Over Deurne en motivatie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Over Deurne en motivatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 14:18

N.a.v. het Deurne-topic: In een van de laatste In de Strengen’s (die met Manno voorop) staat een interview met Pieter Kersten en die geeft nogal af op de discipline van Deurne-stagiaires: in Ermelo – zo zegt hij – zitten mensen die écht gemotiveerd zijn en die dus ’s avonds nog een opleiding doen, de stagiaires van Deurne willen alleen maar rijden rijden rijden en in het werk eromheen hebben ze geen zin. Ook de ‘Paardenmeisjes’-uitzending op TV over Deurne was geen reclame. Dus zit ik hier niet om iemand af te zeiken, alleen de beeldvorming van Deurne-statiaires is dus niet al te best!! Ik denk dat er een kern van waarheid zit in het commentaar van Kersten als je ook de tv-uitzending hebt gezien: iedereen droomt er maar van om een ‘eigen stal’ te beginnen, maar daarvoor moet je al zó goed zijn?!!! Wat is er mis met een supergroom te zijn of een superstalmeester of een super paardenafrichter? Zeg maar zoals groom Mariska van De Sjiem of die Titia die in De Hoefslag een column heeft gehad….super toch als je zo een bijdrage kunt leveren aan eht succes van een combinatie?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 16:37

Jaren geleden, toen ik net in Nederland kwam wonen, was Deurne 'beroemd'. Nu lijkt het haast berucht. Ik heb mij nooit echt verdiept wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn, misschien de concurrentie van anderen opleidingen op het gebied van paarden? Hoe dan ook, de toelatingseisen zijn een stuk soepeler geworden. Gevolg, Deurne is een stuk dunner bevolkt met echt gemotiveerde mensen. De meest zijn naar mijn idee irrealistische paardenmeisjes, die zonder een duidelijk toekomstperspectief aan de opleiding beginnen. Meisjes die denken dat ze met hun hobby veel geld kunnen verdienen. Ik denk dat geld voor een belangrijk deel bijdraagt dat zoveel een eigen stal willen beginnen.
Overigens ben ik het niet met je eens dat je goed moet zijn om een stal te beginnen, het zijn juist de middelen die van essentieel belang zijn. De mensen die namelijk een eigen stal hebben, hebben vaak kennissen of familie die bijdragen of zelf al in het bezit zijn van een stal. Competenties komen later pas aan de orde, om de stal (eenmaal opgestart) ook draaiende te houden.
Toch blijf ik respect houden voor de (gemotiveerde) mensen die aan een dergelijke opleiding als Deurne beginnen. Je hart volgen i.pv. je verstand, dat is best moedig. Ik zou het alleen al niet doen omdat het financieel niet aantrekkelijk is. Maar er zijn dus mensen die dat voor lief nemen, wat ik knap vind.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 16:44

ik zelf vind het oude deurne, prima, maar het deurne van tegenwoordig.
In Asten komen die wel eens oefenen, en ik kan niet zeggen dat die zo super met de paarden om gaan sorry.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 16:48

Deurne topic? Waar?

En Lara, heb jij het oude Deurne nog bewust meegemaakt dan?

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 18:34

hier een deurne sport leerling:
ik begrijp wat je bedoelt, alleen de aflevering 'paardenmeisjes' heeft een heel slecht beeld van de school gegeven, iedereen op school vond dit niet leuk, de leeraren vonden het ook balen dat er een slecht beeld van de school is gebleven, wat er bij die uitzending miste was de houderij opleiding wat ik erg jammer vond, de sportleerlingen doen het voornamelijk om te rijden maar de meeste zijn echt de beroerste niet om ook stalwerkzaamheden te doen, dit doe je immers op deurne zelf ook!!
bij de houderijopleiding kan je opgeleid worden tot groom, stalmeester ect. en leerlingen van de sportopleiding willen toch verder met het rijden, maar ze zijn echt de beroerste niet!(zoals ik al zei!)ook al heb je er een paar tussen zitten!
de mensen hebben hier op bokt hebben zo'n slecht beeld over deurne, wat ik zelf erg jammer vind, deurne is een hele leuke en vooral ontzettend gezellige school en je kan er best een hoop leren, ik vind het jammer dat mensen hier een vooroordeel hebben doordat ze die afleveringen hebben gezien en iets in een blaadje lezen over deurne!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:44

