Arm poesje, domme staleigenaresse :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Arm poesje, domme staleigenaresse :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 19:43

Kijk....bij ons op stal zijn een hele boel katten, en alle vrouwtjes krijgen elk jaar jongen, ze fokken maar aan, ook vette incest

Maarja...elk jaar overlijden er vrij veel jonkies. Op stal heeft iedereen nu bijna een poesje geadopteerd. dwz dat ze op stal blijven, maar je ze wel voert. Al die kleine kinderen geven de katten alleen eten, sommige andere ontvlooien ze ook (het stikt van de vlooien bij al die katjes).
Naja....zo had ik dus ook een katje geadopteerd met mijn zus, en ontvlooings middel voor jonge katten (is nog te jong voor vlooienbandje) gekocht. Super duur spul, 25 euro!

Nu geeft die stal eigenaresse een paar van die kleine kinderen een fles vlooienmiddel en zegt: Ontvlooi de katten maar!
Naja....de jonge katjes (de hele jonge, dus ook die van ons ) konden daar nog niet tegen, resultaat: helemaal voor pampus.
Ze hebben het ook binnen gekregen, echt heel zielig!
Maarja...wat die rotkindje dus ook deden, juist, mijn ontvlooide katje ontvlooien! Moeder van een van de kinderen heeft drie kleine katjes naar de DA gebracht, ze hebben de hele nacht aan het infuus gelegen

Een heeft het niet gehaald, een was weer helemaal in orde, en eentje.....de onze....verkeerd in krietieke toestand. DA kon verder niks doen, afwachten maar. Hij mocht wel mee, is nu bij ons thuis ipv op stal. Wil niet weten hoeveel geld die moeder kwijt is.....zal wel heel veel zijn.
Hebben speciaal voer van de DA gekregen, moet zovaak mogelijk met een spuitje, onder heftige dwang (hij wil echt niet ).
Naja.....hij piept en huilt een beetje, andere momenten ligt hij alleen maar helemaal voor pampus en gaat zijn ademhaling heel gejaagd en oppervlakkig. Hopelijk komt alles weer helemaal in orde, maar de toestand is nu nog heel kritiek.

Is echt heel zielig om te zien, hij kan niet eens zijn eigen hoofd tillen, en is meer dood dan levend!

Ik vind het zo ontzetten stom van die muts, dat ze gewoon aan kleine kinderen zulk spul geeft
En ze wilde zelf niet eens naar de DA brengen

Naja....hopelijk komt alles goed, nu 's nachts regelmatig op om te controleren of alles goed gaat, zal binnenkort even een foto erbij zetten, we hebben nu een digicam

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:03

Acherm wat zielig... Zoiezo al dat ze zoveel katjes fokt, vind ik zonde, maarja, op welke boerderij gebeurt dat nou niet??
Wel stom vind ik dat je jonge kinderen met dieren laat rotzooien...
Zoek dan een volwassen slaaf! Het gaat wel om levende wezens...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:26

kijk als ze dat niet in toom kunnen houden al dat fokken neem dan geen katten.

Bij ons op stal gat het ook aardig die kant op nu er weer een nest op zolder ligt.
Nu moeten we maar eens echt stappen ondernemen want dit kan niet langer zo.

Erg jammer dat het zo vaak zo fout gaat, dieren zijn er altijd de dupe van van ons onmesnelijke gedrag.

Maar super dat je de katten zo verzorgt, bij ons geeft ook iedereen die katten eten en worden ze ontvlooid en ontwormt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 20:28

Die katten komen aanlopen, blijven en fokken, vandaar dat er zoveel zijn!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 21:04

Dat ze aan het infuus moeten hoeft helemaal niet te komen van het vlooeinmiddel. Wat mij eerder lijkt is dat ze echt zo onder de vlooien zaten dat ze bloedarmoede hebben gekregen (zie je veel vaker bij dergelijke "boerderij0katjes", wij hebben ze regelmatig op de praktijk).

