Hotelschool?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Hotelschool?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 15:43

Op school wordt er heel erg 'gepusht' over dat je zo snel mogelijk je vervolgopleiding moet weten en je zo snel mogelijk moet inschrijven.
Alleen weet ik nog helemaal niet zeker wat ik wil doen!
Ik zit in 5Havo en heb het profiel Cultuur & Maatschappij . Ik kan helaas moeilijk iets met paarden doen, omdat ik daar gewoon het goede profiel niet voor heb.
Nu bedacht ik dat ik misschien wel Hotelschool kan gaan doen. Ik werk nu ook in de Horeca en dat bevalt me best goed!
Wie gaat naar of zit/zat hier op een Hotelschool en kan me daar wat over vertellen?

Alvast bedankt!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:57

ik heb een SVH opleiding gedaan.
2 jarige opleiding richting gastvrouw.
heb ik gedaan op de rooi pannen in breda.
Roep maar wat je wilt weten

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 16:05

Eh...zo veel mogelijk Haha!

Was het leuk?
Welke vakken kreeg je allemaal?
Liep je ook stage? Zo ja, kan dat ook in het buitenland?

Ik weet zo even niet nog meer, maar als ik erop kom hoor je het snel!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:12

ik had 6 weken school, 6 weken stage, maar dat verschilt per school. Er is ook een deeltijd opleiding (4 jaar) wat werken en leren (1 dag in de week naar school) tegelijk is.
Buitenland kon bij deze opleiding niet.
Vakken:
Nederlands
Engels
Frans
Economie
Informatica
Maatschappijleer
Praktijk (in het restaurant op school)
Vak kennis (regeltjes, wijnkennis etc)
euhm, dat was ie wel geloof ik
In het laatste jaar een week naar frankrijk geweest, allemaal wijntelers bezoeken enzo, was erg leuk.
Op school ook wijnproeverij gedaan, was ook erg leuk *hik*

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 16:18

Bedankt voor de informatie!

Maar ik denk dat deze opleiding niet echt wat voor mij is...Ik wil namelijk graag naar het buitenland.

Maar nogmaals bedankt! Nog 1 vraagje: Heb je iets met de opleiding gedaan? Wat heb je nu voor een baan?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:21

ik heb eerst wel wat ermee gedaan, mar ik kan in mijn omgeving geen bedrijf vinden wat me trekt. Ben nu dus kassiere Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:32

hotel school is duur en je komt er moeilijk tussen.

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:52

Ik heb de Middelbare Hotelschool in Den Haag gedaan. Deze opleiding duurt 4 jaar en het laatste jaar is een stage jaar. 5 maanden binnenland en 5 maanden buitenland.
Mijn buitenland bestond uit 5 maanden Brussel in verband met heimwee. Lachen
Als je nog meer info wil, stuur je me maar een pb'tje! Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:59

Prima schreef:
hotel school is duur en je komt er moeilijk tussen.


En waar een wil is, is een weg.

Wil je trouwens de hotelschool op MBO- of HBO-niveau doen, Marije?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 18:56

Veel weet ik er niet van en of de Hotel-school (bijna) hetzelfde is als Horeca, maar in Almelo zit een school (ROC de Sumpel) die dus Horeca-opleidingen verzorgt.
Een vriendin van mij doet dat ook (en haar vriend en nog een vriendin ook), zij doet nu binnenlandse stage, maar ze moet ook een buitenlandse stage doen (verplicht).
Hoelang ed weet ik niks van, alleen dat die school naast Vormgeving en Toerisme dus ook Horeca-opleidingen verzorgt.
Let op, dit is een ROC, dus op MBO-niveau, maar die vriendin waar ik het over had, heeft ook haar HAVO-diploma op zak (door dat diploma mocht ze in het 2e jaar beginnen, dus ze kan in 3 jaar klaar zijn, anders was het 4 jaar geweest).
Ook weet ik dat er meerderen op die school uit Enschede komen en het aardig met het openbaar vervoer bereikbaar is (ook niet al te onbelangrijk).

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 19:00

Ik heb MHS gedaan in Groningen. Een erg leuke opleiding, leuke excursies (burps!) en leuke praktijklessen. (wel 's avonds)
Ik heb 2x vijf maanden stage gedaan, 2x in duitsland. Bij de MHS zit ook engeland, belgie en frankrijk in de stagemogelijkheden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 22:29

Prima schreef:
hotel school is duur en je komt er moeilijk tussen.


Pardon????
Man, ik heb niet eens een mavo diploma

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:19

Waarschijnlijk wil Marije een opleiding op hbo niveau doen (aangezien ze havo doet) dus de hogere hotelschool, je hebt er 1 in Leeuwarden voor zover als ik weet. Of je er moeilijk tussenkomt weet ik niet, maar ik denk zomaar dat dat wel meevalt.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 16:33

Bedankt voor alle informatie!

Ik wil inderdaad een HBO-opleiding doen. Vind ik toch wel passend bij mijn havo-diploma ( doe niet voor niets al die moeite! Knipoog)

Ik weet het, de hotelschool is duur. Maar dan praat je toch meer over de opleiding in Den Haag, die al in het 1e jaar ong. 5500 euro (!) kost, en oke, dat is toch wel ver boven mijn budget! De andere opleidingen in Leeuwarden, Den Haag, Breda en Deventer zijn minder duur.

Ik heb wat research gedaan en heb een brochure van Saxion Ijselland gekregen. Die opleiding gaat naar Apeldoorn en dat lijkt me echt super!
Maar Chrystal-gek, die opleiding lijkt me ook niet gek! Al denk ik toch wel dat ik een Hbo-opleiding ga doen. Ik hou jullie op de hoogte!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:56

Hogere hotelschool is zeker duur en een opleiding die idd niet voor iedereen is weggelegd. Maastricht heeft er ook nog eentje. Ga er wel vanuit dat je het eerste jaar intern zit.

Ik wilde ook hotelschool doen maar vond het interne gedeelte niet zo... en op zich lijkt het me ook niet geweldig om altijd de weekenden te moeten werken enzo. Dus heb ik Facilitair Management gekozen. zie www.diedenoort.nl