Vandaag nog iemand gesproken die van deurne komt en die vond de sfeer juist totaal niet gezellig.
Iets wat ik ook in mijn hoofd had. Mensen met paarden hebben nl en gigantische afgunst tegenover elkaar en op zo'n school werd dat verduidelijkt... Vertelde zij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 21:01

ik woon 7 km van het hippisch centrum vandaan.
Ik kom ze dus regelmatig tegen en zie ze dus ook rijden.
ook hoor ik verhalen van mensen die ooit een leerling van Deurne hebben gehad...

Vroeger toen het nog een prive school was, moest je al flink je mannetje staan wilde je aangenomen worden.
Nu is het nivo heel erg diep triest verlaagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 21:27

Ik baseer mijn mening over Deurne op de stagaires waar ik mee te maken krijg. En dat zijn, op een uitzondering na, niet de grootste lichten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 21:38

Hier een oud deurneleerling. Wat ik al vaker hier op bokt heb gezet, is dat je in deurne opgeleidt word tot instructeur tot ong Z nivo. En iedereen die er heen gaat, die denkt dat ie anky de tweede word, daar is de opleiding helemaal niet voor.
Het is een goede opleiding, alleen is het nivo de laatste jaren flink omhoog gegaan in de sport, en deurne is achter gebleven. + Het feit datt het nu een gesubsidieerde opleiding is, waardoor er een bepaald aantal mensen aangenomen moeten worden. Daardoor word de kwaliteit altijd minder. De aflevering op tv, was echt waardeloos, slechte reclame, en ze vinden het gek dat ze niet serieus genomen worden. Maar goed, de hele paardenwereld is niet echt proffesioneel bezig. Dit topic bijvoorbeeld. Waarom is iedereen toch altijd aan het bewijzen dat iemand anders minder is? Waarom zijn zoveel paardenmensen altijd bezig, anderen in een negatief daglicht te stellen?

Verder ben ik blij dat ik niet verder in de paarden ben gegaan, maar daar heb ik zo mijn persoonlijke reden voor. Carriere maken zit er niet snel bij in de paarden. En dat is voor ambitieuze types als ik zeer frustrerend.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 21:50

ik zat er eerst ook over te denken om naar deurne te gaan, maar wat heb je eraan alles wat je daar doet doe ik thuis ook, ik leer met houderij omgaan, met instuctie, rijden, groomen, dus waarom ????

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 15:26

Pipo schreef:
Maar goed, de hele paardenwereld is niet echt proffesioneel bezig. Dit topic bijvoorbeeld. Waarom is iedereen toch altijd aan het bewijzen dat iemand anders minder is? Waarom zijn zoveel paardenmensen altijd bezig, anderen in een negatief daglicht te stellen?


Tja, zo was het niet bedoeld. Constateer gewoon twee negatieve berichtgevingen. Heb zelf ook niet de beste ervaringen met de Deurne-stagiaires bij ons op stal. En eentje die echt goed is die heeft niet te lijden onder dit 'stempel', die bewijst zich echt wel. Klaar.

En nee ik houd niet van mensen met een groot blabla-gehalte en weinig output...is dat onprofessioneel? Vind ik neit: ik werk hard voor mijn centen en blijf met beide beentjes op de grond, dat mag een ander ook doen.

