Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-12 19:50

Hoi,

ik heb 3 maanden geleden mijn tand laten vullen, er zat op het eerste zicht een klein gaatje in.
Toen ze begonnen te boren bleek daaronder een groter gaatje te zitten dus er is vrij diep geboord en gevuld.

Helaas, 4 weken geleden opeens HELSE pijn in die tand.
Op naar de tandarts van wacht, die heeft er een flink gat in geboord want de zenuw was stervende.

2 weken later heeft mijn eigen tandarts er een tijdelijke vulling ingestoken.

Vandaag ging ik naar de tandarts om de tand te laten vullen.
Bleek dat er eerst nog een wortelkanaalbehandeling nodig was.
Ja jongens, ik kan je zeggen, dat nooit meer hoor :\

Nu heb ik echter nog steeds last in die tand, ik voel het kloppen aan de tand ernaast (misschien door het ringetje dat ze erover geschoven hebben?).
Als ik tegen die tand kom aan de bovenkant (bvb met mijn tong) geeft het toch een beetje pijn.
Om te zwijgen van de pijn die ik voel als er toevallig eten op die tand terecht komt :')

Het is geen aanhoudende pijn, het is telkens een pijnscheutje, wel eentje die dragelijk is.

Ik vraag me af of dit normaal is? Want op internet lees ik horrorverhalen :+

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!


dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:04

Napijn is heel normaal.. Heb je al een ibu gehad? :) Kun je gerust doen

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:06

Ik heb afgelopen zaterdag een nood wortelkanaal behandeling gehad,sinds gister ben ik pas pijn vrij maar durf nog niet met de kies te eten.Ook na de behandeling nog steeds veel pijn dus.Als het goed is moet dit na enkele dagen over gaan.
Sterkte!

sissie

Berichten: 525
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Nijlen (België)

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:11

Dat is inderdaad normaal :j Wortelkanaalbehandeling (tenminste, als dat hetzelfde is als wat ze hier "ontzenuwen" noemen) is een pijnlijke zaak! Je kan een pijnstiller nemen, dat helpt wel.

Sissie is mijn lieve meid!

Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-12 20:27

@sissie: ik ben ook Belg en hier noemen ze het ook wortelkanaalbehandeling :D Maar inderdaad, de zenuwen zijn eruit.

Goh, het is niet zo ondraagbaar dat ik een pijnstiller nodig heb, maar het is wel vervelend...
Ik overleef vandaag op brood met soep en overkookte pasta :')

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:29

Ik heb het paar weken geleden ook gehad gelukkig nergens meer last van gehad.. licht wellicht aan het feit dat mijn tand al dood is...
Sterkte ermee!

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:31

nu na 6 jaar voel ik nog steeds regelmatig een pijnscheutje,heb 5 van die behandelingen gehad aan 5 verschillende tanden waarvan 4 zonder verdoving was echt nog bijna pijnlijker dan een kind baren :+
je kan het best nog een paar dagen voelen weet niet waarom ik zo heel af en toe nog pijn voel,tanden horen toch nu wel dood te zijn.

1 voordeel heeft het wel,als je nu weer een gaatje in die tand krijgt dan is het boren pijnloos :D
succes..

flower1983
Berichten: 212
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:33

Napijn is wel normaal hoor. Als het nu weer begint te kloppen dan moet je wel weer terug gaan, want dat betekent dat het toch weer gaat ontsteken. Ibuprofen is wel aan te raden. Is ook ontstekingsremmend

Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-12 20:36

@saskiakefie: tegen mij had de tandarts van wacht ook gezegd dat de zenuwen al lang dood waren.
Maar de tandarts (mijn eigen TA) heeft toch nog flink moeten verdoven, waren ze dan nog niet volledig dood misschien? Helemaal onderin de wortels zat er nog een gevoelige punt.

Haha ja amazone77, heerlijk is dat hé :D De behandeling zelf deed absoluut geen pijn! Hij heeft me 2x dubbele verdoving gegeven aangezien ik bijna flauwviel van de zenuwen bij de minste tintelling :=

Ik heb Neurofen in huis, is dat hetzelfde als Ibuprofen? Ik hoop dat het morgen weg is of ik doe in mijn broek van de zenuwen :+

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

sissie

Berichten: 525
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Nijlen (België)

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:38

Ah oké, wist ik niet :) Het zal een lokale uitspraak zijn dan ;-)

Betreffende je Neurofen, je moet even naar de werkzame stof kijken (staat normaal op de verpakking en anders zeker op de bijsluiter). Bij Brufen is de werkzame stof Ibuprofen :j

Sissie is mijn lieve meid!

flower1983
Berichten: 212
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:40

Misschien was er nog wat restvitaliteit, een kanaal wat de dienstdoende tandarts niet heeft kunnen vinden of voelde je net dat de tandarts met een vijltje in het ontstekingsweefsel kwam onder de wortelpunt. Ontstekingen zijn erg moeilijk te verdoven. Nurofen is zelfde als ibuprofen

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:07

Oh oke, ja ik heb helemaal geen verdoving gehad..

