WAT EEN K*T DA, parkiet dood :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

WAT EEN K*T DA, parkiet dood :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 21:58

Ga vandaag met het poesje (die zielige:() en mijn parkietje naar de da.

Mijn parkiet stond nog maar op een pootje. Naja..eerst laat de da de parkiet al ontsnappen, vervolgens constateerd ze dat de parkiet gewrichts ontsteking heeft, en de nagels wat lang zijn, maar dat was niet de reden waarom hij er niet opstond. Toch, voor de zekerheid, knipte ze wel even de nagels. Ondertussen is ze druk aan het praten, let niet goed op, knipt op de verkeerde plek, resultaat: parkiet begint heftig te bloeden.
Helemaal in de stress, zowel parkiet als da. Heel snel allemaal spul erop, was zit daar namelijk groot bloedvat. Parkiet stribbelt tegen, maar da hout hem stevig in de houtgreep, en blijft maar troep er op doen op het bloeden te stoppen. Ook nog pleistertje erom. Vervolgens nog twee injecties voor de gewrichtsontsteking, en weer terug in zijn doosje.

Thuis gekomen bleek parkiet meer dood dan levend, meteen weer da gebeld, moesten snel terugkomen, bleek in shock. Owkee.....gaf hem nog wat injecties, maar zei dat de overlevings kans niet groot was, eerst zei ze dat hij daar moet blijven, toen toch naar mee naar huis. Het leek even beter te gaan, maar helaas, net bleek dat hij overleden was Verdrietig

Heb ook nog hele dure medicijnen gekocht voor zijn gewrichts ontsteking, die kan ik nu ook weggooien, en een hele hoge rekening voor consult injecties en....nagelknippen Boos! maar dat is natuurlijk lang niet het ergst
Huilen

Ik kom met een vrijwel gezonde parkiet, alleen wat last van één pootje, maar door domme fout van da is hij dood! Vind het echt heel erg, mijn lieve bluebirdje.....


Dit was hem:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die groene parkiet, op de onderste foto, is nu dus alleen. Is er misschien iemand die ook een alleenstaande parkiet heeft. Deze parkiet kan erg slecht tegen alleen zijn, het ging ook slecht met hem toen zijn vorige kooigenoot overleed. Toen hadden we dus een andere parkiet erbij gekocht, maar nu....tja die groene is alweer negenjaar, en het is moeilijk om nieuw aan een parkiet van vergelijkbare leeftijd te kopen. Koop ik er nu een jonkie bij, zal ten eerste deze dominant zijn, en als deze overlijdt, blijft dat jonkie weer allen. Een negenjarige parkiet kan nog behoorlijk lang leven natuurlijk, maar toch. Dus...is er iemand die deze eenzame parkiet kan adopteren??

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 22:08

Aaaaaaaaaahhh wat zielig, wat een sukkel van een da zeg Boos! Je moet zeker over de rekening gaan praten hoor!!!!

BTW misschien is het wat voor mijn 9 jarige vrijstaande pop Haha! maareh, ik moet het er wel even nog met Prima over hebben.........ze is namelijk altijd alleen geweest en het moet natuurlijk ook wel klikken tussen 2 vogeltjes! Wij zijn vrij veel weg en misschien is het een oplossing om een andere erbij te nemen........dusseh nog niet gelijk weggeven aan iemand anders, je hoort nog van me !!!!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 22:25

Het zou heel gaaf zijn als wij zo snel een nieuw huis voor hem hebben.
Die van mij is trouwens een vrouwtje....ik houd hem iig voor je vast tot je weet of je het wil.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 23:14

c
Laatst bijgewerkt door janna op 07-05-22 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 23:16

owwwww wat zielig en hij ha ook nog zo'n mooie kleuren arme parkiet en arme jij

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 06:50

Tiko schreef:
Het zou heel gaaf zijn als wij zo snel een nieuw huis voor hem hebben.
Die van mij is trouwens een vrouwtje....ik houd hem iig voor je vast tot je weet of je het wil.


Thanx, ik ben nog steeds druk in overleg met Prima Haha! Die van mij is ook een vrouwtje maar dat maakt voor parkieten weinig uit, ze doen er niet zo moeilijk over Knipoog Je hoort het zo snel mogelijk van me!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 08:15

Zielig zeg!
Onze mama parkiet (ook blauw) is verzopen, toen ze na het broeden (tijdelijk) niet goed kon vliegen. Ze is in een emmer water gevallen. Ook al zo'n stom ongeluk!
Papa en baby parkiet zijn bij ons nu nog samen. Baby is de baas maar verder gaat het prima.

Kan je die dure medicijnen niet terugbrengen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 09:37

En dan laat ze jou die rekeningen nog betalen ook?!?!?!?????????????????????
DAt mens heeft schuld, ze had je eerder nog een schadevergoeding moeten geven.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 09:46

Ja echt ongelooflijk zeg! Boos!
Ik zou die medicijnen ook gewoon terug brengen hoor!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 11:21

Wat zielig!! Ik heb zelf ook een parkiet die alleen zit, maar volgens mij willen ze er hier geen parkiet meer bij. Kan je geen maatje voor hem kopen?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 11:28

wat rot voor je. ik vond het ook zo erg toen die van ons pas overleed!!
maarre, ff over die dierenarts, ik zou toch geloof ik niet die rekening betalen. Parkiet een shock, en hoe komt dat?????? Juist, door de dierenarts.............triest!! sterkte ermee!

Falco
Berichten: 20
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: Velsen-Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:15

ik heb ook 2 parkieten gehad de ene was 9 jaar en de andere was 8 jaar de parkiet van 9 jaar kreeg een hersenbloeding en ging ook dood dus daar zat de andere parkiet alleen heel zielig en ik wilde hem ook niet wegdoen maar kon hem ook niet alleen laten dus heb ik een namaak tweetie gekocht in het begin moest hij er niks van weten maar na 2 dagen was hij er helemaal weg van en hij heeft toch nog 1 jaar geleefd met zijn tweetie misschien een oplossing voor je, je kan het allicht even proberen
sterkt ermee

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 15:24

Napoleon, als jij ook een vrouwtje hebt zou dat best wel eens voor problemen kunnen zorgen.
Wij hadden bij deze eerst ook een vrouwtje erbij, maar deze is zo dominant dat dat andere vrouwtje (bijna) geen voer kreeg, dat werd door deze gewoon niet toegestaan.
Dat andere vrouwtje had op een gegeven mometn een longonsteking, maar was niet meer te redden omdat ze (door deze) heel erg ondervoed was.We hebben toen dus een mannetje erbij gekocht (die nu vermoord is), maar ook hier was ze (wel in mindere mate) de baas over. Je moet dus wel ook een dominant vrouwtje hebben, anders gaat het vrees ik ten koste van jou parkiet. Tenzij die van ons zich minder dominant gedraagt als ze in een vreemde omgeving komt, maar dat kan ik niet van te voren zeggen.
We horen het wel....