En dat van die subsidie is inderdaad géén goede invloed! dat verlaagd het gemiddelde niveau. En sjapoo dus voor de Ermelo-studenten.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 21:24

pipo, je hebt helemaal gelijk!!!maar waarom blijven mensen deurne hier op bokt alleen maar afkraken?de meeste deurne leerlingen komen wel verder dan een barneveld leerling(oooow jeeeeeh nu word iedereen weer boos op me en krijg ik alleen maar commentaar, so what?voor veel van jullie geld toch wel een jaloezie!ik voel me ontzettend trots dat ik aangenomen ben en ik heb het ontzettend naar me zin op die opleiding!!!en wat nou deurne staigeres zijn lui?als ze lui waren hadden ze nooit op deurne gezeten hoor!!!!!
sorry voor deze uitval maar ik ben het gewoon even zat, al die negatieve berichten ovcer deurne!!!geen een deurne leerling die er nu op zit!denkt negatief over de school, en bij elke school kan wel wat beter!!!hou op met je vooroordelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 21:28

Wat iedereen ook vergeet, is dat op iedere reguliere opleiding je de basis leert, waarom zou dat op een deurne anders moeten zijn. Zowel bij gewone opleidingen als bij deurne, geld toch echt: de theoretische kennis heb je, en nu de praktijk.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 21:59

thx, eindelijk iemand die niet zo negatief is!(je begrijpt wel dat je als deurne leerling waar je behoorlijk trots op bent het niet leuk si continu negatiefs over je school te hebben, terwijl geen van al die mensen die negatieve dingen erover zeggen ooit een opleiding bij deurne hebben afgemaakt, en vriendinnetjes van weet ik veel wie, das allemaal via via, hebben jullie ook nog een eigen mening of gaan jullie gewoon met de rest mee?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:04

Steef schreef:
Deurne topic? Waar?

En Lara, heb jij het oude Deurne nog bewust meegemaakt dan?


ik heb les van mensen gekregen van het oude deurne, en ik moet eerlijk zeggen, een wereld van verschil.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:04

Jammer dat de school in zo'n kwaad daglicht wordt gezet (er zullen toch ook wel postieve punten zijn)
Achja aan iedere school mankeert wel wat!!!
Toch??
Laatst bijgewerkt door ukkie op 05-09-02 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:06

zo is het!!!(ik zal het maar niet over mijn middelbare school hebben hihi!!!die was pas slecht!!)

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:15

Bij ons op school (Welland College, opleiding paardenhouderij) heeft Deurne ook niet zo'n goede naam, maar dat heeft net even een andere reden. Als wij toevallig ergens stage lopen waar ook een 'Deurne klant' loopt, krijgen die in negen van de tien gevallen voorrang op de leuke klusjes. En dan baal je toch echt wel. Boos! Boos! Boos! Boos!

Nu even ontopic:
Maar dat wil niet zeggen dat Deurne een slechte opleiding is. Ik heb er zelfs over zitten denken om naar Deurne te gaan omdat ze daar net even iets dieper op de stof in gaan dan bij ons op school. Maarja, een eigen paard is dan geen overbodige luxe.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 09:15

wjerdo"]
[quote="Steef schreef:
Deurne topic? Waar?

En Lara, heb jij het oude Deurne nog bewust meegemaakt dan?


ik heb les van mensen gekregen van het oude deurne, en ik moet eerlijk zeggen, een wereld van verschil.
[/quote]
idd wjerdo
Ik krijg les van 2 oud deurne leerlingen.
Allebei super goed.
Heel af en toe krijg ik ook les van iemand die vorig jaar geslaagd is, als ik van te voren weet dat zij die dag komt, blijf ik thuis.

En ja princes, ik heb het niet via via via.
Mijn instructrices zeggen zelf dat ze voortaan niet al te veel goede stundenten krijgen.
Dat zal vast niet voor allemaal gelden, maar het doorzettings vermogen en nivo is volgens hun niet meer wat het geweest is.

Ik ga er van uit dat hun dat na jaren werken daar wel weten.

