Hij moet haar niet kan dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Hij moet haar niet kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 09:59

Ik heb sinds kort een bijrijdster ivm mijn zwangerschap. Het meisje rijdt goed maar op een of andere manier moet hij haar niet. Ze zegt het zelf ook. Gisteren is ze er zo vreselijk van af gevallen, en toen steeg ik op, nix aan de hand...

Kan dit? Kan een paard iemand niet moeten???

Persoonlijk geloof ik er in, maar ik vraag me af of jullie hier ook ervaringen mee hebben.


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 10:02

Ik weet het wel zeker, ik heb ook wel eens dat het niet klikt met een pony maar iemand anders kan er zo mee weg rijden.
heb ook heel vaak dat het voor mij voelt dat het niet klikt, voor mij voelt het dat de pony links wil en ik rechts, en voor het oog ziet het er dan gewoon netjes uit.
Dus het kan zeker niet klikken. Tussen mensen kan het ook niet klikken, dus waarom tussen mens en dier niet.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 10:06

Dat kan absoluut !
Soms komt er in de loop der tijd verbetering in, ze raken aan elkaar gewend en er volgt een soort "gedoogbeleid".
Maar het kan ook zijn dat het echt niet goedkomt.
Mijn vorige paard had een enorme afkeer van mannen.
Waarom ???
Geen idee, misschien de stem, misschien de houding; we zullen er nooit meer achter komen, maar het was wel een feit !

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 10:08

Maar wat moet ik er mee, ik ben nl. bang dat er ongelukken van komen en dat ik er straks zelf ook niets meer mee kan. Wat zouden jullie doen?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 10:12

Je gevoel volgen Mobick!
Als je zeker wist dat het goed was zou je niet twijfelen en dit niet hier vragen.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 10:15

Ja je hebt gelijk, het gekke is dat het ik het haar zo gun, maar ik heb vanaf het begin gezegd ik let op mijn paard en als ik aan hem merk dat het niet werkt dan gaat het over.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 10:16

Natuurlijk kan dat. Wij vinden toch zelf ook niet iedereen even leuk. Barb heeft best wel een hekel aan mannen.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 10:29

Oscar schreef:
Mijn vorige paard had een enorme afkeer van mannen

Hier word ik altijd ontzettend nieuwsgierig van. Ik wil dat altijd weten hoe zo'n paard dan op mij zou reageren.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

prakje
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 10:35

bij mij was het presies het zelfde het klikte ook niet zo tussen ons

geniet meer van het leven het is al kort genoeg

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 10:39

En of dat kan!!! Ik had voor mijn vorige pony een verzorgster. Toen ik hem verkocht dacht ik haar voor Raak te vragen want het was best sneu voor d'r. Maar Raak moest niets van haar weten. Van maar weinig mensen trouwens. Op stal lopen ze met een boog om 'm heen. En met Lex gaat het dus wel weer perfect. Typisch he? Ach, hij heeft ook al genoeg meegemaakt. Van mij mag ie eenkennig zijn. Vleit me zelfs wel.

'Paint' it 'Black'


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 11:19

Sorry hoor maar ik zou een ander zoeken. Eentje waar het wel bij klikt.

Ik heb een eenkennig paard, zou je denken dat er niemand op zijn rug mag. Dus wel, juist diegene waarvan ik zelf ook vind dat die een fijne paardvriendelijke uitstraling hebben. Beiden kunnen heel goed rijden en vragen ook meer van hem, maar op het moment dat hij daar klaar voor is en dan loopt hij super en doet ontzettend zijn best.

Een paar keer 'betere ruiter' mij laten zien hoe het moest. Circus! En.. volgens hun dus nu een rotknol die ik maar eens heel goed moet aanpakken. Dus niet.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 11:20

russel schreef:
volgens hun dus nu een rotknol die ik maar eens heel

Als ze dat zeggen, zijn het bij mij al geen "betere ruiters" meer.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 11:21

Romkabouter"]
[quote="Oscar schreef:
Mijn vorige paard had een enorme afkeer van mannen

Hier word ik altijd ontzettend nieuwsgierig van. Ik wil dat altijd weten hoe zo'n paard dan op mij zou reageren.
[/quote]

Je mag wel een keer die van mij proberen...heeft ook een grondige hekel aan mannen, maar wie weet Tong uitsteken

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 11:25

Dat lijkt me een goed plan. Ik ben namelijk wel overtuigd van mijn eigen paardvriendelijke uitstraling. En soms je met de neus op de feiten gedrukt worden om te zien of je gelijk hebt of niet Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 11:29

Die verzorgster voelde zelf toch ook aan dat het niet erg klikte he.
Praat er eens met haar over,als zij er iedere keer afvliegt,of gebeten word ofzo,is dat toch ook niet alles.
Maar volg je gevoel,je geraakt er wel uit Lachen .

