Wat kan ik nou nog eten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Wat kan ik nou nog eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 16:10

Ja hoor het is weer zover, ik had al een vermoeden en vanmiddag is het bevestigd.
Ik heb het weer aan mijn lever, en nu ook aan mijn gal en slijmvlies van mijn darmen.
gaat lekker dus Boos!

hiervoor heb ik uiteraard medicijnen en een streng dieet.
maar wat kan ik nou eten?
hebben jullie niet eens wat ideeen om mijn menu wat lekkerder te maken?
ik mag dus geen: zoutigheid (suiker, chocolade etc), niets uit de frituur, geen prikdranken, geen sterke kruiden etc, geen vet en niet teveel melkproducten.
op zich denk je nou dat valt toch mee, maar dat valt het niet.
in bijna alle dingen die je bv op je brood eet zit suiker.
ik mag wel iets maar zodra er veel suiker in zit ben ik gelijk .....
elke dag jam op je brood ben je ook snel beu.
kaas mag ik weer wel maar ik weet uit ervaring dat als ik het niet eet ik me beter voel en sneller opknap.

ik hoop dat jullie wat lekkere dingen kunnen verzinnen.
dat spul uit de frituur enzo dat zal ik niet zo snel missen.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:19

Zo dat lijkt mij echt zwaar vervelend. Maar kun je niet met een dietist overleggen? Ik ken namelijk wel gerechten, maar of ze goed zijn voor je lever..Dat weet ik niet, het meeste is trouwens Duits, dus dat zal denk ik niet zo goed voor je lever zijn! Haha! Als ik jou was zou ik het overleggen met iemand die daar mee verstand van heeft.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:45

een broodje gezond? beetje kaas, misschien ham, plakjes komkommer, tomaat, misschien mango of advocdo.. wees creatief zou ik zeggen Lachen

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 17:17

ha ja dat ik daar zelf niet aan heb gedacht een broodje gezond.
gewoon de dingen zoals kaas minimaal of weglaten en lekker door augurk ofzo vervangen. thanks

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 17:30

Je kan ook lekkere salades maken enzo!!!
En ook fruitsalades Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 17:36

Alleen maar broodje gezond gaat waarschijnlijk ook snel vervelen, hoewel het erg lekker is.
Ik weet hoe naar het is om (tijdelijk) op een onmogelijk dieet te moeten. ZElf mag ik iig geen kippenei. Dat zit werkelijk óveral in, en koeienmelk moet ik ook niet te veel, dat zit ook overal in, dus dat heb ik opgegeven, want er bleef niets meer over.
Op zich zijn (fruit)salades niet zo voedzaam, maar als je er iets van pasta (pastasalade dus) doorheen doet kan t misschien wel? Succes ermee, zal nog eens nadenken en als ik wat weet dan meld ik me weer!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 18:11

allemaal alvast bedankt, nu heb ik in ieder geval al wat ideetjes erbij.
en die kan ik goed gebruiken want dit is niet iets wat in een paar weken over is.
vorige keer heb ik er bijna een jaar last van gehad, en dan moest ik nog steeds oppassen met vanalles maar ja op den duur als het goed gaat wordt je wat onvoorzichtig he en zie hier het resultaat Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:42

Wat dacht je van een tosti appel? Klein beetje kaneel over de warme appel en smullen maar.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 23:54

ik heb het waarschijnlijk ook aan mijn gal blaas, en mag ook geen scherpe kruiden, maar ook geen mais en eet ook haast geen chocolade.
ik denk trouwens dat je zoetigheid bedoelde ipv zoutigheid (suiker en chocolade is toch zoet en niet zout?).
maargoed, ik ken het wel een beetje, heb vaker dieeten gehad voor mijn gezondheid (nouja, de gezondheid die er dus niet was/is) en velen malen strenger dan die ik nu heb.
deze valt voor mij dus nog mee, maargoed, jij hebt het dieet dus strenger dan die ik nu heb (heb ook een gluten-vrij dieet gehad, daar mag je bijna niks, die vond ik best wel streng).

morgen moet ik er weer naar toe (dokter) en dan hoor ik het verder, of ik die dingen weer mag gaan eten of nog steeds niet, of dat zo zal blijven en of dat ik er nog meer dingen erbij niet mag eten.

nu moet ik stoppen, maar morgen stuur ik je wel een pb'tje ofzo (of jij stuurt me er een, haha).

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 08:18

kijk eens naar de receptenboeken van Montignac... ik ben nu aan het lijnen op die amnier en het komt nogal overeen met wat jij schrijft Haha! Ik eet jam van zonnatura op brood of appelstroop, en idd veel groente enzo!