Kamers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
krientje

Berichten: 443
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Tiendeveen

Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 15:33

Gaan jullie allemaal op kamers wonen of blijf je na je examens lekker thuis bij pa+ma??? Knipoog

Ik ga naar Utrecht. (nog 6 maand wachttijd voor een kamer, dus ik zal eerst in een doos in het park moeten slapen Boos! )

krientje

Berichten: 443
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Tiendeveen

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 15:34

srry zie net dat er al een topic over is. Beeeeetje Blond

Ferroowtje

Berichten: 1247
Geregistreerd: 18-10-04
Woonplaats: Eefde & Groenekan

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:37


blazelover

Berichten: 953
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Sittard

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:55

ben nog een beetje te jong voor op kamers te gaan ben namelijk pas 15 duss ik blijf nog ff lkkr bij mamsie en paps
Clown

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:25

ik ben ook pas 16 maar als je moet dan moet je Tong uitsteken

blazelover

Berichten: 953
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Sittard

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:29

achh heb et veel te goed bij ze idd als het moet dan moet het wel oliebol want dan moet je zelf de huur en alles betalen Geld, geld!
of doen je ouders dat ? Nagelbijten / Gniffelen

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 08:13

Ik zit al op kamers en doe examen Havo Vork

Maar ik ben 19 dan ook Knipoog

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 17:49

mijn ouders betalen boeken en schoolgeld, de rest doe ik zelf. maar ze zullen wel bijspringen wanneer nodig Clown

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:12

Ik zit nu bijna een jaar op kamers. Het doet je echt goed! Je leert er onwijs veel van en je ontwikkeling maakt sprongen vooruit haha, althans dat was bij mij het geval:) Ik kan me voorstellen dat als je 15 of 16 bent je nog lekker thuis blijft wonen Knipoog Ik was 18 en dat is volgens mij een prima leeftijd! Succes met de examens!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:44

Ik ben van plan na de zomer een HBO opleiding te gaan doen in een andere stad. Het is natuurlijk maar net waar de opleiding is gevestigt, maar het liefste blijf ik nog even lekker thuis wonen. In ieder geval het eerste jaar. Zo kan je rustig aan je studie wennen en alles wat ineens nieuw is.
Maarja als je ver weg gaat.. dan zit er nix anders op!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 13:58

Ik ga naar Eindhoven, dus niet op kamers, want is vrij makkelijk bereikbaar. Ik zou wel graag op kamers willen, misschien dat ik dat ook nog doe als ik in het tweede jaar zit ofzo. (mag het iig wel van m'n ouders) ik wil dat graag om gewoon op jezelf te wonen ervaren, zelf voor dingen zorgen etc. het lijtk me allemaal erg leerzaam dus. Lachen

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:28

eindhoven is wel duur hoor volgens mij Nagelbijten / Gniffelen
kan je beter naar helmond gaan Haha! keileuke stad, en alles is goed bereikbaar, tis maar 10 minuutjes met de trein en volgens mij een stuk goedkoper als eindhoven Tong uitsteken
(enne... zo crimineel zijn we niet hoor Knipoog al die wiettelers heb je geen last van Schijnheilig )

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:30

Ja moet ook goed zoeken bij particulieren, want bij woningbouwverenigen moet je inderdaad ontiegelijk lang wachten... Dus ga gewoon zelf op zoek!

Ik ga in eerste instantie niet op kamers, maar houd absoluut goed mijn ogen open, inclusief wekelijks kijken op kamernet etc... Alhoewel ik binnen 20 minuten vanuit mijn huis op school kan zijn! Maar toch, ik ben er wel aan toe geloof ik!

Ik

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:20

Ik ga ook in september op kamers, reizen is echt niet te doen
Heb me in augustus ingeschreven bij de sshu (studenthuisvesting van utrecht), ik kon in maart al hospiteren als ik wou. Vond dat iets te vroeg, maar heb gister voor het eerst gehospiteerd. Verwachtte er niet veel van (had al 3 andere afspraken gemaakt om te hospiteren deze week Tong uitsteken) maar het was erg gezellig en ik ben uitgekozen Haha!
Weer een ding minder waar ik me druk over moet maken. Ja

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:03

en is het een leuke kamer? Hoe groot en duur?

Btw mijn ouders betalen de huur van mijn kamer, en de basisinrichting, dus dat scheelt een hele hoop!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:35

Josa schreef:
en is het een leuke kamer? Hoe groot en duur?

