Wie heeft er ervaring met Biotine ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Wie heeft er ervaring met Biotine ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-02 13:12

Vanaf vandaag krijgt Remy biotine bijgevoerd omdat hij zo'n slechte hoeven heeft.

Ik wil graag jullie ervaringen hierover weten, dus positief en negatief, en welk merk bevalt jullie het beste en hoe lang heb je het gebruikt ?

Groetjes,
Maud


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 13:26

Er bestaan veel misverstanden over. In sommige gevallen kan het helpen maar je moet het dan eerst wel 6 maanden gevoederd hebben. Het moet de gelegenheid hebben om van de kroonrand naar beneden toe te groeien voor het daar iets doet.
Het merk doet er niet toe maar van die hele goedkope moet je soms gewoon meer voederen zodat het toch hetzelfde uitkomt....

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 20:42

Bij mijn paardje heeft het niet geholpen. Ik maak nu zijn hoeven goed nat en dan vet erop. Af en toe de kroonrand met laurierzalf insmeren. Ik kan goed zien dat er een flink stuk is aan gegroeid, dat ziet er ook iets dikker uit.
En nu maar hopen dat het ook steviger weefsel is. Op het ogenblik heeft hij geen scheuren en brokkelplekken, komt bij hem ook omdat het nu nog niet echt droog weer is. Mooi weer = brokkelen en scheuren!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

sonjas
Berichten: 154
Geregistreerd: 24-03-02
Woonplaats: andel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 22:58

je moet het in ieder geval minimaal een half jaar voeren voordat je resultaat kunt gaan zien

dromen is leuk, doen is leuker

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 23:20

Als je paard al langere tijd op een compleet krachtvoer staat zal je er weinig tot niets van merken, daar zit namelijk ook al Biotine in.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 00:10

ik voer nu al een half jaar biotine en ik kan je vertellen dat het wel helpt.

ik heb dit eerder een jaar lang gevoerd en het leek ook toen net iets te gaan helpen. toen kregen we een ongeluk.. gebroken griffelbeen en na behandeling in de kliniek ben ik zo bezig geweest met het herstel van het been dat ik de biotine echt vergeten was. toen kreeg ze toch weer echt slechte hoeven. ook de hoefsmidt beaamde dit en zei van begin toch maar weer met die biotine. ( en dat terwijl hij toch tegen al dit soort extra middeltjes is) dus gedaan en samen in combimatie rainmaker van ook de paardendrogist zien de hoeven er echt stukken beter uit.

ik weet niet of het voor ieder paard geldt maar die van mij reaggeert dus wel goed op biotine dus ik zou het gewoon proberen. en een goede smidt.

je moet wel een lange adem hebben want het werkt pas na een half jaar

groetjes mjet

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 15:21

ik geef bianca ook biotine en het helpt echt geweldig....
moet je wel elke dag geven maar ik zag na enkele weken al resultaat en de hoefsmid ook .....

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 07:04

sonjas schreef:
je moet het in ieder geval minimaal een half jaar voeren voordat je resultaat kunt gaan zien


Weet je hoe heel erg duur dat is?!? Bloos Ik werd er gek van... Nu moet ik gewoon van mijn smid iedere week een keer of 2 zijn hoeven heel goed natmaken, boven en onderkant en dan allebei de kanten invetten met Laurierhoudend hoefvet. Dat werkt echt veel beter als Biotine en je ziet veel sneller resultaat.

Toos paardloos


Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-02 12:47

Ik heb het nu 2 maanden gebruikt en je ziet supergoed resultaat !! Ik blijf het dus voorlopig gebruiken hoor! Daarnaast natuurlijk wel dagelijks goed schoonmaken en invetten.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 18:16

Ik heb ook een tijdje Biotine gegeven.
Het hielp wel, maar nu gebruik ik Taconis hoefzalf op de kroonrand voor de groei en manenvet voor de droogheid.

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 18:21

Het is een misverstand dat Biotine de hoeven sneller doet groeien. Het zorgt er alleen voor dat de hoefwand steviger wordt. Hierdoor brokkelen ze dus minder snel.