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:55

Ik heb 2 weken geleden een wortelkanaalbehandeling gehad.
Vooraf verschrikkelijke pijn gehad, de behandeling was pijnloos en een enorme opluchting.
Geen napijn gehad. Maar na een paar dagen begon de onsteking weer op te spelen. Aangezien ik 33 weken zwanger was, mocht ik alleen een klein aantal paracetamol nemen. Antibiotica gekregen, dat leek te helpen. Helaas na een paar dagen weer veel pijn, waardoor de kies nu getrokken is. Baal ik enorm van, het gat lijkt enorm. Na de zwangerschap gaan we daar een oplossing voor zoeken. Maar verlost zijn van die pijn is heerlijk. Maar nee, geen last gehad van napijn (tot de ontsteking weer ging opspelen).

Beterschap, kiespijn kan hels zijn.

Desire__
Berichten: 426
Geregistreerd: 09-08-09

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:05

De pijn na een wortelkanaalbehandeling is heel normaal. Ik heb er 3! Gehad in allebei mijn voortanden omdat ik een salto maakte met de mountainbike en daardoor met mijn voortanden op het asfalt was geklapt en nu mijn wortels helemaal doorbroken zijn. In totaal heb ik meer dan 6 uur in de stoel gelegen en ik vond het verschrikkelijk. Ik heb nog dik 2 weken last gehad en heb gewoon een paracetamol of ibuprofen gebruikt. Hoop dat de pijn snel over is!

Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-12 08:06

De pijn is al gereduceerd tot 1/3 van gisteren :D Ik durf nog niks hards eten maar tot hier toe ben ik al wat gerustgesteld :')

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 09:42

Napijn is inderdaad normaal. Eigenlijk word 2 tot 3 dagen aangehouden als normaal. Het moet dan natuurlijk wel minder worden. Doet het daarna alsnog pijn, of wordt de pijn weer erger moet je even bellen. Het kan altijd dat het toch wat gaat ontsteken, dan boren ze hem weer open en vullen hem opnieuw. Hoeft niet dat je dat krijgt, kan wel :)


Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-12 10:47

Zucht, te snel geroepen :\ Tand is nog wel gevoelig, maar nu heb ik pijn in de kaak onderaan, aan de 'onderkant' daar waar de tand behandeld is.

Ik hoop zooooo hard dat het overgaat!

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:44

Als t na 2 tot 3 dagen na de behandeling weer opspeelt toch echt even bellen. Vaak krijg je een reactie op al het gewroet in de tand. Dus dan moet het weer open, schoongemaakt en opnieuw gesloten :)

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:07

de napijn kan wel een tijdje duren helaas... Pijnstillers en lekker rustig aan doen!

Anoniem

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:12

Ik heb meerdere wortelkanaalbehandelingen gehad. Moet er nog eentje. Maar ze krijgen die kies niet verdoofd. Van de behandeling zelf voel ik nauwelijks iets. Alleen als ze zenuw eruit pakken. En krijg altijd van de tandarts een recept mee voor dat poeder ibrufen. En dan valt de pijn opzich wel mee.

Alleen ik durf niet meer, omdat de vorige keer het niet lukte om mijn kies te verdoven. En ik ben al een angsthaas omdat mijn vorige tandarts mijn hele gebit heeft verpest en het telkens zeer pijnlijk was.

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:16

ik heb 2 wortelkanaalbehandelingen gehad, gelukkig nooit napijn.
had wel 1x een hele grote ontsteking (zeg maar gerust gezwel) vol pus op mijn gehemelte.
die heeft de tandarts zo hard kapotgeprikt dat ze me in de wachtkamer nog hoorden gillen.
gelukkig was die pijn na 2 dagen weg :)

♥♥♥




sinds 3 november 2010 21:15 bij de shethouders

kabwan
Berichten: 780
Geregistreerd: 21-05-09

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 07:05

Hoe is het afgelopen TS?
Ik heb dinsdag een wortelkanaalbehandeling gehad en heb nu ook erg veel last van mijn kies. Het is geen kloppende pijn, maar zo'n nare zeurende kiespijn (die je niet te vaak in je leven moet hebben).

Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-12 09:57

Hier enkel nog een lichte gevoeligheid als ik hard bijt.
En ik ben blij, ik kan tijdelijk geen tandartsbezoeken meer aan :')

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:02

ik heb ooit een wortelkanaalbehandeling gehad... Ik MOEST toen 3 keer per dag 800 mg ibuprofen nemen en daar naast nog een flesje water met burfen (1000mg) gedurende dag leegdrinken en dat voor 2 weken lang. Dat is dus de gemiddelde tijd dat je er last van kunt hebben..
Voor dat er commentaar komt op de hoeveelheid medicatie: Ik was een uitzonderingsgeval. Ik had een meervoudige tweelingtand. Dit houdt in dat ik een tand in een tand in een tand in een tand had. Dus meerdere wortels ineen. Hiervan is er een behandeld en daardoor waren de andere extra gevoelig.. Vandaar de vele medicatie. Ik kon met medicatie nog amper eten door de pijn! Dus ben zeer blij dat ik zoveel medicatie mocht!

Be so happy that when others look at you they become happy too!

Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Wortelkanaalbehandeling - napijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-12 10:27

Wow landvrouw, was het dan eigelijk niet beter dat ding te trekken?
Ik zou doodgegaan zijn van de pijn denk ik!!!

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Covergirl_, Fly_high, GoogleAdsense, Laarvv, lizard, RubyRed, Zoe_85 en 53 bezoekers