slechte hoefsmeden aanwezig op wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

slechte hoefsmeden aanwezig op wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 08:58

Op wedstrijden zijn regelmatig hoefsmeden aanwezig, tja en aangezien ik dus weer zoekende ben is het handig om even van zo'n smid gebruik te maken. Echter, men zegt dat dit juist de slechte smeden zijn, omdat ze niet genoeg vaste klanten hebben.
Is dit waar?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 09:05

Dat is niet waar. Ik ken smeden die op wedstrijden zijn die wel goed zijn. Het kan best zijn dat er wel een jonge onervaren smeden daar rondlopen om klanten te werven. Acht waarom niet, het kost hun een vrije dag en ze worden er niet voor betaald.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:25

Laatst heeft een smid die ik niet ken, een hoefzweer bij mijn paard proberen uit te snijden, op het concoursterrein. Hij heeft zitten snijden en overal zitten nu gaten. Hij heeft het niet kunnen vinden, terwijl mijn eigen smid dat wel kon, toen we terug waren! Hij voelde niet eens eerst met de tang, en begon meteen te snijden. En nu heeft mijn paard daardoor een hele kapotte hoef!! Dus wat dat betreft, ben ik wel met je eens!

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 10:32

De smid die ik dus laatst gehad heb is dus bijna elke week ergens op wedstrijden te vinden. Ik ben hem dus al verschillende keren tegengekomen. En dan alle ijzers kwijt na 12 dagen geeft ook wel te denken. Er is namelijk geen hoef beschadigd.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 12:26

Nee ben ik niet met je eens.
Mijn vorige smid (die nu op Utrecht werkt daardoor ben ik 'm kwijt:( )
Stond zo 4 a 5 keer per jaar een dag op een groot concour.
Op die manier kon hij ook eens ergens gaan kijken en had hij een zaterdag een beetje vrijaf.
Vaak reed zijn vriendin dan die wedstrijd mee 2 vliegen in 1 klap.
Bij ons is het iig dat een smit al wordt betaald om een hele dag aanwezig te zijn dus dat is mooi geregeld toch voor zo iemand?

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 12:56

Ik ben het ook niet met je eens. Mijn smid neemt in juni altijd speciaal een paar dagen vrij om dan op de Achterhoekse Paardendagen in Zelhem te staan. En 't is echt een goeie smid.

Het enige "nadeel" is dan dat als je paard er dan dus net een ijzer af heeft getrapt dat je dan met je paard naar hem toe moet gaan. En dan kom je dus gratis het concoursterrein op. Da's nou toch vervelend Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:56

Hier in de omgeving iig niet, staat mijn eigen hoefsmid meestal, die rijd vaak rond en word dan weg geroepen naar wedstrijd terrein...