Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 08:55

Heb ik verdorie pas 2 weken een eigen paard gebeurt me dit:

Ik heb een KWPN jaaling merrie gekocht, die hebt ik toen in Zoetermeer (daar woon ik ook) in de opfok gedaan. Nou alles leuk en aardig, ik kon meteen komen was geen probleem allemaal. Vorige week woensdag was Zarina gearriveerd bij de opfok. Ik was in de veronderstelling dat ze tot ze 3 jaar zou worden daar zou kunnen blijven staan, maar niets is minder waar.
Gister toen ik op werk zat kreeg ik een smsje over een spoed overleg op stal ivm 'negatieve uitspraak rechter' toen had ik echt zoiets van Verward
Nou goed eenmaal aangekomen op stal om 8 uur kreeg ik dus te horen dat ze ermee gingen stoppen wegens gezeur met de gemeente enzo. Ik wist niet was ik hoorde !!! Ik heb hier totaal NIET van op de hoogte gesteld toen ik daar kwam informeren voor opfok (over dat er rechtzaken aan de gang waren voor het voortbestaan van de stal) ook niet de dag dat Zarina kwam, ze hebben mij gewoon niets verteld.
Natuurlijk zijn er roddels en ik wist ook wel dat ze bezig waren met iets, maar ik dacht dat het ging over een vergunning om meer paarden te mogen houden, maar dat was dus niet zo.
Ik heb gelukkig een nieuw plekje kunnen regelen voor Zarina, de komt bij Quibus te staan op de Groene Meer per 1 mei, ze gaat daar tot oktober ook lekker het land op, en in de winter zal ze wel alleen op stal staan, maar het is even niet anders. Ik heb liever mijn paard ook in de opfok staan, maar als je opeens zo erg in het diepe wordt gegooid dan grijp je elke kans aan om je paard te kunnen stallen.
De groene meer is wel een stuk duurder dan de gewonen opfok, maar het zij zo. Het enige echt verschil tussen de opfok en de groene meer voor Zarina is dat ze in de winter alleen op stal zal staan, maar dat was ze al wel gewend bij de vorige eigenaar, want zowel in de opfok als in op de stal waar ze nu naar gaat gaan ze in de wintermaanden overdag een paar uur de paddock in.

Sorry voor het lange verhaal maar ik ben er een beetje ondersteboven van. Ik zat thuis en ik dacht: tsja ik wist wel dat ze bezig waren met IETS met de gemeente, had ik dan zelf moeten vragen wat het was, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat het niet zo was, zij hadden mij gewoon op de hoogte moeten stellen van de gang van zaken !!! En ik ben niet de enige, alle 8 enters moeten weg en nog een stuk of 10 pensioklanten (maar die zagen het wellicht al aankomen)

Gr. Zilly


angel_anouk
Berichten: 59
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:09

wat stom zeg dat die mensen je niet hebben ingelicht !!! Stoom uit je oren
maar gelukkig voor jou dat je nu wel nog een stalling voor je paard/pony hebt ! Knipoog , ik hoop dat er niet veel meer van die onzin gebeurt !

bogie
Berichten: 500
Geregistreerd: 25-10-04

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:27

Wat een rotstreek zeg. Wees blij dat je zo snel een nieuwe stal hebt kunnen vinden.

En je hebt gelijk hoor, ik zou ook ingelicht willen worden van te voren als er over zoiets een rechtszaak aan de gang is.

** de SLEUTEL van het huis net gekregen, nu hard gaan klussen **

door mijn kleine ongelukje van woensdag 25-05 mag vriendlief alleen klussen voorlopig

tiggeriedoo
Berichten: 462
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Rijen

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:56

Dat is ronduit schandalig! Lekker is dat. Word je even mee geconfronteerd als je net je paardje hebt!

Maar goed, je hebt een leuk plekje voor haar kunnen vinden. En het gaat toch om de welzijn van Zarina.

Neemt niet weg dat die mensen erg fout bezig zijn!!

Het beste paard struikelt wel eens

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:05

dit is inderdaad wel erg ja!!
wat een rotstreek van hun!
maar goed dat ze nu gestald kan worden!! Lachen
-xXx- lissy

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:07

héél vervelend zeg! ik zou ook even niet meteen weten wat gedaan!
Hopelijk komt het gauw allemaal weer op zn pootjes terecht Knipoog

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:12

Idd erg vervelend Heb je net je paardje, kun je weer in de stress om haar ergens anders te stallen. Gelukkig is dat wel gelukt Knipoog

Maar het is en blijft erg vervelend, ze hadden je inderdaad op zijn minst moeten inlichten over wat er aan de hand was.

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:52

Ik vind het idd ook nogal raar, maar dat weet je wel Knipoog . Ik hoor het wel wanneer ze komt om een handje te helpen met de wandeling ....