Ook werkt Biotine niet alleen. Het heeft een 'versterker' nodig in de vorm van Vit-C, bijv. rozebottel.

Wil je effect gaan merken dan zul je het zeker 6 maanden moeten gebruiken.
Zelf gebruik ik Biotine Plus van de Paardedrogist. Dit is een mengsel van alfalfa, biotine etc., ik gooi er ook dagelijks een schepje rozebottel door.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 19:44

die van de paarden drogist biotine plus is erg goed. ook kun je rozebottel en zeewier bestellen werkt ook goed.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

horsey

Berichten: 240
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:57

Ik had een paard met 3 losse hoefwanden, staart werd dun enz. Je gelooft het niet en mn hoefsmid ook niet, na 4 weken!!! keiharde goede hoeven. BIotine P. Ja uit duitsland gehaald is hier niet te krijgen, hier krijg je allemaal die versneden rotzooi, waar een hoop inzit waar je niks aan hebt. Wat is nodig voor een goede doorbloeding van de hoef, beweging. Ja nat schoon invetten is goed, teren kan ook, laurier ook, te vaak is niet goed, wordt het alleen maar zachter van. gewoon zemelen met gekookt lijnzaad geven is ook goed voor de vacht, darmen en de hoeven. Eigenlijk is verzorgen en voeren van een paard, kijken, gewoon kijken en registreren wat je ziet en pure logica en interesse en houden van. Er zijn geen gouden regels, ieder paard is anders en wordt anders gebruikt.

www.massagehippique.nl Nu ook volledige opleiding in 1 week!!!!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 00:19

boitine:
laat inderdaad niet de hoeven sneller groeien. dat is echt een fabel. maar het zorgt er wel voor dat wat aangroeit steviger wordt. volgens mijn veearts was daar nu een proefschrift over geschreven, dat het wel degelijk werkt maar dat het lang duurt voor dat je resultaat ziet en dat de hoeven niet harder gaan groeien.

ik gebruik het nu al een half jaar en je ziet echt verbetering,.. en de hoeven waren echt heel slecht.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 09:04

Ik heb Navy biotine gevoerd omdat de D/A mij dit aanraadde i.v.m haar hoefkatrolontsteking. Ze kwam netjes door d´r vacht heen, maar verder heb ik weinig gemerkt. Ik heb het dan ook maar 2 maanden gevoerd..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 12:15

horsey schreef:
Ik had een paard met 3 losse hoefwanden, staart werd dun enz. Je gelooft het niet en mn hoefsmid ook niet, na 4 weken!!! keiharde goede hoeven. BIotine P. Ja uit duitsland gehaald is hier niet te krijgen, hier krijg je allemaal die versneden rotzooi, waar een hoop inzit waar je niks aan hebt. Wat is nodig voor een goede doorbloeding van de hoef, beweging. Ja nat schoon invetten is goed, teren kan ook, laurier ook, te vaak is niet goed, wordt het alleen maar zachter van. gewoon zemelen met gekookt lijnzaad geven is ook goed voor de vacht, darmen en de hoeven. Eigenlijk is verzorgen en voeren van een paard, kijken, gewoon kijken en registreren wat je ziet en pure logica en interesse en houden van. Er zijn geen gouden regels, ieder paard is anders en wordt anders gebruikt.


ja lauriezalf op de kroonranden.
maar biotine plus is ook erg goed hoor.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 12:38

Biotine kan heel goed helpen van nadelen heb ik nog nooit gehoord, het helpt natuurlijk alleen als de hoefsmid ook op tijd komt, op wat voor een manier zijn de hoeven slecht, laat het ff weten ik heb wel een paar goeie tips, succes gr shaneen

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-02 08:17

Ik heb het inmiddels gevoerd (zo'n 3 maanden) en het resultaat is verbluffend !! Remy had heel dunne wanden en deze zie je nu bijna groeien !! Ben er echt heel blij mee en ga er voorlopig ook nog mee door.

Bedankt voor de reacties!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AstridJ, Murloc, Petunia27 en 21 bezoekers