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 21:11

vreselijk, maar is het geen idee om in plaats van telkens nog meer katjes te adopteren het geld uit te geven aan castratie en sterilisatie van deze dieren? Bij de dierenbescherming hebben ze regelmatig van die acties waarbij je voor veel minder geld dat kunt laten doen. Krijg je ook geen nieuwe katten meer en kost het uiteindelijk ook minder.

Stralend de dag door.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 21:54

Citaat:
Pinky_girl Geplaatst: 01-09-02 20:03 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Acherm wat zielig... Zoiezo al dat ze zoveel katjes fokt, vind ik zonde, maarja, op welke boerderij gebeurt dat nou niet??




Ik woon op een boerderij em heb 3 poezen en een kater, maar ze zijn allemaal wel gecastreerd!! (poezen ook, want als ook de baarmoeder e.d. wordt weggehaald noem je het een castratie en geen sterilisatie)

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 11:37

In plaats van een katje adopteren en er zo geld aan uit te geven, kunnen jullie beter allemaal een poes adopteren en die laten steriliseren. weet je zeker dat er geen kittens meer geboren worden. want dit is echt zielig.

Bon Jovi rules!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 11:53

bij kennissen van ons ging het ook zo.. daar hebben wij onze kat vandaan. Ze hadden 3 vrouwtjes en die kregen ieder half jaar allemaal een nestje! gelukkig niet veel incest, want de jonkies gingen wel altijd allemaal weer weg. maar op een gegeven moment moest die man ook katjes verdrinken omdat hij ze niet meer kwijt kon Lips are sealed
1 van de moederpoezen (Tessa, de moeder van mijn kat) begon ook mager te worden en ze kreeg steeds dode jonkies, of ze kreeg er maar 1 levende of hele zwakke. Ze krijgt ook al heel veel jaar ieder half jaar een nest! Rowdy de andere poes die legde haar jonkies steeds bij de sloot ofzo, op hele rare plaatsen. Ik had eens een keer gevraagd of ze de poes niet liever zouden steriliseren (castreren, ook goed) en dat hebben ze uiteindelijk ook gedaan met Tessa en Rowdy. Krabbel krijgt nog wel jonkies, maar alleen in het voorjaar want in het najaar krijgt ze de pil.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:45

O jeetje wat zielig idd, nou sterkte, maar waarom neem je het poesje niet mee naar huis?
Wij zijn al 11 jr in het gelukkige bezit van een mooie kat, ik kon kiezen of ik nam het poesje mee naar huis, of ze zou aan de verdrinkingsdood sterven, nou dat hoef je aan mij niet 2 x te vragen.
Maar ik vindt het ook heel erg dom van die stal eigenaresse dat doe je idd niet!
Ook een manier om van die katten af te komen, die kinderen weten ook niet wat hun overkomt, echt heel triest.
Wij hebben onze kat gelijk gesteriliseerd.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:49

het feit dat die eigenaresse die katten maar aan laat fokken is al een indicatie hoe ze over dieren denkt he. DAt behoeft verder geen uitleg.

De hond is de betere mens

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:53

Ja idd belachelijk!


germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:57

Ook voor die kinderen kon het gevaarlijk zijn. JE geeft ze wel gif!!!! Dat het goed is afgelopen voor die kinderen mag al een wonder zijn, en voor die katjes....................tja, ze kunnen beter allemaal dood gaan. Het klinkt hard, maar er zijn te veel katten. Ik weet het Tiko, jij vindt het niet leuk als jouw katje doodgaat, maar aan de andere kant hebben ze op die boerderij zo te horen veel te veel en laat de verzorging te wensen over. En verder steriliseren die dieren.
Pijn lijden hoeven die dieren van mij ook niet en de manier waarop ze doodgegaan zijn vind ik ook zielig, maar je moet wel onder ogen zien dat het niet wenselijk is om alle katjes ten koste van alles te laten leven.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:02

Er zijn in deze wereld veel en veel te veel mensen, met alle gevolgen van dien Germie. MAar ze ZIJN er. Die paar te veel die geen eten hebben Ook maar dood laten gaan? Het is niet dat ik het niet geheel met jou eens ben, maar ik vind wel, dat als je een dier geboren laat worden, dat je er verantwoordelijkheid voor moet dragen, en ze niet dood laten gaan. Als een dier er eenmaal is, heeft het ook recht op leven.

