En de draak gedroeg zich voorbeeldig

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

En de draak gedroeg zich voorbeeldig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 06:54

Tja, ene paard kreupel dus moest die andere maar mee naar les. En dat is geen gemakkelijke tante, ik heb haar de bijnaam 'DRAAK' gegeven.
Maar hoe gaan we haar de trailer in krijgen? Tja zegt de eigenaar, ik ga niet mee, weet niet of ze er wel in wil. Nou, ik weet dat het paard af en toe erg vervelend kan zijn, en als ze schrikt is ze weg. Dus de 300 meter langs de weg naar de buren om haar daaar in te laden leek niet zo geschikt (thuis inladen op het pad kan niet, want het pad wordt vernieuwd).
Dan de trailer maar naar het land rijden, en op het fietspad naast de 80 km weg inladen? Opeens een heldere ingeving: trailer achteruit de dam insteken. DAn kon het paard bij uitbreken nooit de weg op.

Goed, daarna paard gevangen, ja letterlijk gevangen. Ze weet drommelsgoed dat die ander kreupel is en dat zij nu extra aan het werk moet (ik heb overigens nooit eerder problemen gehad om het paard te pakken, dit was de eerste keer). NA een half uur had ik haar dan toch te pakken. Dus paard naar de trailer. Ben ik vlak bij de trailer rent m'n vriendin achter het paard langs, paard schrikt en raced door het land. Ik kon haar dus niet houden. Toen begon het vangritueel opnieuw, maar dit keer had ik haar zo.

Die trailer wilde ze wel in, dus we konden snel op weg.

Ik haar bij de manege in de trailer opgezadels want stel je voor dat............

Daarna even gelongeerd, maar ze deed niets.
Uiteindelijk erop, en ze was de hele les braaf. We hebben zelfs nog gesprongen (dit was de 3e keer dus ging niet zo goed). Ze was met springen erg lomp, af en toe sprong ze niet maar liep alles omver.

Ze liep super, maar heeft helaas haar exterieur niet mee (lange weke rug en een hele verticale hals), maar zoals ze gisteren liep was gewoon super Haha! Haha! Haha!

Helaas was het andere paard nog steeds kruepel en was het weer erger dan de dag ervoor Boos! De smid komt vanavond en ik betaal hem niet voor z'n wanprestatie Extreme duivel

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.



Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 10:51

Ook draken hebben soms een goede dag....

(heb je je vriendin nog even uitgelegd hoe je om hoort te gaan met paarden die wat schrikkerig zijn?)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BingBot, ejkge, Jet, Kimmej, Kopmeeuw, LieZ_Horses, pillow, Stef_Diva, xSannee en 19 bezoekers