[stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je zit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Met de Symmetry verbeterd je je zit.

Mee Eens
13 (41%)
Niet Mee Eens
18 (58%)

Totaal aantal stemmen: 31


M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

[stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 15:25

paarden drogist schreef:
Door het gebruik van de Symmetry blijft u beter in het zadel zitten en verbetert daardoor uw zit. De symmetry verhoogt het "lichaamsbewustzijn" en het "spiergeheugen".

Dit product is ook zeker geschikt voor springruiters omdat het onderbeen hiermee niet naar achteren kan worden geslingerd. U bevestigt de Symmetry makkelijk met klittenband vast aan uw stijgbeugel en de singel.

Het gebruik van de Symmetry is niet toegestaan bij wedstrijden maar is een effectief hulpmiddel bij de training.

Op dit moment alleen verkrijgbaar in een maat voor volwassenen.




FOTO!



een gebruiker schreef:
Ik wil even mijn tevredenheid hierover meedelen, want ik heb ze pas besteld, 1x gebruikt, en ik vind het nu al geweldig! Ik train nu voor dressuur om voor het eerst met mijn paard dat ik nog niet zo lang heb, ook weer de wedstrijdsport in te gaan en ik dacht dat ik wel redelijk (stil) zat, met mijn 16 jaar ervaring. Met de straps kwam ik erachter dat ik direct enorm belemmerd werd! Dat was de eerste minuten heel vervelend, maar toen merkte ik dat mijn paard veel rustiger, geconcentreerder en beter liep, en ik veel steviger en rustiger in het zadel zat. Nu heb ik daarna 2x zonder gereden en kon het effect echt al merken, omdat je je herinnert hoe het voelde toen je gedwongen werd om goed te zitten door de Symmetry. Je kopieert dan dus weer bewust die zit en dat gevoel en je merkt dat je paard weer veel beter loopt. Als je je dan weer bewust wordt van je zit op dat gecorrigeerde moment merk je dat je weer de houding hebt aangenomen die je had met de Symmetry! Je lichaam wordt dus inderdaad getraind op een betere zit, ook zonder de straps nadat je ze nog maar 1x hebt gebruikt! Ik wil ze nu zo'n 1 tot 2x per week gaan gebruiken, om alles optimaal te verbeteren aan mijn zit. Ik heb nu ondervonden hoe belangrijk dat is. Vooral voor het paard.




Denk jullie dat dit een goed hulpmiddel is om te leren je benen zit te houden of moet er gewoon harder gewerkt worden aan de gehele houding van de ruiter!?

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!


Caesar
Berichten: 9300
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:38

Dat is allang bekend volgens mij. Ik reed vroeger zo om mijn been stil te houden. En te drijven op de juiste plek ipv lieswerk... ik werd gewoon met een strooitouwtje aan mijn singelgeknoopt. Alleen dit zal wel losschieten als er kracht bij komt kijken (val o.i.d.) anders is het net zo gevaarlijk als een strooitouwtje.

De praktijk is de leermeester van alle dingen.


patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:31

Gewoon sporenbandjes, of zoals gezegd strotouwtjes, hier ga ik echt geen 12, 50 euro voor betalen.

ingping

Berichten: 17
Geregistreerd: 05-11-04

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:14

Idd, leren sporenbandjes (heb je toch altijd wel een paar van liggen, dus goedkoper Haha! en multifunctioneel!)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:19

Ik denk dat het zeker wel kan werken. Zeker bij mensen die hun benen ontiegelijk ver naar naar achteren brengen bij het aandrijven, of mensen die hun benen afsteken.
Ik denk dus wel dat het zal helpen bij de zit van de ruiter, maar je moet er denk ik niet altijd mee gaan rijden, dan kun je niet meer zonder die steun.
Ook vraag ik me af of dat bandje niet voor je paard kan gaan schuren?

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:39

Ik denk dat het wel zal helpen met een betere zit. Al is het alleen maar om even te voelen hoe je benen horen te blijven liggen.
Ik zou hier alleen geen sporenriempjes of zo voor gebruiken. Als je van je paard aflazerd en met je voet in de beugel blijft hangen heb je een probleem. de stijgbeugelriem zal dan niet los kunnen schieten.
Ik zou dan iets proberen te maken met klitteband. die symmetry dingen zitten ook vast met klitteband.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

GoldStar

Berichten: 364
Geregistreerd: 11-09-04

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:53

Als je goed zit, liggen je benen op de goede plek. Als je niet goed zit, liggen je benen vaak verkeerd. Als je je benen met een hulpmiddel op de goede plek brengt, heb je spanning in je lijf. Je zit dus niet goed. Je benen heb je wel op de goede plek, maar de spanning die je in je lijf opbouwt, is verkeerd. Ik zou longeerlessen nemen of op een betrouwbaar paard zonder beugels rijden. Iemand op de grond kan aanwijzingen geven. Die manier van leren is bij wijze van spreken goud waard.


Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:50

Waar is de zelfdicipline gebleven?

Waarom moet je je been met behulp van een hulpmiddel op de plaats houden? Ik snap dat niet en ik denk ook niet dat het goed is.

Je moet inderdaad uit jezelf goed diep in het zadel gaan zitten je benen lang. Als je problemen met je zit hebt moet je zitlessen gaan nemen op een paard aan de longeerlijn bij een instructeur, vriendin of wie dan ook die weet waar je moet zitten en ook waarom je daar moet zitten.
Een goede zit is belangrijk en als je niet op de juiste plek in je zadel zit, of met spanning, of je klemt je met de bovenbenen of werkt niet goed met je gewicht of evenwicht dan zal geen touwtje je ermee kunnen helpen. Het moet uit je eigen komen.
En net als Goldstar vind ik ook dat je onnodig spanning kweekt door geforceerd je been op de plek te houden.

