arabier of welsh K?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

arabier of welsh K?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-02 14:17

Ik wil misschien volgend jaar (als ze nog niet is verkocht) mijn pony laten dekken, alleen weet ik niet of ik nou een arabier of een welsh K er op moet zetten...

Goldy is zelf een welsh K en vorig jaar hebben we haar gekruist met een arabier en daar kwam een heel mooi veulen uit:

Afbeelding

met een welsh K hebben we het nog niet geprobeerd, maar ik heb al een paar hele mooie hengsten gezien! En ook hele mooie arabieren trouwens, alleen ik weet niet of een halfbloedje wel het dekgeld waard is van de arabjes die ik op het oog heb....

btw ik wil ook wel graag nog wat goeie namen van hengsten(houderijen) horen! (zowel arab als welsh)



batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 14:19

Als je een halfbloedje hebt is het dekken met arabische hengsten niet zo duur hoor.. De meesten hebben een speciale prijs voor niet volboed arabjes. (kijk bijv op de Kossak stud bij Gomel. Aardig verschil he? Lachen )

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-02 14:21

hmm, dan word het wel aantrekkelijker ja! ik ga in de loop van het jaar maar eens goed om me heen informeren zodat ik haar optijd kan laten dekken en dat het geen impulsieve handeling is zoals met dat vorige veulen, wat toch heel erg goed is uitgepakt! Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:13

Ik heb ook eeen welsh k en zit er aan te denken om haar over een tijdje te laten dekken door een welsh k hengst! namelijk easter's el nino.
kijk eens op www.tewis.nl
welshjes vindt ik persoonlijker wat meer hebben dan arabiertjes!!
Maar de beslissing is helemaal aan jezelf!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:28

Je moet gewoon een hengst uitkiezen die goed bij je merrie past en die je aanspreekt. en dan maakt het niet uit of het Welsh k is of arabier.

De hond is de betere mens

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:43

Welsh K

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:33

Ik ga met desiree mee.

Ga eens goed kijken naar je merrie en naar je veulen en bedenk dan eens wat je daar beter aan zou willen hebben.
Op die manier vind je misschien een hengst die dat mogenlijk wat kan verbeteren.
En dan maakt het niks uit of het nou een welsh K of een arabier is.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-02 07:52

Nou tot nu toe valt er niet zoveel te verbeteren aan dat veulen, ze heeft een leuk karakter, en een mooie bouw en exterieur! Misschien dat diezelfde hengst er weer op moet maar dan word het misschien eentonig, aan de andere kant weten we dat die hengst en mijn pony een goeie combi zijn!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 08:36

Als ik de merrie zo bekijk zou het eerder de keuze zijn tussen Engels volbloed en Welsh K. De merrie ziet er al Arabisch genoeg uit. Arabisch bloed wordt tegenwoordig wat minder gewaardeerd in de sektie K.

Overigens, alle K's zijn in feite "halfbloedjes". Kijk hoeveel Welsh bloed de merrie heeft. Als ze meer dan 50% heeft, kan je bij een Arabier of Engels Volbloed dekken. Het veulen wordt dan eerst bij de HBW geregistreerd. Als driejarige kan ze toch nog in de sektie K opgenomen worden, mits ze minimaal dan een tweede premie behaalt.

Die "halfbloedjes" zijn nog veel geld waard. Een kennis van mij hier in Finland wil een K hengst kopen.. Prijzen lopen uiteen van 10000-25000 Euro.. redelijk prijzig zou ik zeggen.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-02 10:53

Die pony op de foto is niet mijn merrie maar haar veulen, welshK X arab is dat veulen. en ik bedoel met halfbloedje niet de merrie maar het (toekomstige) veulen, want een welsh K x arab krijgt wel papier maar geen welshk of arab papier... Mijn pony met een arabier is een mooie combi, maar een andere welsh of misschien eng.volbl, kan ook goed uitpakken....

Kubarah

Berichten: 97
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 14:09

hoi

je was op zoek naar verschillende hengstenhouders, ik heb zelf een arabier en heb haar dit jaar ook laten dekken. kijk eens op www.arabianfantasie.nl daar hebben ze verschillende arabische hengsten staan.

succes!
groetjes

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:16

Ik zou gewoon kijken welke hengst je het beste bij je merrie vind passen!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 22:15

In Hallum staat een mooie bonte welsh ter dekking!!
Afbeelding

geen papier, want het is een bonte, maar hij is dan ook niet duur en hij is ook nog eens valk!! *LOL*

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, GrapeshotBot en 55 bezoekers