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 11:29

Romkabouter"]
[quote="Oscar schreef:
Mijn vorige paard had een enorme afkeer van mannen

Hier word ik altijd ontzettend nieuwsgierig van. Ik wil dat altijd weten hoe zo'n paard dan op mij zou reageren.
[/quote]

Hihi Rom is een relkabouter.. Haha!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 11:37

Romkabouter schreef:
Dat lijkt me een goed plan. Ik ben namelijk wel overtuigd van mijn eigen paardvriendelijke uitstraling. En soms je met de neus op de feiten gedrukt worden om te zien of je gelijk hebt of niet Lachen


Nou, mijn paard staat volledig tot je beschikking Haha! ....hij loopt M2 dressuur en hij tolereert eigenlijk niemand anders op zijn rug, behalve mij....hoewel ik hem een jaar geleden een tijdje bij een springruiter heb gehad en dat was de enige die hij wel accepteerde...dat was dan ook wel een hele relaxte gozer die hem echt als een vriend behandelde.
Het was namelijk nogal een "probleempaard" waar al erg veel "professionals" op hebben gezeten...hun conclusie was altijd hetzelfde: naar de slager met die rotbok!
maar goed, hij doet nu zijn best voor mij en het gaat goed, ben eigenlijk wel benieuwd of iemand anders er nu ook op kan....

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:07

Tallie1979 schreef:
Hihi Rom is een relkabouter.. Haha!

haha, nee hoor, flauwekul post ik alleen op KH Lachen

Maar probleempaarden bestaan in mijn ogen niet. Misschien loop ik nog wel een keer tegen de lamp, maar goed. Het lijkt me serieus leuk om eens te proberen. En ik ben niet bang om ongelijk te krijgen. Als ik er niet mee om kan gaan doe ik iets verkeerd. Niet erg, kun je alleen maar van leren.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:09

Ik vind dat je zowel je paard als je bijrijdster de tijd moet geven aan elkaar te wennen en jij bepaalt hoelang die tijd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:10

Maar rom, je hebt geen paardenstaart meer, misschien is het nu ineens wel gevaarlijk om op paarden te gaan zitten die mannen niet zo aardig vinden. Lachen

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:17

Ik denk wel dat het kan, maar als het paard gewoon eenkennig is heeft een ander zoeken geen zin en kun je ze misschien beter nog even de tijd geven om aan elkaar te wennen. Voorde veiligheid kun je haar verplichten met cap te rijden (doet ze waarschijnlijk al) en zorgen dat er iemand bij is als ze rijd. Op deze manier kost het jou wel meer tijd in het begin maar heb je er later wel voordeel van.
Ik zou ze dus even een paar weken de tijd geven. Ik weet natuurlijk niet hoelang dit aan de gang is, als het al een maand op deze manier gaat dan zou ik toch iemand anders zoeken.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:18

runningkawa schreef:
Maar rom, je hebt geen paardenstaart meer, misschien is het nu ineens wel gevaarlijk om op paarden te gaan zitten die mannen niet zo aardig vinden. Lachen

hihihi, hmz, zit wat in Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:36

Nou en of dat kan! Mijn pony moest onze bijrijdster (helaas) ook niet, en liep echt constant te zieken onder het rijden. Is er nu dus ook mee gestopt. Ze heeft het een maand of negen geprobeerd, maar het lukte gewoon niet om Mileen netjes aan het werk te krijgen.
Is echt balen, want het was een hele lieve, trouwe meid. Supernetjes met verzorgen enzo, heb gezellige ritten met haar gereden en zijn zelfs een keer een weekeindje met z'n drietjes weggeweest als dank voor de goede zorgen voor onze beestjes.
Maar helaas, als het niet klikt, dan klikt het niet.....

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:46

Ik heb er ook eentje (Toon) die ontzettend lief en betrouwbaar is, je kunt er iedere kleuter opzetten, hij zal geen stap verkeerd doen. Alleen als er iemand op gaat rijden die hem aan het werk wil zetten bepaalt HIJ of hij dat ook voor die persoon WIL doen. Ziet hij dat niet zitten, jammer dan, meneer verzet geen poot. Haha!

Bokken en steigeren zal hij niet doen, hij staat gewoon in de parkeerstand en daar blijft hij in. Haha! In de omgang kan iedereen met hem door de Kalverstraat wandelen, zelfs kleuters bij wijze van spreke. Maar rijden???? Nee hoor, hij heeft zijn voorkeuren!

Kaminka is een allemansvriendin die ook heel braaf en betrouwbaar is en waar ik ook met een gerust hart kleine kinderen op durf te zetten. Maar als er iemand op zit die iets onredelijks van haar vraagt, komt de pingpongbal in haar los.... }> Menig zg. "goede" ruiter heeft zijn Waterloo bij haar gehad.... }>

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:50

Romkabouter"]
[quote="runningkawa schreef:
Maar rom, je hebt geen paardenstaart meer, misschien is het nu ineens wel gevaarlijk om op paarden te gaan zitten die mannen niet zo aardig vinden. Lachen

hihihi, hmz, zit wat in Haha!
[/quote]

Haha, raak je dan je evenwicht kwijt ofzo....gelukkig is mijn paard niet zo groot, dus de grond is relatief dichtbij Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers