paard uitzoeken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vond je van je paard toen je hem/haar kocht?

Ik was meteen weg van hem/haar
23 (52%)
Ik vond hem/haar erg leuk
9 (20%)
Ik vond hem/haar leuk
6 (13%)
Ik twijfelde
4 (9%)
Ik kende hem/haar amper
2 (4%)

Totaal aantal stemmen: 44


Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 12:05

toen jullie een paard gingen kopen, hoe wisten jullie toen welk paard jullie wilden? ik ben gisteren namelijk naar een paardje gaan kijken. ik vond haar leuk en er was iets van een klik maar ik zit te denken of ik genoeg met haar heb. t is een leuke pony met goede en mindere kanten Lachen. maar de band moet natuurlijk ook nog groeien. hadden jullie bij jullie paard echt zo iets van: dit is het. of vonden jullie het een leuk paard en is de band gegroeid in de loop der tijd? ik doe er voor de eerste keer in mijn leven eens een poll bij Haha!.

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:59

Ik heb nog geen eigen paardje, maar ben vrijdag wel bij een leuke shet wezen kijken. Meteen gek op der en er was ook wel een klik.
Ben naar meerdere shetjes wezen kijken maar telkens toch twijfel dus bij twijfel doe ik het niet. En nu totaal geen twijfel, alleen angst (ohh jeetje, gaan ze accord? ik hoop het, zo'n manier angst dus haha).

succes

vivanes
Berichten: 1356
Geregistreerd: 12-05-04

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:09

Toen ik Viva zag, wist ik het direct. Zij moest en zou mijn paard worden, ondanks haar gebreken. Ik heb haar toen ook gekocht, maar achteraf gezien (nu 2 jaar later) had ik er toch even wat beter over na moeten denken. Maar bij je 1e paardje kijk je vaak door een roze bril. Ik zou nu een stuk critischer zijn.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:12

Ik had HELEMAAL geen klik met mijn paard toen ik hem kocht. Hij was wat ik precies niet wilde: hengst, bruin en een flinke bles. Hij zag er niet uit omdat hij volgens mij nog nooit van spieren gehoord had en hij plette, beet en stijgerde.
Ehm waarom ik hem dan gekocht heb? Geld, geld! Geld, geld! Geld, geld! Bloos
De verkoper zakte de helft in de prijs omdat hij mijn ontevreden gezicht zag. Ik hoorde de prijs (zo weinig??), slikt even, telde het aantal benen..... 1,2,3,4 tsja hij heeft er gewoon 4. Nou ja inpakken dan maar.
De enige die een beetje over te spreken was over het beest was mijn moeder. Zei vond dat hij vriendelijke ogen had. (nou heeft mijn moeder echt geen verstand van paarden)
Ze bleek wel verstand te hebben van karakter bleek een half jaar later.
Toen ik mijn paard eenmaal aan zijn verstand had gepeuterd hoe de zaken werkte met mij was ik verbaasd wat onder dat draken imago uit kwam. Ik heb er nu al 5 jaar (min dat halve jaar) dagelijks plezier van en ik vind hem iedere dag alleen maar leuker.

Sindsdien en ik ook helemaal van het 'liefde op het eerste gezicht' principe afgestapt. Uiterlijk en gedrag op het moment van aankoop zeggen weinig vind ik. Het zijn de kleine dingen die het echte karakter weergeven.

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 13:33

hehe nu ben ik nog niet echt wijzer Lachen. ik vind t een leuke pony en denk dat het best wat kan worden maar ben er niet 100 % zeker van. en als ik haar heb wil ik haar neit meer weg doen. maar als ik wacht op 'de ware' kan het best dat ik er nog 10 afloop waarvan ik er 5 laat staan waar het hartstikke goed mee zou klikken.... ja ik ben lastig Lachen

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:34

ik was meteen weg van hem. zijn lieve uitstraling en dan hij meteen begon te kroelen was natuurlijk ook leuk. Maar toen ik erop had gereden was ik echt om Haha! . Hij is wat groter uitgevallen dan eigenlijk de bedoeling was en hij had toch veel wit, maarja kleinigheidje blijf je houden Clown . nu ongeveer 2 jaar later blijkt dat we kwa karakter echt perfect bij elkaar passen. allebei knuffelkonten, allebei rustig en cool in het hoofd. Hij is overgevoelig met zn huid en ik ook Tong uitsteken Dat is pas toevallig en zo zijn er nog veel meer ( kleine ) voorbeelden.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:38

maar natuurlijk groeit zn band naar verloop van tijd dat is ook logisch. ik denk dat je met bijna ieder paard een goede band kan opbouwen. zolang je maar eerlijk ben tegenover het dier. Die van mij begon na een paar weken naar me te hinniken en sinds dien is hij er niet meer mee gestopt.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:35

Ehmm, ik ben bij mijn paard gaan kijken nav een advertentie op marktplaats. Ik had meerdere afspraken staan en eigenlijk vond ik mijn huidige paard in de advertentie helemaal niet zo leuk. De foto sprak me gewoon niet aan. De enige reden waarom ik toch ben gaan kijken was slechts om meer vergelijkingsmateriaal te hebben. Daarentegen was er wel een ander paardje waar ik (vanaf een foto) helemaal verliefd op was geworden! Het was een prachtig ding op de foto en ik zag me al helemaal een combi vormen met dit dier.