Lynn B+18 - L1+13

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:32

Ik zou vandaag met Aran naar naar die opfok gaan,totdat ik gistermiddag een telefoontje kreeg.
Hij ging stoppen!!
Wel een hele strop voor hem natuurlijk,want hij is zijn hele bedrijf kwijt.
Gelukkig heeft Aran het reuze naar zijn zin bij de opfok waar hij nu staat.Het is alleen veel verder weg Scheve mond

Succes met je paardje.

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 13:38

Ja, ik vind het ook heel sneu voor die mensen. Het punt waar het mij om gaat is dat ze mij niet hebben ingelicht over de gang van zaken. Anders had ik Zarina daar niet gestald. Dan had ik haar de pesterijen van de andere jaarlingen wel bespaard, omdat zij de nieuwe is, is ze ook de kneus van de groep.

Ik wist trouwens niet dat ze ook hengsten aannamen voor de opfok Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:32

Waardeloos zeg! De stal waar ik vorig jaar een paard heb gereden heeft ook zijn deuren per 1 december moeten sluiten. Dat hoorden ze ongeveer anderhalve maand van te voren. Dat was ook in Zoetermeer.

YoenLo

Berichten: 191
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: Z'meer

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:02

Echt vervelend voor je. Schiet niet op met de stallen rondom Zoetermeer ...
Maar wel heel leuk dat Zarina nu naar Stompwijk komt !!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:48

Tessebes schreef:
Waardeloos zeg! De stal waar ik vorig jaar een paard heb gereden heeft ook zijn deuren per 1 december moeten sluiten. Dat hoorden ze ongeveer anderhalve maand van te voren. Dat was ook in Zoetermeer.



Ja dat was Stal vd Akker (is trouwens geen Z'meer maar L'dam), maar dat is weer een ander verhaal, hun hadden een vergunning, maar omdat de gemeente Leidschendam en Voorburg 1 is geworden was het bestemmingsplan gewijzigd.

Deze stal waar het hier omgaat kreeg inderdaad de vergunning voor zoveel pensionklanten niet voor elkaar, daarom zijn ze een opfok begonnen....
Nu blijkt dus dat ze daar ook geen vergunning voor hadden!

Vind het ronduit schandalig dat ze dat niet vermeld hebben aan een 'nieuwe' klant.
Zeker omdat de uitslag nogeens een week later was!!!
Gelukkig heb je snel iets anders gevonden, scheelt weer een hoop zorgen!! Ach gut Knipoog

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:56

Cinzano schreef:
Tessebes schreef:
Nu blijkt dus dat ze daar ook geen vergunning voor hadden!


Dít is volgens mij niet waar...Ze hebben daar juist WEL de vergunnig voor, maar zij gaan het hele zooitje verkopen. Ze willen juist een pensionstal van maken, en geen opfok, en dat gaan ze nu ergens anders beginnen. Hij kan misschien een vergunning krijgen voor 25 á 30 paarden in pension, en dat is niet wat hij wil.

Het is inderdaad oliebol...denk je lekker in de buurt te staan, mag je weer weg, maar ik vind wel weer een andere stal, zij moeten helemaal opnieuw beginnen na al deze pech..

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:05

Tja., wat zal ik zeggen... Ik vind het niet zo netjes dat het hier nu op deze manier op internet vermeldt wordt, maar goed.

Ik kan begrijpen dat dit niet leuk is.

In geval van deze stal (ik heb zelf mijn boxhuur opgezegd en zou daar dus volgende week naartoe gaan) is het echt niet zo dat ze niemand hadden ingelicht. Sterker nog, er gingen zelfs pensionklanten mee naar rechtzaken tegen de gemeente.

Ik denk dat het waarschijnlijk niet de bedoeling is geweest dat Zilly het niet zou weten. Wat ik ervan weet is dat ze volledig open kaart spelen (want waarom zouden ze niet eerlijk zijn). Ik wist er ook van. Volgens mij weet half Zoetermeer ervan. Maar goed, het is niet netjes. Maar ik betwijfel of het met opzet is gebeurt. Zou niet snugger zijn namelijk als je op een stal waar 10 pensionpaarden staan, dingen achterhoudt voor een nieuweling. Die komt het dan toch wel te weten.

Tja, het zou mooi geweest zijn. Nu maar naar v.d Helm... Ook leuk, alleen iets verder weg voor mij.

Ik hoop voor hun dat het allemaal zo snel mogelijk verkocht wordt en dat ze eindelijk eens plezier gaan krijgen van hun hobby.

Tis gewoon werkelijk waar niet te geloven hoe ver de gemeente gaat in dit soort zaken. Echt onbegrijpelijk...

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:25

snoopy_689 schreef:
Dít is volgens mij niet waar...Ze hebben daar juist WEL de vergunnig voor, maar zij gaan het hele zooitje verkopen. Ze willen juist een pensionstal van maken, en geen opfok, en dat gaan ze nu ergens anders beginnen. Hij kan misschien een vergunning krijgen voor 25 á 30 paarden in pension, en dat is niet wat hij wil.


Ze wilde er inderdaad in eerste instantie een pensionstal van maken, maar meer dan 10 paarden mochten/mogen ze er nooit stallen.

Maar volgens jouw hebben ze dus wel alle vergunningen voor de opfok?? En hoeven er dus geen veulens weg????

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:38

Nee, opzich niet, maar ja, er moet wel iemand wonen! Zij gaan daar helemaal weg! Ze willen proberen de veulen zo lang mogelijk te laten lopen, maar als er niemand woont, gaat dat lastig! Misschien dat de mensen die het gaan kopen wel helemaal niks met paarden hebben, en er koeien neer gaan zetten. Dan moeten ze natuurlijk helemaal weg..

Zo had ik het tenminste opgevat. Ik zeg ook...volgens mij....De veulens hoefde iig niet binnen nu en 6 weken weg, dat waren ze aan het proberen om die zo lang mogelijk te laten lopen.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:59

Zilly,jammer voor je,maar het lag wel in de lijn der verwachtingen.

Gezellig dat ze naar Stompwijk komt dan komt ze misschien wel bij Samira in het land en ook bij Quibus(of gaat die niet naar buiten).

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:48

Cinzano schreef:
Ja dat was Stal vd Akker (is trouwens geen Z'meer maar L'dam), maar dat is weer een ander verhaal, hun hadden een vergunning, maar omdat de gemeente Leidschendam en Voorburg 1 is geworden was het bestemmingsplan gewijzigd.


Ja, je hebt gelijk, het valt onder Leidschendam, ik was even in de war. Ik had van de pensiongasten gehoord dat er al 5 jaar een rechtzaak liep en Leidschendam en Voorburg zijn pas sinds 2002 1 gemeente. Nou ja, het blijft een moeilijk verhaal, ik kan niet begrijpen dat zomaar even een bestemmingsplannetje gewijzigd wordt en je je vergunning gedag kunt zeggen. Echt waardeloos!

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:35

Ik vind het een beetje jammer hoe je het hier neer zet.

Ze hebben je niet geinformeerd,dat is slordig ja,maar jij kwam toch voor de opfok?
Hier hebben ze wel een vergunning voor en dit mochten ze ook uitoefenen.


Zelf hadden ze dit gewoon nooit verwacht en ze zijn verkeerd voorgelicht door hun advocaat.
Helaas is bij hun de woede zo groot dat ze het familiebedrijf verkopen.
Wat echt vreselijk emotioneel voor hun is.
Voor jezelf is het jammer ja,maar voor hun een drama!

Ciara zegt, "IK ben een best paard,ik vind alles best"


Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:56

Jeetje, da's wel balen zeg !! Ik had het al gehoord bij ons op stal, dat er maar een vergunning was voor een beperkt aantal paarden. Maar het is iig niet netjes dat je niet ingelicht was ...
De gemeente is trouwens wel lekker bezig met al die stallen ... vd Akker al weg en ik hoorde ook al eea van het Noord Aa.
Verzorg je Quibus trouwens ook nog steeds ?

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:09

Jammer dat het zo gelopen is maarja... gebeurd is gebeurd er is nu niks meer aan te doen.
Waarom zet je haar niet in een andere opfok als ik vragen mag? Er zit er toch ook een in hazerswoude ofzo waar je ook wou gaan kijken?

Gamble

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 11:05

he bah wat rot, heb je een plekje voor je paard, moet je weer weg! Wel leuk dat ze bij ons op stal komt, kan ik haar ook eens bewonderen Lachen. En misschien kun je voor de winter evt een andere opfok vinden?

Extremely rare and Beyond Compare

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-05 11:38

De veulens zouden alleen maar kunnen blijven tot het einde van het weideseizoen. Winter moeten ze ergens anders naartoe, vandaar dat ik mijn paard er maar gewoon weg haal, het is anders toch maar een kwestie van uitstellen.

Ik vind het ook heel erg rot voor de mensen hoor van wie de stal is, begrijp me niet verkeerd, maar ik was gewoon erg over de zeik dat ik niet ingelicht ben over de gang van zaken. Dat is alles. Ik weet ook wel dat het voor hun 10 miljoen keer erger is dan voor mij en ik gun ze ook alle het geluk met hun nieuwe bedrijf, maar als ik dit had geweten dan had ik mijn paard er niet neergezet voor die ene week....

@ Michelle: in Hazerswoude is het eigenlijk hetzelfde verhaal, ze hebben wel plek, maar niet voor de winter.

Enne voor alle mensen die het niet netjes van mij vinden dat ik dit verhaal op bokt zet: Ik heb geen namen genoemd in dit bericht, en ook geen stalnaam. Dat de mensen rondom Zoetermeer weten over welke stal ik het het, tsja het zij zo.

Ik ben gewoon blij dat ik een plekje heb waar ik mijn paard neer kan zetten wat ook nog in de buurt is. En ik wens alle anderen ook erg veel succes met het zoeken van iets anders.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 13:43

Wat jammer zeg.
Stom dat het niet vermeld werd.
Gelukkig heb je een nieuwe stal. Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther_r20, JPitty, Kashmino, Larislaatje, Mo_Noah, Piekosjj, xdesix en 129 bezoekers