De hond is de betere mens

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:19

Ik bedoel het niet hard hoor Desiree, maar ze werden al niet goed verzorgd, en dan moeten ze ook nog pijn doorstaan omdat ze vergiftigd zijn...............tja dan kan het beter in 1 keer afgelopen zijn. Dat een dier recht heeft om te leven ben ik het mee eens, maar hier lijkt het alsof er niet echt om gegeven wordt door de eigenaar. En dan kun je beter de boel steriliseren en die zieke katjes lijden in mijn ogen echt pijn.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-02 19:11

Tja...ik weet niet of het een eigenaar genoemd kan worden. Die katten komen aanlopen, blijven hangen en fokken maar aan, nooit bewust katten genomen. Dat poesje is nu bij thuis, en het gaat nu redelijk.

Gister kon hij nog niet zijn hoofd optillen, nu loopt hij rond en plast en poept mijn hele kamer onder......*kattenbak.....nooit van gehoord*
Drinkt ook goed, alleen vertikt hij nog altijd te eten. We voeren hem nu meerdere malen per dag onder dwang dat voer van de da, en verder maar afwachten. Hij gaat iig niet terug naar de boerderij, mijn tante neemt hem in huis, als hij het red.

Hij loopt de hele dag (en nacht *GRRRRRRRRRRR*) te miauwen, hij zoekt denk ik soortgenoten ofzo. Ik weet dat Katten solisten zijn, maar ze sliepen altijd op een kluwe.
Verder, steriliseren is aan de ene kant wel een optie, maar wie betaalt het. Ik voerde dan dat ene kleine katje, maar zoveel at hij niet, en de meeste die zo'n katje hebben zijn kleine kinderen. Verder lopen er wel een stuk of 20 poesjes rond, wordt behoorlijk prijzig Boos!

Naja...we zien wel, gelukkig gaat het iig nu beter met dit katje en heb ik een goed tehuis voor hem gevonden, alvast een gered Haha!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Arm poesje, domme staleigenaresse :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 19:28

Tiko schreef:
Wil niet weten hoeveel geld die moeder kwijt is.....zal wel heel veel zijn.


Nee hoor, helemaal niks. Ze moet namelijk gewoon gaan zeuren bij Jannie (=staleigenaresse). Het is toch haar schuld, moet ze er ook zelf voor opdraaien. Simpel.

Ik hoop in elk geval dat het het haalt. En, waar blijft de foto *LOL*

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 20:21

Jannie zal het niet betalen.
Maar goed, antoinette (de gene die de katjes naar de DAheeft gebracht) vindt het ook niet zo erg om de rekening te betalen, zolang ze maar niet allemaal doodgaan. Ze voelt zich namelijk schuldig omdat sharon (haar dochter) ook mee heeft geholpen met die katjes "ontvlooien".
Idd, eigenlijk is er niet echt een eigenaresse van die katjes. Maar goed, idd is het misschien wel beter voor die katjes als ze doodgaan, maar om een katje maar te laten leiden vindt ik ook niets.
Hij ligt nu iig lekker te slapen, en ik hoop dat ie morgen weer gewoon eet en vannacht zijn kop dicht houdt!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-02 20:38

hmmmmmmmmm probeer net de foto up te loaden maarl ukt nogniet helemaal

handig zo'n digicam, de fotos moet nog ff kijken
plaats ze zsm

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 22:39

ja arme poesjes!! ik vindt het ook erg zielig voor daisy dat tijgertje dood i gegaan!!! gelukkig hebben jullie,jullie poesje mee genomen en heeft mirella die andere!
volgens mij moet antionette best wel veel betalen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 bezoekers