Weekend bij Antoine de Bodt!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Weekend bij Antoine de Bodt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 10:11

Het weekend was echt te gek! We waren om 8 uur op de manege om Noah op te halen. Natuurlijk wilde hij niet normaal de trailer in. Gelukkig, na enig gepush met de longe, stond hij er in. We gingen op weg.
Het rijden ging allemaal goed, behalve dat het regende en er een paar wegen blank stonden dan.

Toen we daar aankwamen stond er een veewagen op de oprit. Die moest eerst weg. Die mensen deden dat allemaal niet zo snel, dus duurde het Noah te lang en begon hij onrustig te worden. Na zo'n 10 minuten konden we hem uitladen. Hij vond het allemaal erg spannend. Hij mocht naar zijn stal en kreeg wat te eten. Na hem 2,5 uur rust gegund te hebben gingen we met hem aan de gang. Eerst Nathalie met de dubbele longe. Hij protesteerde best veel, allemaal stress. Na 20 minuten ging hij beter lopen en kwam er rust in hem. Toen moest Nathalie erop. Ze mocht niets met de teugels doen, en zelfs de teugels in 1 hand nemen. Tekeer dat Noah ging! Schudden met zijn hoofd. Het zag er heel gevaarlijk uit. Nathalie had ook moeite om haar evenwicht te houden. Na een kwartiertje worstelen liet Antoine hem even stappen, zodat ze allebei even tot rust konden komen. Daarna begon hij weer opnieuw. Nu ging het na 5 minuten al beter. Het schudden werd minder en hij begon te ontspannen. Na weer een kwartier vond Antoine het wel genoeg. Hij mocht terug naar stal.

Na 2 uur was de volgende les. Nu mocht ik longeren. Pfff, dat valt dan vies tegen. Wat hebben we aan staan klooien met hem de laatste tijd, maar ik weet nu wel wat ik verkeerd deed en hoe het wel moet. Na een half uur mocht hij weer naar stal. De lessen deze dag waren afgelopen. Wat heb ik al een hoop geleerd.

De volgende dag was Nathalie weer aan de beurt. Eerst weer even longeren met de dubbele longe. Hij liep eigenlijk gelijk al ontspannen, dus na 5 minuten Nathalie erop. Nu moest ze hem zelf gaan rechtrichten, in de contrastelling. Het ging zo goed dat ze na 5 minuten los ging en de hoefslag rond moest. Dat viel geloof ik nogal tegen. Alleen het feit al dat heel je houding eigenlijk al verkeerd is. Handen hoog houden. Best moeilijk als je dat niet gewend ben. En je bent ook al gauw te lief. Kneepjes in de teugels geven. Fout dus. Haal je elleboog maar wat naar achteren. Zo verduidelijk je je hulpen.
Maar goed, na een minuut of 10 had Nathalie het door en ging hij nageven. wat een verandering. Het leek wel een ander paard.
Na in totaal 3 kwartier mocht hij weer terug naar zijn box. In de tussentijd ging Antoine wat andere paarden doen.

Na 3 uur was Noah weer aan de beurt. Nathalie kon er gelijk op. En de hoefslag rond. Ze heeft alleen gestapt, maar na een uur was hij drijfnat. Maar liep wel beter en ontspannen. Daarna mocht hij weer op stal en konden we allemaal even bijkomen van een aantal indrukwekkende lessen.

Na een uurtje lekker in de zon gezeten te hebben, kwam Antoine naar ons toe om te vragen om een paard uit de wei te halen. Dat paard was bang voor mannen. Veel geslagen enzo. Wij dat gedaan. Dus Antoine zegt, poets hem maar en zadel hem maar voor me op. Ook dat gedaan. Hij was hartstikke rustig en lief
Ik nam hem mee naar de bak en deed de dubbele longe eraan. Op dat moment nam Antoine het pas over. Het leek wel of het paard ontplofte. Hij sprinte weg, bij Antoine vandaan. Gelukkig zat hij aan de longe. Bokken dat hij deed. Maar na een minuut of 10 galoppeerde hij rustig en kwam zelfs terug in draf en stap. Het paard loopt op dit moment Grand Prix in Amerika (!) en heeft hetzelfde probleem als Noah. Hoefkatrol. Daarbij is hij dus door een man mishandeld.

