Speelgoed in de stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Speelgoed in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 14:43

Ik heb een vraagje,
Ik heb het idee dat mijn paardje zich nogal staat te vervelen op stal, en aangezien hij nog niet met andere paarden op de wei kan staat hij toch redelijk vaak op stal. Hij heeft geen stalgebreken maar ik zit er nu toch over na te denken iets van speelgoed voor hem voor op stal te kopen, is dit slim en wat zou ik dan moeten kopen?


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 15:46

Bij Razinda in de box heb ik een boei hangen, die lek is. Hij hangt aan een halstertouw en iedere dag staat ze er in te bijten en meestal weet ze het touw los te maken en dan ligt hij op de grond. Zolang zij plezier heeft in dat spelletje, weet ik iig zeker dat ze geen stalondeugden ontwikkelt. (Daarbij staat ze ook nog eens van 11 tot ongeveer 20.00 uur op het land).

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 15:51

Leonardo heeft een speelappel van Divoza, die inmiddels zwaar mishandeld is Haha! Verder heeft hij ook een colafles met een paar handjes muesli erin, opgehangen aan een strotouwtje (blijft precies goed zitten onder die verdikking onder de schroefdraad). Daar staat ie dan lekker mee te klooien om de muesli eruit te schudden. Elke avond is íe leeg!

Mileen heeft een skippybal gehad, maar nadat ze die drie keer in het rond gesmeten had was de lol daar vanaf. Nu heeft ze ook een colafles met muesli en zoals het een echte fjord betaamt doet ze ALLES om het eruit te krijgen!!! *LOL*

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 16:03

Omdat Knuffel afgelopen winter bijna al haar stro uit haar box at heb ik er ook een Speelbal ingehangen Haha! . Eerst was het natuurlijk bere eng maar het vele stro eten werd wel minder *LOL* .Heb alleen nog nooit gezien dat ze er ook daadwerkelijk mee speelde Verward

Neeltje

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 16:05

Misschien als je 'm inwrijft met een doorgesneden appeltje?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 16:06

Mijn paardje eet dus ook al zijn stro op, ben ook een beetje bang dat hij dan per ongeluk zijn eigen mest op gaat eten.. Maar hoe kan ik simpel iets maken om uit te proberen hoe het werkt? (snap het idee van de fles niet helemaal)

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Jollybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 16:06

Heey,

Onze paarden hebben van die jollyballen in stal liggen of hangen, soms spelen ze ermee en soms niet. Ik vind het echt super speelgoed voor ze want ze kunnen ze ook niet kapot maken! Er zit namelijk een gat in die er voor zorgt dat de bal weer vol loopt wanneer ze erin bijten! Ze zijn niet echt goedkoop maar ze gaan lang mee!

xxxies
Syllie

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 16:22

Ik vermoed dat je gewoon een lege(plastiek natuurlijk) fles moet nemen, daar aan de zijkant een klein gaatje(s) in maken,en gewoon ophangen met muesli erin.Als je paard speelt,komt er wat muesli uit Lachen .
(ik kan het ook fout hebben hoor)

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 16:34

wat ook een idee is tegen verveling is een lolly(likit) van de paardendrogist te kopen zijn ze ook wel een hele tijd zoet mee.

Wodan en ik onderweg in de M2

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 17:00

wodan schreef:
wat ook een idee is tegen verveling is een lolly(likit) van de paardendrogist te kopen zijn ze ook wel een hele tijd zoet mee.


Yep maar dan moet je wel van poetsen en wassen houden, want ze smeren zich er helemaal mee in (tenminste Levi wel, heel zijn manen, oren en halster zaten onder) *jakkie, kleeftroep*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 19:06

Heb pas een hooinet in de stal gehangen en volgedaan met hooi. Duurt het ook weer wat langer dan het hooi van grond af eten.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 19:10

Lick-it, hooinet, speelappel, jollybal in de paddock (helpt iets tegen het kuilen graven), dagelijks 6 a 8 uur buiten staan, waarvan zeker 3 a 4 uur in de weide.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 19:33

Ik ga de lege fles truck maar eens uitproberen denk ik..


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 19:44

Ineke2"]
[quote="wodan schreef:
wat ook een idee is tegen verveling is een lolly(likit) van de paardendrogist te kopen zijn ze ook wel een hele tijd zoet mee.


Yep maar dan moet je wel van poetsen en wassen houden, want ze smeren zich er helemaal mee in (tenminste Levi wel, heel zijn manen, oren en halster zaten onder) *jakkie, kleeftroep*
[/quote]

Dat was de oude versie, nu hebben ze op vaste basis, stukken beter!
Die plakken niet en smelten ook niet! Tong uitsteken

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:30

Wilgentenen is ook leuk. Kunnen ze de schil vanaf peuteren, zijn ze uren zoet mee!

Nulla tenaci invia est via

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:39

Margreet schreef:
Wilgentenen is ook leuk. Kunnen ze de schil vanaf peuteren, zijn ze uren zoet mee!


Waar kun je die halen Verward

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:44

ik heb in de stal een speelappel opgehangen aan een halstertouw (wel vrij van de wanden anders kan hij er niet fatsoenlijk mee spelen) en ik heb een oude (inmiddels lekke) voetbal in de stal liggen

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:58

Ineke2"]
[quote="Margreet schreef:
Wilgentenen is ook leuk. Kunnen ze de schil vanaf peuteren, zijn ze uren zoet mee!


Waar kun je die halen Verward
[/quote]

Als de wilgen gesnoeid worden Haha!

Tuincentra hebben ze ook wel eens.

Nulla tenaci invia est via

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 21:46

Voetbal los in de stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 08:48

Cealli schreef:
Mijn paardje eet dus ook al zijn stro op, ben ook een beetje bang dat hij dan per ongeluk zijn eigen mest op gaat eten.. Maar hoe kan ik simpel iets maken om uit te proberen hoe het werkt? (snap het idee van de fles niet helemaal)


Je neemt een lege plastic frisdrankfles van 1.5 of 2 liter en dan bind je een strotouwtje onder die verdikte rand die onder de dop zit. Paar handjes muesli in de fles, en dan de andere kant van het touwtje aan een plafondbalk oid ophangen. Uiteraard geen dop op de fles, dan ruikt je paard de muesli niet en kan hij er niks mee.
Ik maak dus geen gaatjes oid in de fles. Ze zijn slim genoeg om er wat uit te krijgen. Ze nemen de opening tussen de tanden, en gaan dan schudden, proberen 'm op de kop te houden etc.
Je kunt er natuurlijk ook gewoon biks in doen, maakt niet uit, ze spelen er toch wel mee.
Zorg er wel voor dat het touwtje lang genoeg is, en dat het een touwtje is dat goed in elkaar zit, zodat ze er niet met hun hoofd in komen te zitten ofzo. Dus bij gebruik van normaal strotouwtje even elke tien centimeter een knoopje erin trekken voor de veiligheid.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 08:57

Als hier de wilgen gesnoeid worden dan liggen er heel veel flinke takken.
Die gaan dan ook in de paddocks.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-02 17:40

Thnx voor de tip Sonja, ga het vanavond eens uitproberen!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 20:17

of een voetbal in een hooinet in de stal hangen

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-02 19:32

heb nu een opblaasbare bal gekocht, maar nou hoor ik weer dat een paard bij ons op stal daar de haak afgebeten heeft en mijnes bijt ook mega, dus nu durf ik hem niet meer op te hangen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 bezoekers