Btw mijn ouders betalen de huur van mijn kamer, en de basisinrichting, dus dat scheelt een hele hoop!


15 m2, met eigen balkon en wasbak, asdl op de kamer, 7e etage (goed voor m'n conditie al die trappen Tong uitsteken (is ook een lift hoor)). Met 6 anderen op een etage, 2 wc's, douche, grote woonkeuken. Huur is ongeveer 230 euro, maar daar komt nog wat bij voor gezamelijke boodschappen ed. Ben er echt heel blij mee Haha!

krientje

Berichten: 443
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Tiendeveen

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 15:45

MariekeR schreef:
Josa schreef:
en is het een leuke kamer? Hoe groot en duur?

Btw mijn ouders betalen de huur van mijn kamer, en de basisinrichting, dus dat scheelt een hele hoop!


15 m2, met eigen balkon en wasbak, asdl op de kamer, 7e etage (goed voor m'n conditie al die trappen Tong uitsteken (is ook een lift hoor)). Met 6 anderen op een etage, 2 wc's, douche, grote woonkeuken. Huur is ongeveer 230 euro, maar daar komt nog wat bij voor gezamelijke boodschappen ed. Ben er echt heel blij mee Haha!

WOW!!! Waar is dat??? In de Warande? Daar sta ik nu voor ingeschreven.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:20

ik ben nu hard opzoek en heb ook al op verschillende advertenties gereageerd dus ik hoop dat er wat leuks tussenzit.. het vervelende is dat ik natuurlijk ook niet op kijkavonden kan gaan kijken enzo Nagelbijten / Gniffelen

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:49

MariekeR schreef:
Josa schreef:
en is het een leuke kamer? Hoe groot en duur?

Btw mijn ouders betalen de huur van mijn kamer, en de basisinrichting, dus dat scheelt een hele hoop!


15 m2, met eigen balkon en wasbak, asdl op de kamer, 7e etage (goed voor m'n conditie al die trappen Tong uitsteken (is ook een lift hoor)). Met 6 anderen op een etage, 2 wc's, douche, grote woonkeuken. Huur is ongeveer 230 euro, maar daar komt nog wat bij voor gezamelijke boodschappen ed. Ben er echt heel blij mee Haha!


Klinkt goed, als het op de warande is, erg leuk. Mijn nicht heeft daar haar studententijd doorgebracht, het kan een zootje zijn, maar de kamers zijn wel ideaal en de keuken ook groot!

Maar hoe heb je deze gekregen? Via de woningstichting of gewoon via particulier?

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:16

Josa schreef:
Klinkt goed, als het op de warande is, erg leuk. Mijn nicht heeft daar haar studententijd doorgebracht, het kan een zootje zijn, maar de kamers zijn wel ideaal en de keuken ook groot!

Maar hoe heb je deze gekregen? Via de woningstichting of gewoon via particulier?


Ja, is idd op Warande Lachen Ik heb me ingeschreven bij de sshu (studentenhuisvesting utrecht, in augustus al) en toen m'n wachttijd voorbij was heb ik er gehospiteerd.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:47

Hey ik woon op kamers in Den Bosch. Echt heel erg leuk.

Zeker een aanrader voor iedereen. De kosten zijn prima te doen (geen ouders voor nodig) Je krijgt een uitwonende beurs en kunt daarnaast natuurlijk altijd nog werken of lenen.

Ik zou zelf niet bij mijn ouders willen wonen (kan in mijn geval ook niet vanwege de afstand). Je mist dan toch heel veel in je ontwikkeling. Ik zit nu in het 2e jaar en veel mensen die eerst thuis woonden gaan nu alsnog op kamers in de stad. Klasgenoten die nog wel thuis wonen hebben vaak nog heel erg het oude leventje van de HAVO. Ze zijn veel minder zelfstandig (meer kinderlijk) en maken zich minder druk. Op kamers moet je meer dingen zelf regelen en daar wordt je volwassen van dat is alleen maar een voordeel. Daarbij wil ik mijzelf kunnen redden als ik ooit samen ga wonen. Ook in mijn vriendinkring zie ik duidelijk een verschil tussen de mensen op kamers en de thuiswoners.

Wendy15

Berichten: 11097
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:37

Ik ga volgend schooljaar ook op kamers (ben 16). Heb al een kamer Haha!

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:30

waar ga je op kamers?

Wendy15

Berichten: 11097
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:33

Wie? Ik? Barneveld...