hoe rolt jouw paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

hoe rolt jouw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-02 21:17

Carina gaat altijd eerst lekker een kuiltje graven. Dan gaat ze heel voorzichtig op de knietjes en rolt ze op haar zij.
Rechts rollen, over de rug naar links, daar rollen. Terug naar de rug, daar ff stuiteren Verward Vervolgens half rechtop zittend nog ff de buik schuren en dan staat ze heel elegant weer op en komt er een vette gaap achteraan. Haha! Gaaaap

Altijd doet ze dit hetzelfde, elke dag weer. Heerlijk vind ze het, vooral het rollen op de rug. Vandaag had ik een recordtijd van ruim 21seconden op de rug blijven "stuiteren"...

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 23:05

hon kijkt nergens naar, ploft neer op welke kant dan ook, rolt een paar keer om, staat op, schud uit, ploft weer neer, etc etc etc Haha!
Jamey rolt zelden

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 23:32

Tos gaat liggen (zoekt wel eerst de vieste plek), rolt een paar keer over, en staat weer op... en gaat door met eten! Haha!
Tos ligt bijna nooit (nog nooit betrapt,stalhouder ook niet) maar rollen doet ie toch wel een paar keer per dag

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 02:04

Buddy zoekt, knielt, ligt, rolt, schuurt manen langs de grond Frusty, gaat half zitten, en weer rollen...staat op, schudt zich uit en gaat weer verder lummelen Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 07:50

Maaraak komt in uitgestrekte draf of galop de paddock in en ploft zonder vaart te minderen ineens neer. Je kan je voorstellen hoe ik schrok toen ie dat deed toen ik hem losliet net nadat ie uit de trailer kwam toen ik hem kocht.

'Paint' it 'Black'

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 08:15

Eh, die waar ik op rij rolt gevaarlijk: rolt zich dagelijks vast in de stal. Als ik gereden heb kan ik er op wachten en nadat ze gerold heeft is het klaar. Wacht ik niet of ze zich vastgerold heeft, dan vind je het paard een dag later in een erg rare houding terug. Tot nu toe is het altijd goedgegaan.

In het land rolt ze overal, vooral waar het erg nat en vies is. Ik rij niet op een zwarte, maar op een grijze Haha!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 08:56

Ik laat mijn paarden altijd na het rijden rollen, ze weten het al precies!

Toon gaat eerst al stofzuigend een heerlijk plekje om te rollen uitzoeken en is daarin heel kieskeurig. Soms is hij wel 10 minuten bezig voordat hij het juiste plekje gevonden heeft. Haha!

Dan gaat hij heel keurig liggen en rolt een aantal keren om en om waarbij er de meest vreemde geluiden uit komen... Verward Hij kan heel snel omrollen en ook aardig lang op zijn rug liggen.

Dan staat hij op, schudt zich uit en loopt gezellig naar me toe.

Kaminka laat zich onmiddellijk vallen zodra ik haar halstertouw losgeknipt heb, ik moet bijna opzij springen bij wijze van spreken! *LOL* Zij rolt heel fanatiek en wrijft daarbij met haar ogen in het zand (fijn hoor... kan ik later weer zand uit haar ogen zien te halen, die zitten dan helemaal vol), ze schept met haar voorhoeven tijdens het rollen ook nog zand op haar borst en buik. Da's heel apart. Ze staat vervolgens op, schudt uit en loopt meteen naar me toe.