En als ik leerlingen in Asten of zo, zie rijden knijp ik ook vaak heel erg hard me mijn teentjes.
Ik zie meer gewone fanatieke ruiters rijden, die met 1 x in de week les, het veel beter doen.

sorry, maar zo zie ik het.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 09:26

ik zie mensen rijden die opgeleid zijn in warendorf. Daarbij vergeleken is Deurne kinderspel. toch komen er wel goede instructeurs vandaan hoor. De echte doorbijters van deurne zijn vaak toch goeie. MAar je hebt er ook tussen die meer praat hebben dan dat ze kunnen doen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 11:50

ík heb gehoord dat ze gewoon iedereen aannemen. omdat ze voor iedereen die overgaat geld krijgen ofzoiets. en als je bijv rijden in het eerste jaar niet haalt mag je toch naar het 2e jaar en moet je het dan halen. sommige mensen zitten dat in het laatste jaar met het probleem dat ze het nog niet hebben gehaald. ofzoiets. ja ik heb het ook maar gehoord dus het is een beetje vaag verhaal geworden. het lag geloof ik allemaal aan de nieuwe directrice

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 11:58

even los staand van dit topic:
ik vind het heerlijk om groom te zijn,ga graag met iedereen mee op wedstrijd om te groomen en doe daarin mijn opperste best,tja niet iedereen is een rij-junkie,ik niet iig Knipoog

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 12:05

sanderijn schreef:
even los staand van dit topic:
ik vind het heerlijk om groom te zijn,ga graag met iedereen mee op wedstrijd om te groomen en doe daarin mijn opperste best,tja niet iedereen is een rij-junkie,ik niet iig Knipoog


Sorry, even heel erg off-topic, maar dat woord 'rij-junkie'!! *LOL* Die moet ik onthouden!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 12:59

Citaat:
ík heb gehoord dat ze gewoon iedereen aannemen. omdat ze voor iedereen die overgaat geld krijgen ofzoiets. en als je bijv rijden in het eerste jaar niet haalt mag je toch naar het 2e jaar en moet je het dan halen. sommige mensen zitten dat in het laatste jaar met het probleem dat ze het nog niet hebben gehaald. ofzoiets. ja ik heb het ook maar gehoord dus het is een beetje vaag verhaal geworden. het lag geloof ik allemaal aan de nieuwe directrice


Dat klinkt heel gewoon hoor, is op universiteiten net zo. Je kunt dan derde jaars zijn en nog geen prop hebben.

Ik ben dan wel een rijjunkie, tenminste, ik zou geen groom willen zijn van Anky ofzo. Paardne verzorgen vind ik niet erg, doe het zelfs graag, maar ik zou niet alleen maar willen verzorgen, ik wil me zelf ook ontplooien. Dus een keer iemand helpen op een wedstrijd is geen probleem, maar betaald krijgen voor alleen verzorgen zou ik niet willen. En misschien is Anky wel een verkeerd voorbeeld en zou paardenverzorger op een manege beter zijn.
Van alleen maar uitmesten wordt je niet wijzer, dus daarom wil ik ook graag longeren/rijden e.d.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:20

loulou schreef:
ík heb gehoord dat ze gewoon iedereen aannemen. omdat ze voor iedereen die overgaat geld krijgen ofzoiets. en als je bijv rijden in het eerste jaar niet haalt mag je toch naar het 2e jaar en moet je het dan halen. sommige mensen zitten dat in het laatste jaar met het probleem dat ze het nog niet hebben gehaald. ofzoiets. ja ik heb het ook maar gehoord dus het is een beetje vaag verhaal geworden. het lag geloof ik allemaal aan de nieuwe directrice


dat is dus niet waar!ik ken er wel een aantal die niet aangenomen moeten worden, en als je het jaar niet haalt dan zal je toch herkansingen moeten doen om uiteindelijk je diploma te halen. en als je het rijden in het eerste jaar niet haalt moet je na je stage laten zien wat je vooruit bent gegaan en haal je het dan nog niet, dan is het gewoon pech!