Ik kan me voorstellen dat een rustig been een rustiger paard geeft maar het moet uit jezelf komen en niet door een hulpmiddel.

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 23:18

Het zou nuttig kunnen zijn om een paar keren met zoiets te rijden, zodat je voelt hoe het zou moeten, en je vervolgens zelf gaat proberen zo te rijden.
Ikzelf ben echter van mening dat je je lichaam zelf onder controle moet kunnen houden,zonder hulpmiddelen. Ik zou zoiets dus nooit gebruiken.

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-05 00:58

Volgens mij hinderd je het altijd, ook al zou je de perfecte beenliggen hebben!

Dit omdat je er gewoon op gefixeerd ben op zn momend en je been ligging minder vrij is en in een gedwongen houding zit (of die houding dan beter is, is voor mij nog maar een vraag)

Ik vin dhet echt grote onzin.. goed zitten doe je door te oefenen, oefenen en oefenen.. als het zo eenvoudig was op te lossen met bandjes zou je die de eerste jaren van je rij lessen wel om hebben gehad..!!

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 09:58

Zonder beugels rijden heb je veel meer aan. Deze dingen zijn compleet overbodig tenzij je echt spastisch bent.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 12:21

Ik heb vroeger altijd strotouwtjes moeten gebruiken. Lachen
En Kafue: ik kon toen mijn tenen gewoon echt niet naar binnen houden in de draf. Dat lukte gewoon echt niet. Ook niet als het 100 keer gezegd werd. Ik loop zelf ook een beetje met mn voeten naar buiten.

Toen die strotouwtjes eraan zaten heb ik echt pijn geleden dat weet ik nog wel, maar de juiste spieren werden wel even getraind, totdat ik er geen last meer van had en ook zonder touwtjes mn voeten goed op de plaats kon houden.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 13:35

Waarom moet alles met hulpmiddelen? Slof, gekke bitten, dit soort troep, weet ik het wat er allemaal te koop is.
Is echt iedereen te lui om zelf iets op te lossen??

Anoniem

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 13:59

Ik vraag me af of die symmetry's nu echt zo veilig zijn, weet iemand daar iets vanaf? Schiet je beugel nog wel los als je onverhoopt naast je paard terecht komt?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 15:50

Mijn beugel schiet sowieso niet los Knipoog Maar ik heb weleens gehoord idd dat men strotouwtjes/sporenbandjes gebruikte. Het is toch niet iets wat je lang zult gebruiken nogal zunt van je geld. Heb zoiets zelf nog nooit gebruikt. Lijkt me ook heel vervelend zitten.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-05 16:41

Waarom schieten jou beugels niet los Ctal?

Dat is bij elk zadel zo dus zou nie tweten waarom bij die van jou niet!

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:07

En dan rijdt je je proef en kom je erachter dat je je benen nu al helemaal niet meer op z'n plaats kan houden zonder dat ding Knipoog

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:44

annegti schreef:
Deze dingen zijn compleet overbodig tenzij je echt spastisch bent.

Dit schiet bij mij even in het verkeerde keelgat. Ik ben namelijk spastisch.
Mijn zit is verre van goed, mijn beenhouding ook, maar strotouwtjes o.i.d. gebruik ik zeker niet, omdat ik nogal vaak van mijn pony afdonder.

Ik wil niet een nog onveiligere situatie creëren voor mezelf om mijn benen 'vast te zetten'

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Puera

Berichten: 8079
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:01

Ik vind het dus weer zo'n uitvinding die alleen maar goed is voor de omzet van de ruitersportzaak. Ik ga mee met het merendeel van de meningen: leer goed zitten daar heb je veel meer aan.
Je zal maar met een ontzettend onrustig been rijden, dan flapper je op dezelfde manier met die 'Symmetrie' met je benen - je rukt elke keer aan de singel van je paard. Nou, lekker voor je paard. Wordt hij nog meer gestraft voor het feit dat de ruiter niet fatsoenlijk kan zitten.

[o] Baard

Pikolino

Berichten: 2542
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Nederland

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:11

mmm ik zal wel weer eigenwijs zijn maar ik vind het een goede oplossing als je nouw goed zit maar je benen niet egt lekker stil kan houden kan zo''n ding een uitkomst bieden! je moet er natuurlijk niet elke dag mee rijden want dan kun je niet meer zonder ik zou beginnen met om de dag en dan uiteindelijk 1 keer per week of 1 keer per 1 weken om je beenligging ofzo wat te verbeteren Lachen

Droom niet over grootse dingen, blijf wakker en realiseer het.

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:22

kan je dan je benen nog wel ver genoeg naar achter of naar voren leggen bij bepaalde oefeningen?
ik zou het niet gebruiken maar gewoon er zelf goed opletten.. anders kan je dalijk niet meer zonder ofzo

verder bne ik het helemaal eens met porscherider!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Re: [stelling] Met de Symmetry (zie uitleg) verbeterd je je

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:37

Zoals ook al door sommige mensen gezegd; dit hulpmiddel zal alleen maar tegenwerken mbt het ontwikkelen van een goede houding en zit!

Dit wordt veel gebruikt door mensen die teveel met hun onderbenen bewegen. Maar waarom bewegen de onderbenen te veel?
Juist door teveel spanning in het lichaam en met name het lichtrijden op de knieen. Ga je dit gebruiken, dan blijf je op dezelfde manier lichtrijden en blijf je dus het paard storen in zijn bewegingen.

Je kunt niet alle honden van de wereld redden, maar wel de wereld van één hond...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers

cron