Bij Kaminka is bijna sprake van een drukknopje "Rollen paard"! Misschien moet ik haar een commando daarvoor aanleren, zou best grappig zijn. Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 09:29

Tiko zoekt een plekje, gaat liggen, rolt een paar keer om. Soms blijft ie dan nog even liggen om zijn eigen sokken op te eten *dom beest*, maar meestal staat hij op, schudt zich uit en eet weer verder.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 11:47

Tja, afhankelijk van hoeveel zin Rap heeft gooit ie eerst wat zand tegen zn buik aan en gaat vervolgens ergens anders liggen of ploft gewoon gelijk neer.
Liggen begint met door de voorbenen zakken en dan willekeurig naar links of rechts om laten vallen, even een paar keer omrollen, en op zn rug wiebelen(om de schoft te schuren) en dan weer opstaan. Hiervoor zijn ook 2 manieren, een is eerst de voorbenen uitstrekken en dan de achterhand opgooien, als het erg mul zand is en de voorhoeven wegglijden laat hij zich uit zitpositie weer omvallen rolt nog even verder, zet zijn achterbenen in positie en gooit daarna zijn voorhand omhoog waarbij hij keurig op beide voorbenen land.
Halverwegen het opstaan bedenkt hij zich nog wel is en laat hij zich doodleuk weer omvallen. Soms blijft hij even uitgestrekt liggen bij komen want rollen is wel erg vermoeiend. Als er een heuveltje is gaat hij er soms tegenaan liggen en dan wiebelt hij zich op zijn rug wat opzij zodat hij niet op hoeft te staan om toch om te kunnen rollen. Niet echt een vaste routine maar hij weet af en toe wel erg lachwekkende situaties te creeren Lovers

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 12:01

Mieke schreef:
Toon gaat eerst al stofzuigend een heerlijk plekje om te rollen uitzoeken en is daarin heel kieskeurig.


Haha, Ret ook! Alleen rolt hij niet om: hij staat op, schudt zich uit en valt meteen op de andere kant. Laatst had ik hem na het rijden in de bak losgelaten, lekker mul zand, toen schudde hij zich helemaal niet uit. Heb het lekker zo gelaten, niet afgeborsteld want hij ging de wei nog in: dat zand was ideaal tegen de vliegen.

Manjo zocht altijd het meest modderige plekje in de wei op. Tja, schimmeltje met schutkleurdrang. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 12:09

Eerst heel lang stofzuigen (zoals Mieke het zo leuk beschrijft *LOL* ), en dat kan soms lang duren, want meneer moet het perfecte plekje vinden! Dan zakt die snel door z'n en rollen maar! Hij rolt altijd om, zelfs heuveltje op! Meestal gaat die daarna nog een keer, om mij nog eens extra in te wrijven dat mijn poetsinspanningen voor niets zijn geweest. Dan flink uitschudden, oortjes naar voren, en even een bok geven! Dat is dus de rolceremonie van mijn paard!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 12:26

Ja dat bokje erachteraan wil Kaminka ook nog wel eens doen als ze in de wei rolt. Leuk is dat.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 12:39

Als paarden konden lachen...

Ik verdacht Manjo er altijd van dat hij na het rollen met een grote grijns op z'n smoel naar me stond te kijken: 'Fijn hè? Mag je me weer helemaal schoonpoetsen!' Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 13:27

Marilyn gaat eerst een heeel klein rondje lopen...ruiken...graven en dan een kant rollen...ze kan niet omrollen de doos Haha! en dan staat ze op draait zich om en doet de andere kant...staat weer op en gaat heel hard schudden en proeste

22 Januari verwachten we ons kleintje

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 13:29

Jur rolt makkelijk aan de hand, Razinda durft dat nog niet zo. Jur doet er best lang over om een geschikt plekje te vinden. Soms graaft ze dan even, maar besluit dat er verderop toch een beter plekje te vinden is. Razinda niet, die ploft gewoon neer. Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 13:35

Hihi, aan de hand rollen... Doet me denken aan Nina op de wedstrijd in Wittelte. Lonneke was met haar voor de nakeuring geweest, loopt terug naar de trailer, Nina wandelt daarbij door een plek mul zand en hup, daar lag ze! Lekker te rollen aan een touwtje. *LOL*

Na gedane arbeid is het fijn rollen. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 15:58

Karin schreef:
Als paarden konden lachen...

