Eerste werkdag bij de dierenarts gehad!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Eerste werkdag bij de dierenarts gehad!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-02 22:50

Ja beste bokkers, ik heb een nieuwe baan Haha! Vandaag ben ik dan officieel in dienst getreden als dierenartsassistente bij een onwijs leuke kliniek. Dierenkliniek Gooiland te Weesp. Ik heb al gelijk een operatie van een herder mee mogen doen, hartslag controleren, doorbloeding controleren, beademing controleren, harstikke spannend allemaal Haha! Het is een heel gezellig team van dierenartsen en assistentes. Het was trouwens helemaal mijn dag.........we kregen bijna alleen maar puppy's vandaag, oh, allemaal om op te eten Lovers Ik kan het bijna niet geloven dat ik nu defenitief deze baan heb en dat dit de (hopelijk) aankomende jaren nog zo blijft!

Ik hoop gauw wat meer bokkers aan de lijn te krijgen die ook een van de dierenartsen heeft van deze kliniek Knipoog


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 22:55

Hardstikke leuk voor je! Veel succes in je nieuwe baan!

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 08:41

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, dat zijn ook mijn dierenartsen dus
dan heb je kans dat je mij ook wel aan de lijn zal krijgen!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 08:44

Ga je nog verder in een studie tot dierenarts zelf?
Kinkt leuk, maar ik denk dat ik er niet tegen kan. Je zal ook vervelende dingen gaan meemaken.

Maar iig gefeliciteerd! (Had ik al gedaan geloof ik in een ander topic Haha! )

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 08:48

ja, ook die van mij. Maarre hoe laat ga je foto's maken wonesdag?
Dat wist je al. Gelukkig heb ik ze niet te vaak nodig.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:30

Gaaf!!! ik zit er toch ook wel 'ns over te denken om toch "m'n dierendroom" achterna te gaan en me om te laten scholen, maar ik geloof dat ik er niet tegen zou kunnen. Inderdaad, er gebeuren waarschijnlijk bijna dagelijks rotdingen en ik geloof dat ik daar niet bestand tegen ben....
Maar geniet van je nieuwe baan, ik hoop dat het leuk is!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:33

Leuk hoor! Veel plezier met je niewe baan!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:40

Fijn voor je Napoleon, zo'n baantje zou ik ook wel willen hebben.Hoop dat je daar een hele fijne baan krijgt.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 14:54

Hee wat goed zeg, geniet er van! Ben je nu ook een opleiding aan het doen ernaast? In de praktijk leren is natuurlijk het leukst!
Wij hebben dus een andere dierenarts (van Bosch en Duin), maar best kans dat er een paar op stal zijn die wel bij 'jou' zitten, laat het maar weten als je langskomt!

Nulla tenaci invia est via

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:20

He leuk, nog een dierenartsassistente op Bokt. Ik werk zelf bij Dierenkliniek Pijls en Offereins in Geleen. Is echt supergaaf werk, ik heb mezelf omgeschoold toen ik 25 was en heb nog geen seconde spijt gehad !!!! Je moet alleen niet vies zijn van "bloed, pies en kots" Haha!

Gefeliciteerd, ik hoop dat je daar met heel veel plezier zult werken en misschien treffen we elkaar wel eens bij een cursus ofzo.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:22

Gefeliciteerd, dus toch gelukt!!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-02 21:41

Via de praktijk krijg ik een opleiding tot gediplomeerd dierenartsassistente en ik mag 3 x per jaar een cursus volgen voor verdere certificering in de richting die ik leuk zou vinden zoals bijvoorbeeld: gebitsverzorging bij paarden Haha! of anesthesie wat mij heel intressant lijkt!

Ik heb idd al de afgelopen dagen veel vooral bloederige dingen gezien en voor morgen staan er 4 operaties op het programma, 3 x een hond en 1 x een konijn Haha! tot noch toe heb ik er geen nare gedachtes over gehad en valt het me allemaal reuze mee, het is niet eng ofzo. Je hebt steeds in je achterhoofd dat je het dier wilt helpen wat voor je ligt/zit/staat en dat maakt het allemaal een stuk makkelijker en minder eng. Vandaag voor het eerst een infuus verwijderd en een konijn geschoren Clown Het is nog geen moment hetzelfde geweest!

Wat ontzettend leuk is, is dat het nu puppy-time is, je ziet de meest mooie en lieve en aparte puppy's aan je neus voorbij komen Kwijl (ik heb me samen met Prima voorgenomen om eerst te wachten totdat ik een vaste aanstelling heb en we ons dan eventueel gaan orienteren op een puppy Lovers , maar dat gaat nog wel even duren Knipoog )

Universe en Margreet........ik kom jullie vast wel een keer tegen Knipoog

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 22:27

Wat ontzettend leuk Haha!

Ik wil zelf erg graag dier geneesunde gaan studeren...maarja...zien dat ik ingeloot wordt....

IIG heel erg gefeliciteerd en veel succes en plezier met je nieuwe baan!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 23:18

Proficiat maar dat opeten zou ik toch maar niet doen als dierenarts assistent

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 06:55

Dennis v m schreef:
Proficiat maar dat opeten zou ik toch maar niet doen als dierenarts assistent


*LOL* haha, nee puppy's van anderen mag ik idd niet opeten of mee naar huis nemen, dat zou niet lief van me zijn Knipoog Maar af en toe zitten er zulke mooie droppies bij, echt om van te Kwijl

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 11:37

maar ben je niet bang dat je compleet over de rooie gaat op een gegeven moment als je al een aantal beestjes heb zien doodgaan???
het lijkt me een fantastisch beroep, maar tohc wat angst ervoor, bang dat ik teveel mee naar huis neem dus.....

