fijn. Was de prei, snijd hem in ringetjes en blancheer de groente 2 minuten. Meng de eieren en de prei door de aardappels en breng de salade op smaak met peper en zout. Snipper er nog wat kleingesneden augurkjes doorheen.

Broodje kalkoenfilet, walnoten en appel
3 el Calve yogonaise
0.5 stengel bleekselderij, kleingesneden
50 g gehakte walnoten
0.5 el citroensap
2 bruine bolletjes
halvarine
2 blaadjes sla
2 plakjes kalkoenfilet
1 appel (bijv. Granny Smiths), in plakjes

Maak een mengsel van de yogonaise, bleekselderij, walnoten en het citroensap.
Besmeer de bolletjes met halvarine. Beleg de bolletjes achtereenvolgens met een blaadje sla, het walnotenmengsel, een plakje kalkoenfilet en een aantal plakjes appel.


Aardappeltaart
6 plakjes bladerdeeg
6 aardappelen, in stukjes
1 ui, in ringen
50 gram ham, in blokjes
1 broccoli, in roosjes
1 pot Aardappel Anders
100 gram geraspte kaas

Rol van de plakjes bladerdeeg een lap deeg en bekleed er een ingevette vorm mee met een doorsnede van 26 centimeter. Verdeel de aardappelplakjes over de bodem, en daarover de uiringen, de ham en de broccoli. Verdeel de aardappelsaus over de taart en strooi de kaas erover. Bak de taart in ongeveer 45 minuten af in een op 220 C voorverwarmde oven.
Geef er een frisse salade bij.
Mexicaans broodje
4 maïsbolletjes
30 g Becel pro.activ
80 g gerookte kipfilet
1 kleine avocado
peper en zout
4 blaadjes eikenbladsla
2 el salsa-saus
verse koriander

Besmeer de broodjes met pro.activ. Beleg ze vervolgens met de kipfilet. Prak de rijpe avocado fijn, maak op smaak met zout en peper en smeer dit mengsel op de kip. Leg hierop de sla met een schepje salsa en verse koriander naar smaak.
Broodje huttenkase
12 el Hüttenkäse (Cottage cheese)
4 mandarijnen, in partjes
4 el rozijnen
4 walnoten, gehakt
peper
8 blaadjes sla
4 sneetjes witbrood
4 tl Becel Dieet

Meng de Hüttenkäse met de mandarijnpartjes, rozijnen en gehakte walnoten. Maak op smaak met een beetje peper. Was de blaadjes sla en droog ze door ze uit te slaan. Besmeer de sneetjes brood met Becel Dieet en beleg ze met de blaadjes sla. Schep het Hüttenkäse-mengsel hierop.

Roggebroodsandwich met mosterd-honing smeerkaas

Waardering van het recept:
benodigdheden

2 sjalotjes
4 tl mosterd
4 tl honing
80 g 20+-smeerkaas
2 tl Becel Dieet
4 sneetjes roggebrood
peper
2 takjes bieslook
bereiding

Hak de sjalotjes fijn en roer dit door de mosterd, honing en de smeerkaas. Besmeer de sneetjes roggebrood eerst met Becel Dieet en vervolgens met het kaasmengsel. Bestrooi het geheel met een klein beetje peper. Garneer met fijngeknipte bieslook.Zadenbolletje met tomaat

Waardering van het recept:
benodigdheden

4 zadenbolletjes
30 g Becel pro.activ
4 tomaten
4 mini-bolletjes mozzarella
verse blaadjes basilicum
versgemalen peper
bereiding

Besmeer de broodjes met Becel pro.activ. Snijd de tomaat en de mozzarella in plakjes. Beleg het brood met om en om, dakpansgewijs een plakje tomaat, mozarella en een blaadje basilicum. Tenslotte de broodjes bestrooien met versgemalen peper.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Picknicken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:48

Pasta salade... pasta (penne of van die strikjes oid) koken en af laten koelen... dressing maken van een beetje sour cream (evt. met een lepel mayonaise), met een klein beetje olijfolie, wat verse bieslook, vers gemalen peper en een beetje zeezout, blokjes (jonge) kaas, stukjes chorizo (ik snijd plakjes die ik dan weer in vieren snijd), een rode ui in blokjes snijden, een paprika (rood) in blokjes snijden, wat mais en dan de hele zooi door elkaar roeren. Ik vind dat iig erg lekker Haha! .

Sanwiches (of andere broodjes) met kaas, avocado, gerookte kip (en evt. een klein beetje peper en zout)

Pastasalade met gerookte kip, zongedroogde tomaatjes, ui en kaas lijkt me ook lekker.

Avocado salade met walnoten en sinaasappel is ook niet vies.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Picknicken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:57

ik heb ooit een uitgebreide picknick gemaakt, zal het eens opzoeken.
In ieder geval:
koude komkommersoep
luxe belegde broodjes (of beleg en broodjes apart meenemen)
witte wijn *LOL*