Na een half uur haalde Antoine 1 longe eraf en liet er 1 aanzitten. Of ik er op wilde, aan de longe. Dat was wel even slikken. Ik, op zo'n paard. Ja tuurlijk! Nathalie haalde mijn cap en ik stelde ondertussen de beugels. Dat werd klimmen. Hij is namelijk zo'n 1.75 hoog! Maar goed. Cap op en ik erop. Ik moest hem ook rechtrichten in de contrastelling. En ineens zette Antoine hem in draf. Wow! Wat een ruime passen had dat beest. Ook hier moest ik weer hetzelfde doen. Na 10 minuten moest ik afstijgen en ging hij er zelf op. Nu kon hij er alles mee doen, hij vertrouwde Antoine blindelings.
Na een half uur rijden pakte hij een ander paard. Liep ook mank toen hij daar kwam. En zat vol stress. Gestresst was hij nog wel, maar mank? Nee, niets te zien. Nathalie mocht hiermee aan de slag, met de longe. Na ongeveer 20 minuten liep hij ontspannen en verruimde hij zijn pas.

Hierna nam hij een hengst. Die was zaterdag gekomen en kon niet op zijn benen staan. Hij viel nog net niet om. Hij zetten hem aan de dubbele long en je zag na 20 minuten al verbetering. Hij liep nu nog kreupel op zijn linkervoor- en achterbeen. Na weer 10 minuten alleen nog linksvoor.

Ik heb echt wonderen gezien dit weekend en een hoop geleerd. Over een week of 4 gaan we weer. Ik kijk er nu al naar uit.

Natuurlijk zullen er mensen zijn die negatief reageren, maar ik wil alleen maar zeggen: Verruim je blik en richt je niet op 1 trainingsmethode. Sta open voor andere dingen. Ik had nog nooit van Antoine gehoord en ik geloofde dat wat mijn instructrice mij leerde het goede was. Ik weet nu wel beter.
Zoiets simpels als rechtrichten kan je paard dus redden van hoefkatrol.
Voorkomen is beter dan genezen.
En degene die denken dat het onzin is, daar wil ik alleen maar tegen zeggen: Zien is geloven!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 11:41

Wat gaaf! Binnenkort gaan wij met ons HKO beestje naar een clinic van Antoinne. Ik ben echt heel benieuwd! Ik heb al veel over hem gehoord, maar nog nooit zelf ervaren. Als ik dit soort verhalen dan hoor, kan ik echt niet meer wachten!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 11:49

KLinkt erg intressant. Op 28 september ga ik ook naar een clinic toe met mijn paard.
En ik zou erg graag ook eens een weekend/midweek daar heen willen.
Mag ik vragen wat het kost zo'n weekend?
pb is goed.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

amarant

Berichten: 35
Geregistreerd: 12-11-01
Woonplaats: Starnmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:16

Hoi...........
28 en 29 september komt Antoine bij ons thuis een clinic geven en prive lessen. Dit is in Starnmeer, Noord Holland, dicht bij Alkmaar.

Mochten er nog geintereseerden zijn kun je mailen naar kickersteyn@hotmail.com

Er zijn nog een aantal plaatsen vrij ( ook om alleen te kijken) dus wees er snel bij...........

