Gele neusuitvloeiing, iets aparts?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Gele neusuitvloeiing, iets aparts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 17:55

Sheldon is sinds gister wat verkouden; beetje proesten en er komt snot uit zn neus. Nu is de "snot" gelig? Is dat erg, houdt dat in dat er iets meer dan n verkoudheidje speelt?

Meneer eet verder goed, glanst, heeft veel energie en baalt duidelijk dat ie niet mag werken. En toch zit de gele "snot" mij wat dwars, wie kan mij zeggen of ik me echt zorgen moet maken? Bloos

chantalmelle
Berichten: 56
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Gele neusuitvloeiing, iets aparts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:43

Gele snot geeft aan dat er een infectie aanwezig is. Ik zou er optijd bij zijn, want voor je het weet is je paard dampig. Het zou ook droes kunnen zijn, maar dan zal hij koorts hebben. DA is echt nodig in deze situatie. Gr.

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Re: Gele neusuitvloeiing, iets aparts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 19:07

Maar symptoom van dampigheid is toch juist melkwitte en soms groenige snot?

Nu was de hoeveelheid gelige snot vandaag al n stuk minder dan gister... Iemand meer die weet hoe dit exact zit? Voor mijn zielerust vanavond? Haha! Zal morgen maar ffkes DA voor zekerheid bellen...

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Gele neusuitvloeiing, iets aparts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:35

Ik sluit me helemaal bij Chantal aan. Gele snot is echt niet goed. Ik zou stoppen met rijden, hem buiten zetten en een DA erbij halen.

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Re: Gele neusuitvloeiing, iets aparts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 19:40

Scum schreef:
Ik sluit me helemaal bij Chantal aan. Gele snot is echt niet goed. Ik zou stoppen met rijden, hem buiten zetten en een DA erbij halen.


Hij staat op rust, buiten op zn weitje, s'avonds gaat ie wel de stal in.
Ok morgen DA dus....

Dank jullie voor de reacties!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Gele neusuitvloeiing, iets aparts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:47

Momenteel staat er in IDS een artikel over luchtwegen en over neusuitvloeisels. Ik neem aan dat de snot uit beide neusgaten naar buiten komt. In 1 neusgat kan de oorzaak liggen in een probleem in het hoofd.
Gele snot kan een teken zijn van een virale of bacteriele infectie van de luchtwegen, onstoken kies, bronchitis e.d.
Het is goed dat je het paard rust geeft en veel in de buitenlucht komt. Alleen met koorts is het beter een paard binnen te houden.

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Re: Gele neusuitvloeiing, iets aparts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 20:31

Desiree schreef:
Momenteel staat er in IDS een artikel over luchtwegen en over neusuitvloeisels. Ik neem aan dat de snot uit beide neusgaten naar buiten komt. In 1 neusgat kan de oorzaak liggen in een probleem in het hoofd.
Gele snot kan een teken zijn van een virale of bacteriele infectie van de luchtwegen, onstoken kies, bronchitis e.d.
Het is goed dat je het paard rust geeft en veel in de buitenlucht komt. Alleen met koorts is het beter een paard binnen te houden.


De snot komt iid uit beide neusgaten. Ff updaten:
dinsdag: veel geel snot,
donderdag: weinig gele snot, v
anaf vrijdag tot nu toe geen gele snot meer.
Er komt nog wel wat "doorzichtige" snot uit maar niet veel. Proesten is zo goed als over (heb m vandaag 1x horen proesten). Eetlust, energie zijn nog als vanouds en nog steeds geen koorts.
Hopen dat ie zo verder gaat, totdan loopt ie te smullen van t gras...