operatie is achter de rug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-01 14:03

Hij is inmiddels ook weer goed bijgekomen uit de narcose. ER was nogal wat letsel aan het kraakbeen ontstaan, aan het linkerbeen aan de buitenkant zat nog maar weinig kraakbeen.... Het ging al aardig richting artrose vertelde de veearts. Hij moet nu 3 weken absolute stalrust hebben, daarna 3 weken stappen aan de hand, 3 weken stappen onder het zadel en dan zal met training alles geleidelijk aan weer kunnen worden opgebouwd. De tijd zal leren hoever iones nog mee zal kunnen gaan in de sport. Dat kon ze me dus helaas niet vertellen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 14:04

Balen dat het al zo ver was.
Gelukkig dat 'ie alles goed heeft overleeft!en we hopen op een hele goede afloop!
Heel veel succes en sterkte.
Hou ons op de hoogte he?!
Groetjes Petra

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 15:12

Gelukkig dat de operatie in elk geval goed gegaan is. Wel oliebol dat dat kraakbeen al zo dun is. Heeft de arts je misschien tips gegeven hoe je verdere slijtage zo veel mogelijk kunt minimaliseren?

Groetjes,
Jolande

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-01 15:45

Ik zal medicaties krijgen om de aangroei van kraakbeen te bevorderen. Ze zullen ook alles precies op een briefje zetten hoelang ik wat moet doen en wat ik moet geven.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 15:59

he wat oliebol dat het al zo slecht was! maar met goede begeleiding komt 'ie vast wel weer een heel eind!

Gelukkig dat 'ie de operatie goed heeft doorstaan! kun je vannacht weer rustig slapen!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:28

succes ermee!

Groetjes kim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 17:44

Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 22:19

Hoi Desiree. Fijn dat hij goed door de operatie heen is gekomen. Ik hoop dat het resultaat ook goed is, en dat 'ie geen napijn krijgt.

Succes met de revalidatie en een knuffel voor je paard!

Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 11:00

ja geef je paardje maar een grote knuffel (maar dat doe zelf vast al)
wel snannend zeg hoe het nu zal gaan verlopen maar we duimen allemaal het beste voor je

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 12:04

he wat poedersuiker allemaal voor je zeg,je had er eerst ook helemaal geen idee van. Raar hoor,dat het er zo in kan sluipen,maar gelukkig is de operatie goed gegaan. geef hem maar een dikke knuffel van mij en Spot(zal hij vast blij mee zijn,Iones kennende..) en heel erg veel sterkte,ook van ons mam

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 15:17

fijn dat alles goed is gegaan.
wel jammer van het kraakbeen.
Maar je kunt er wel weer normaal mee rijden toch of kunnen ze dat ook niet zeggen?

ei
Berichten: 26
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 09:51

heee, iones toch geopereerd?
Je weet ieg nu meer en je kunt doelgerichter aan revalidatie werken.
Als het goed is heeft Iones ieg geen pijn meer toch? en dat is nog belangrijker dan de sport, hoewel het allemaal flink balen blijft.
Hou je mij beetje op hoogte hoe het allemaal verder gaat??
liefs en zoen voor Iones!
groetjes
sil

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 18:21

O wat balen dat het al zo slecht is met zijn kraakbeen...maar gelukkig is de operatie goed afgelopen. Heel veel sterkte met de revalidatie, beterschap en een knuffel voor Iones Lovers

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 19:41

He wat balen zeg...fijn dat de operatie goed gelukt is, das niet zo prettig die vele rust, mag je als hij erg 'gek' is na 6 wk rust hem geen 3 weken vakantie op het land geven? Dat was wel wat ik met Orry aangeraden kreeg want die vloog na 2 wk boxrust en 4 wk aan de hand stappen alle kanten op!!! hij mocht 4 wk op de weide, daarna was hij super relaxed en ook weer zover dat we met hem rustig begonnen zonder ook maar enige frisheid (dat dus na 10 wk).

Welke medicatie? XA-10 is geloof erg goed voor gewrichten.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 23:40

Ik weet precies wat je meemaakt. Mijn paard is in februari geopereerd aan oc in z'n kogelgewricht bij Hofland in Bodegraven. Nu, 4 maanden verder merk ik er helemaal niks meer van. Ik kan alles weer met 'm doen. Alleen die boxrust periode is erg vervelend.
Die van mij werd ook zo gek van alleen maar mogen stappen aan de hand dat ik na ruim een maand al weer onder 't zadel mocht stappen. Probeer moed te houden; ze knappen er echt ontzettend snel van op.

Groetjes,

Astrid

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 13:39

Ik weet niet precies wat voor pillen hij krijgt, moet ik nog even nakijken. MAar hij krijgt ook vitamines om de groei van kraakbeen te bevorderen. Gisteren gaf ik voor het eerst zo'n pilletje. En ik weet geen andere manier bij een paard, dan het door zijn voer te doen. Nou, dat heb ik gezien zeg.......... Wat kan Iones een gore koppen trekken! Ik dacht, "ligt dat nu aan dat pilletje?" en ik keek in de voerbak en ik zag dat het er inderdaad niet meer in lag. Iones stond nog steeds rare bekken te trekken ondertussen, mond wagenwijd open, lippen opgetrokken, raar kauwen, oren ezelachtig..... God wat baalde hij! Dacht hij lekker een hapje muesli te eten, kreeg hij dat weer! het zal wel steeds moeilijker worden dat pilletje bij hem naar binnen te krijgen, en hij moet er nog heel veel! Hij zal altijd beter gaan lopen dan voor de operatie. Vraag is alleen nog hoever ik kan komen in de sport.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 21:49

heey Desiree,
ik moest mijn pony ook een tijdje iets voeren wat ze dus absoluut niet lekker vond.
ze liet dus gewoon alles staan.
heb het daarna in mindere mate door de slobber gevoerd en langzaam aan opgevoerd.
toen at ze alles op, dus misschien een idee als je het door de slobber doet.
gewoon warm water met zemelen en wat ze anders krijgt kan er vaak ook doorheen, zoals brokken en mix (musli).

in elk geval veel succes met je pony (of paard) en ik hoop dat je wat aan deze hint hebt als je pony het niet gewoon meer op wilt eten, want zowat alle paarden zijn gek op slobber.
of anders het in een stuk brood of wortel of appel verstoppen.