Ik verdacht Manjo er altijd van dat hij na het rollen met een grote grijns op z'n smoel naar me stond te kijken: 'Fijn hè? Mag je me weer helemaal schoonpoetsen!' Haha!


Ja dat idee heb ik nou ook altijd! Flame heeft sowieso altijd zo'n grijnzsmoelwerk, en dan staat die mij zo lang aan te gapen na het rollen...Verdacht vind ik het maar! Haha!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:49

Allereerst een rondje stofzuigend door de bak.Wat schrapen,ruiken...En dan wordt ze weer gestoord door een paard dat staat te hengsten tegen de stal o.i.d,dus dan gaat mevrouw lichtelijk geïriteerd verder opzoek naar een plekje.Uiteindelijk na een kwartier rondjes te hebben gelopen (lijkt mijn hond wel,die moet ook altijd 500 rondjes draaien voordat hij uiteindelijk z'n behoefte doet Boos! ) Dan laat ze zich vallen,rolt eerst een stuk of tien keer om,dan duwt ze haar hoofd in het zand en gaat ze echt lopen kreunen van "mhhhh lekker".Beetje met het hoofd over de pootjes wrijven,nog een keer lekker met het hoofd in het zand en dan staat ze op,schudt ze zich uit en gaat ze aan de kletter Verward Scheve mond *LOL*

Horsesgirl
Berichten: 8
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:51

ja en mijn vorige verzorgpony gaat altijd eerst een soort van zitten ( Verward ) en dan gaat ie met z'n kont over de grond schuiven, en dan ineens: baf en dan rolt ie om, dan gaat ie lekker rollen en dan staat ie met een soort grijns op en dan gaapt ie Gaaaap en dan ik Verward en dan zeg ik welterusten Slapen Dromen tis erg maf om te zien maar wel lief Party!!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 09:41

Aurora is het leukst bij ons, die begint meteen als ze de wei in loopt door haar knietjes te zakken en ploft dan zo snel mogelijk neer om te rollen. Fabienne vindt rollen ook heerlijk en als ze erg vrolijk is komt ze na het rollen recht overend op de achterbenen en daarna komt er ook nog een flinke bok bok bok en dan gauw gras eten Haha!
Op stal moet Fab ook altijd rollen als ze nieuwe houtkrullen krijgt. Ze doet dan netjes eerst de ene kant, dan staat ze op en dan doet ze de andere kant........ In de wei rolt ze altijd om en om, maar ze weet dat dat op stal niet kan en daar rolt ze niet om Lachen Slim paard!

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 13:42

Mijn paard doet dus hetzelfde als maaraak... keihard aan komen sjezen en gewoon doodleuk vanuit een noodvaart om laten vallen! Ik ben me ook helemaal rot geschrokken toen ze dat voor het eerst deed... Mijn shetje gaat eerst met een grote zucht liggen en dan onder het maken van de meest vreemde geluiden een paar keer omrollen, aan elke kant even gestrekt blijven liggen op zijn zij en met zijn hoofd door het zand schuiven (dit alles in een gruwelijk langzaam tempo) Dan met heel veel moeite opstaan, ff beentjes uitrekken, en dan met een paar grote bokken aan de kletter....

I'm gonna live forever, I'm never gonna die.
The only thing I fear is that I'm never gonna fly..

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 20:42

haha, grappig om te lezen zo Haha!

Ik vind die veulentjes ook altijd zo schattig, als ze voor het eerst gaan rollen. Plof op de grond en dan heeeeeel voorzichtig met de beentjes gaan zwaaien. Dan zwaaien ze iets harder en gaan ze ineens over de rug!! IEHHHHH eng. En ze springen weer overeind...

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Rebecca, AndreaB, anjali, ardanwan, fleurtjeuh, Jet, Mews, Natasja22, pearlie, Pellelilly, Rijsa, sasja0705, sterregoud, tjee, Wopkebrok en 131 bezoekers