weer een omarverhaal.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-01 09:52

Gisteren weer lekker naar Omar en de rest geweest.
Toen we zaten te eten stond er al een meisje aan de deur of ik 'asjeblieft wilde helpen'.
Dat meisje (ong 13 jr) heeft iets van 12 lessen ofzo gehad op de manege en poetst wat paardjes daar bij Omar.
Ik heb haar geholpen met Jelrite.
Eerst opgezadeld...wat kriebelen mijn handen toch soms als je mensen zo ziet stuntelen Lips are sealed . Ik heb netjes mijn mond dicht gehouden en het haar alleen op laten lossen.
Toen moesten we ff naar de bak lopen. (100 meter over een redelijk drukke weg) ik heb m zelf maar vastgehouden. Ik ken dat paard namelijk ook nog niet zo goed.
Toen longeren. Ik eerst ff en toen zij. Ging best goed. Ik ben er toen maar ff opgeklommen.
Dat paard kan lopen zeg! Heerlijk, zit als een stoel! Niet normaal meer zo relaxed.
Nou ja, om niet verslaaft te raken dat meisje er weer op gezet. Aan de longe (ze wilde liever niet zonder). Ff laten stappen en kleine aanwijzingen gegeven (hakken laag, niet schoppen/knijpen met je kuit, schouders naar achter). Klein stukje gedraafd. Ging best redelijk.
Stiekem heb ik dus voor de 1e keer een beetje les gegeven Knipoog
Party!! Party!! Party!!
Terug over de weg, meisje er maar op laten zitten, ging prima.
Daarna heb ik Omar nog ff gedaan.
Wat een donderstralen zijn die hengsten! Echt had ik ze eindelijk allemaal in de wei. Kruipt er een tussen het hek door. Weet niet hoe ze het doen...
Het longeren ging prima deze keer. Ik ben er nog ff opgeklommen.
Ik ga snel les nemen met Omar. lijkt me echt wel Cool
Omar heeft trouwens allemaal beetwonden (genezen prima hoor) van die hengsten. Hij is de big boss en ze proberen allemaal het leiderschap over te nemen. elke dag heeft 'ie weer ergens anders een wond/striem.
Hengsten onder elkaar zullen we maar zeggen.
Ik weet ook niet wat we eraan kunnen doen.
Nou dit was het weer eventjes Knipoog
Groetjes petra

:evaw:



jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 10:25

Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt met je verzorgpaarden Lachen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 13:12

heeeeey wat super fijn he na zoveel jaren wachten eindelijk een erzorgpaard om mee te rijden.

rijd dat meisje ook op een hengst?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-01 13:19

Idd heeeel fijn! En ook tof dat ik zoveel mag doen!
Nee, die Jelrite is die oudere (10 jr Knipoog) merrie.
Verder zijn die hengsten nog niet goed bereden, dus dat lijkt me niet zo'n stak plan Haha!
Omar is superrustig, daarvan zou je echt niet zeggen dat het een hengst is. Tot 'ie een merrie ziet Knipoog Daar zou ik nog wel even iemand op laten zitten. Maar op de rest....
ze vroegen of ik Pablo eens wilde proberen, kijken of 'ie nog wat weet...Die schijnt alleen wat meer dit de naam van dit forum eer aan te doen *LOL*
Toch probeer ik 'm eens denk ik....



_________________
<FONT COLOR="purple"><FONT FACE="georgia">Iemand die nog nooit een fout heeft gemaakt...

Heeft vast nog nooit iets nieuws geprobeerd!
</FONT COLOR="purple"></FONT FACE="georgia">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjimmy op 2001-06-01 13:20 ]</font>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 19:14

leuk hoor!fijn te lezen dat je zo lekker bezig bent!veel plezier nog!

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 19:41

Leuk hoor dat het zo fijn gaat met Omar. Lesgeven is best leuk he? Maar wel moeilijk hoor, moet mijn moeder ook lesgeven (ze wil perse van mij les Scheve mond\ ) en het valt wel tegen Clown niet dat ik het niet leuk vind ofzo hoor, maar dat uitleggen en dan snap ze het niet, moet ik weer anders uitleggen. Maar ik leer daar ook weer van zullen we maar zeggen...

Dat meisje heeft trouwens geluk zeg, dat ze gelijk al een verzorgpaardje heeft! Cool

_________________
Als de wapens spreken...vervloeken ze de vrede (uit Spits)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-06-01 19:42 ]</font>

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 20:18

Leuk he dat les geven? Ik heb het zelf ook wel eens gedaan. Beginnen met tussen neus en lippen door wat tips en dan...
Helaas toen ik de verzorgster wilde helpen van de pony die bij Pie hoort, wilde ze dat liever niet. Kan me voorstellen, maar toch wel lastig als je iemand fouten ziet maken en je mag niet eens aanbieden om het uit te leggen. Niet eens tactisch zeggen: "Goh dat had een meisje bij ons op de manege ook en die loste het zo en zo op." Dus gewoon op een aardige manier mocht ook niet.
Vond ik dus errug moeilijk maar ik heb niks meer gezegd.... Ik doe het liever niet en dat de sfeer goed blijft dan dat er ruzie van komt, toch?
Leuk Petra dat dit meisje jouw hulp vroeg. Veel succes en geniet ze!
Groetjes, Dorine.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _suus19_, MeesMo, senna21, wonderlover en 104 bezoekers