boek(en) over klassieke rijkunst ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

boek(en) over klassieke rijkunst ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 17:08

Hi,

Mijn vriendin heeft een andalusier en krijgt een poosje les van een 'klassieke' instructrice. Haha!

Heel graag wil ze meer theoretische kennis over het onderwerp 'klassieke rijkunst' en 'spaans-rijden' hebben (en natuuuurlijk plaatjes kijken Knipoog ), dus ben ik (voor haar verjaardag) op zoek naar nederlands-talige info over deze onderwerpen....

Wie weet een interessant boek/video/dvd iod.... Verward
Ik heb al gezocht op vele boeken-sites, maar daar kan ik alleen duits en engelstalig vinden. Misselijk

Ik hoop op vele reakties!!!

Toedeloet
DianaL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:00

Das dressurpferd - Harry Boldt.

Niet specifiek op Andalusiers gericht, maar klassieker dan dat krijg je het haast niet.

Of je moet echt Pluvinel of zelfs Xenophon gaan lezen, maar da's meer interessant vanuit historisch oogpunt.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:10

Maar DAs Dressurpferd is wel een beetje duur misschien voor een verjaardag van een vriendin...Wij hebben ooit eens Das Springpferd (oid) gekocht (=dezelfde serie) en daar waren we als ik het me goed herinner wel zo'n 250 gulden voor kwijt. Heb Das Dressurpferd ook gelezen (nou ja, gedeeltelijk) en het is wel een ontzettend mooi boek!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:14

"Werken aan de hand" van Richard Hinrichs is een boek dat een bepaald specifiek aspect van de klassieke school behandelt. Prachtige foto's ook van Andaluzen, Lusitano's, Friezen en hier en daar iets anders... Verder heeft Bent Branderup ook een boek geschreven over klassieke rijkunst getiteld 'Akademische Reitkunst'. Dat boek heb ik (nog Haha!) niet, maar meneer Branderup en zijn paarden kennende is het vast en zeker mooi!

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 22:05

bedankt voor jullie tips! Haha!

Ik zal er zeker naar gaan informeren!!!


Toedeloet
DianaL