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 21:38

MirageGidran schreef:
maar ben je niet bang dat je compleet over de rooie gaat op een gegeven moment als je al een aantal beestjes heb zien doodgaan???
het lijkt me een fantastisch beroep, maar tohc wat angst ervoor, bang dat ik teveel mee naar huis neem dus.....


Tja, in de paar dagen dat ik er nu werk (heb ook al een paar dagen in mijn vakantie meegelopen) heb ik al best veel dode dieren gezien, vandaag ook weer. De hond leefde gisteren nog maar de eigenaren wilde toch nog een nachtje aanzien of het allemaal wel zo erg was.....vanochtend was de hond dood Frusty Je doet toch uiteindelijk wat de eigenaren willen, willen deze een doodzieke hond meenemen naar huis nemen dan is het hun goed recht, de kans is echter groot dat je hem, zoals in dit geval, niet levend terug ziet. Dus vandaag mijn eerste autopsie meegemaakt!
Ik kan je zeggen dat ik het niet eng vond, eerder fascinerend en intressant. Alleen de geur die rond de hond hing was toch niet zo prettig en dat bracht me lichtelijk van mijn stuk. Gisteren rook hij al niet goed maar vandaag........details zal ik jullie besparen maar ik heb wel even 10 minuten lang tijdens de autopsie aan mijn eigen kraag staan ruiken waar ik Chanel op had gespoten Clown

Tuurlijk, ik ben echt niet van steen en ik ga vast nog heel veel dingen meemaken die me van m'n stuk zullen brengen, maar als je aan de andere kant de gezichten van trotse dierenbezitters ziet...........geweldig!
Voor iedereen is namelijk zijn of haar huisdier het speciaalste wat er in de wachtkamer zit en je probeert dus ook al je aandacht en intresse eerlijk te verdelen tussen al deze dieren Knipoog

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 23:41

Veel succes en plezier met je nieuwe baan.

Jammer dat je niet een weekje eerder was begonnen. Vorrige week was Paul bij ons op de manege. Hij heeft mijn paard van een chip voorzien en zo'n 12 paarden ingeent.
Volgende maand moet mijn paard weer een enting, dus misschien ben je er dan ook bij?

Maar om eerlijk te zijn hoop ik je niet te vaak onder jouw werktijd op de manege te zien.....
(tenzij het voor iets onschuldigs als een inenting is dan he. Knipoog )

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 11:33

En dan een mechelaarpup aanbieden. Waarom hoor ik dat nou.... Je maakt het me zo moeilijk..
Maarrre die geur van een rottend lijk mag je houden.

Jumpingmiepie
Berichten: 299
Geregistreerd: 22-12-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 18:20

gefeliciteerd op je nieuwe baan

ik het wel jammer zo wieng tijd heb nog om paardterijden

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 18:42

dat lijkt me zo geweldig!
maarja dat is een te hoge opleiding voor me , gefeliciteerd joh , en ik moet zeggen ik ben best jaloers!!
veel plezier en hoop inderdaad dat je je baan nog lang mag houden , heb je alleen nog maar honden gehad of heb je ook poezen en hamsters ofzo gehad???

naja veel plezier daarzo en hoop dat het allemaal goed gaat!



Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 19:41

He! Nog een collega! Ik werk bij Dierenkliniek Borgstee in Assen. Wij hebben alleen kleine huisdieren in de praktijk. Een aantal collega's zijn wel paarden-minded, net als ik, 1 dierenarts woont samen met een hengstenhouder (en ze heeft vroeger altijd paarden behandeld, doet dit nu nog op kleine schaal).

Ik kan vrij veel hebben op het gebied van bloed, pies en poep. Maar de geur van oudere lijken en maden (die in konijnen of oude honden zitten) vind ik vreselijk!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-02 23:05

Riëtte schreef:
Ik kan vrij veel hebben op het gebied van bloed, pies en poep. Maar de geur van oudere lijken en maden (die in konijnen of oude honden zitten) vind ik vreselijk!


Oef, dan was het maar goed dat je vandaag niet bij ons op de praktijk was Knipoog we hadden idd een konijn met deze syptomen Misselijk heel smerig en helaas was er niets meer mee te beginnen en moesten we hem naar de eeuwige jachtvelden toe sturen!

Vanmorgen een konijn even een tandsteenbehandeling gegeven en ook vandaag een poezebeest geschoren en gescand, ze liet alles braaf toe, echt een liefie (terwijl ik echt niet zo poezeminded ben!) en een andere poes van 17 jaar behandeld, was ook erg lief maar tijdens het bleodprikken liet ie even blijken dat ie nog lang niet al zijn "wilde"haren kwijt was Knipoog

Tot slot vandaag lekker met het werk uit eten geweest ter ere van mijn aanstelling en het vertrek van een andere leuke collega die af en toe nog komt werken...........dus ik heb het echt wel getroffen Haha!

Erwin

Berichten: 23
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 09:37

Leuk voor je, dat je het zo naar je zin hebt.

Zoals je weet zou ik dat niet aankunnen ik zou bij ieder druppeltje bloed van mijn stokkie gaan Misselijk . Laat mij maar lekker de hele dag naar die saaie computer kijken Dromen Haha! En ja ik weet niet of ik je echt aan de telefoon zal krijgen, want voor spoedgevallen zitten jullie denk ik toch iets te ver weg, maar wie weet. Ga je dan ook mee om bij Erwie te assisteren?! Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, anjali, Arjette15, BrandWatchBot, Charat, Coalizione, dierenfan, Eliana, hooi, Joesje, Kimberly520, laura_estee, Lestria, MyWishMax, naomi_mickey, pillow, rocky_1995, san4nie, ulaantje, xSCWx, YvonneV en 104 bezoekers