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:09

Hee Carola, wat leuk! Met Ed ga je dit dus proberen.. Ben benieuwd, laat het me horen! Heb er zelf ook een tijd aan gedacht, maar twijfel nog steeds..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 19:25

gewoon doen Navy, ik denk dat je met jou paard er heel veel aan hebt.
Je kan ook eerst een bij zo;n clinic gaan kijken voor je besluit om je paard mee te nemen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 21:50

Ik heb hem onlangs in Nuenen aan het werk gezien, en ze willen hem nog een keer terug laten komen. Mooi dat ik dan meerijd hoor!

De hond is de betere mens

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 07:21

Dat is inderdaad ook slim, eerst even kijken.. Leer je tenslotte ook veel van Haha!
Ik zal zo even op de site kijken of er clinics die meer deze kant opliggen komen (om Navy een lange trailerrit te besparen..).

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 08:03

Ik kon helaas niet in Nuenen. Dus als het weer is laat maar weten.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:42

Wat leuk zeg, ik vind zijn methode ook erg goed. In mijn profiel heb ik een foto staan dat Antoine op mijn paard rijdt.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 15:51

NaVy! schreef:
Dat is inderdaad ook slim, eerst even kijken.. Leer je tenslotte ook veel van Haha!
Ik zal zo even op de site kijken of er clinics die meer deze kant opliggen komen (om Navy een lange trailerrit te besparen..).


Hallo,

Er wordt bij ons in Lunteren een clinic gehouden van Antoine op a.s. zaterdag 7 september, deze duurt van 13.00 - 20.00 uur.
Mocht je interesse hebben, we hebben nog een aantal plaatsen vrij voor de toeschouwer.

als je meer info. wilt, kun je me een pb sturen.

Groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:44

wij trainen sinds januari met veel regelmaat bij Antoine, met 1 paard en 3 pony's.
Paard heeft hk, pony's absuluut niets mee aan de hand.
1 van de pony's was al M dressuur, de andere 2 nog niks, de schimmel en de bruine hebben vanaf dat moment letterlijk alles gewonnen wat er te winnen viel, echt super. De derde pony mag van Antoine nog niet uitgebracht worden, nog even wachten dus, maar komt eraan echt super.
Wij zijn absoluut laaiend enthousiast hierover, allerlei dingen worden duidelijker uitgelegd, waarmee ik niet zeg dat wij alles verkeerd geleerd hebben, maar niet goed begrepen/uitgelegd zullen we maar zeggen.
Het paard met hk, gaat steeds beter en daar leren we nog het meest van.

Heel leuk voor je dat je het ook zo ervaart, veel succes ermee Haha!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-02 18:09

Het gaat steeds beter met hem. Hij gaat beter lopen en is ook veel vrolijker. Party!!
Hij gaat zelfs het 1 en ander uitproberen om onder het werk uit te komen. Dat was lang geleden.
Veel mensen zien geeneens dat hij hko heeft. En als je het zegt staan ze je met open mond aan te kijken.

Ik heb er echt een hoop geleerd en als het goed is gaan we binnenkort weer. Lachen

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 19:05

IS het eigenlijk duur?

'Paint' it 'Black'

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-02 18:14

Wij betaalden 100 euro voor 2 dagen, met slaapplaats erbij.
We hebben zo'n 3 uur les gehad, per dag, in totaal en we waren met 4 personen.
Dus nee, het is niet duur.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:35

NaVy! schreef:
Dat is inderdaad ook slim, eerst even kijken.. Leer je tenslotte ook veel van Haha!
Ik zal zo even op de site kijken of er clinics die meer deze kant opliggen komen (om Navy een lange trailerrit te besparen..).


wat is de site? (of heb ik nou wat over het hoofd gezien?) vind het prachtig klinken

Enya - Daya :-)

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 21:30

Hoi,

Ja ik ben met Donsje ook bij Antoine geweest en ik vind hem geweldig!
Heb vandaag Mandy met Navy waarschijnlijk overgehaald om ook eens te gaan. Knipoog
De site is trouwens: www.hoefkatrol.com
Ga er maar eens kijken! Pling

greetz

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, Sting en 32 bezoekers