Je raad het al, het werd dus compleet andersom Haha! Ik ben eerst gaan kijken bij mijn huidige paard waar ik al vrij laconiek op af ging. Toen ik haar zag was ik echter meteen verliefd... Haar verschijning en de levendige blik in haar ogen spraken mij wel zo ontzettend aan dat ik eigenlijk meteen wist dat dit mijn paardje zou worden Ach gut Het andere paardje viel juist weer heel erg tegen, zij was absoluut niet wat ik zocht terwijl ik daar juist hele hoge verwachtingen van had Knipoog

Ik was dus echt direct verliefd op mijn paard en de klik was er ook heel duidelijk. Natuurlijk moest de echte band nog wel ontstaan en ook het vertrouwen moest nog groeien maar uiteindelijk is dat helemaal goed gekomen.

Ik zou zeggen, luister naar je hart en doe wat jij denkt dat goed is Knipoog Net als Randie ben ik er van overtuigd dat je in principe met ieder paard een goede band kunt opbouwen Knipoog

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78501
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:54

Ik heb mijn pony ook vanaf marktplaats, maar er stond geen foto bij. Ze voldeed enigszins aan mijn eisen, appaloosa en ook de maat was goed. Ik zocht alleen een hengst en dit was een merrie, maar doordat het een goed papier was heb ik toch maar een afspraak gemaakt. Toen ik haar zag was het absoluut geen liefde op het eerste gezicht. Ik dacht eerder van "Gatver, wat is ze lelijk". Maar tja, het was een jaarling. Toen hebben ze haar los in de bak laten lopen en vrij laten springen, en haar gangen waardeerden haar op, haar springen helemaal. Toen de prijs ook nog redelijk was heb ik haar dus gekocht. De klik is er niet, ik geloof daar niet in, we hebben wel een band en zijn aan elkaar gewaagd en gehecht.

Ingsannie
Berichten: 201
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:07

Met mijn beide ponies liefde op t eerste gezicht! Beauty (Appaloosa) zit weer een ander verhaal achter, maar met Sarabie (Haflinger) was het toch echt liefde op t eerste gezicht.. Ze stond te koop op Kapaza en ik zag haar foto en was gelijk gecharmeerd van haar en toen was het nog maar een veulen van 10 maanden. Na ons eerste bezoekje aan haar was ik meteen verkocht..

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:59

ik heb hem trouwens ook van marktplaats.Mijn ouders wilde in de eerste instantie ook niet gaan kijken. omdat ze hem op de foto's maar niks vonden en hij te koop stond als springpaard. maar goed dat we het wel hebben gedaan Haha!. Mijn vader zei ook meteen toen hij hem zag: Is dat het paard uit de advertentie ??!!Die foto deed hem geen goed dus. Hij was in real life veel leuker Haha!

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:37

Van Orlanda had ik nooit gedacht dat dat mijn pony zou worden. Ze stond bij ons op de manege en was daar "de oma van stal". omdat we een super rustig, betrouwbaar paardje/pony zochten, hebben we toch overwogen om haar te kopen. En dat hebben we gedaan. Ik had het niet beter kunnen treffen. De zure oude muts is een heerlijke knuffel geworden, waarvoor ik door het vuur zou gaan! Ondertussen rijden we bijna niet meer met haar, omdat ze daar echt te oud voor wordt, maar ik zou haar echt niet willen missen en ben blij dat we haar hebben gekocht!!!!

Van Witte was ik helemaal weg toen ik hem in de stal zag liggen. ZOOOOO lief..... en toen hij ook nog eens super braaf was met het rijden, was ik helemaal verkocht ! En bij ons thuis is ie eigenlijk alleen maar leuker geworden.....

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:49

Bij mij en mijn paard was er ook geen liefde op het eerste gezicht, maar er was zeker wel een klik. Ze was zo lief! En omdat ze zo lief en makkelijk was, heb ik haar op proef genomen om haar vervolgens noooooooooit meer te verkopen... Lachen

Zillahx

Berichten: 193
Geregistreerd: 22-04-05

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:31

Misty heb ik gekregen. Ik vond haar vroeger al een leuke pony ik ging er ook vaak heen, ze stond in de buurt van t huis waar ik dus na school heen moest (was te jong om alleen thuis te blijven dus moest ik naar de oppas was echt saai)

Een paar jaar later zei een vriendin dat Misty weg moest toen zijn we gaan rijden en hebben we haar na een maandje opgehaald Haha!

carrie79

Berichten: 1002
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:11

Met mijn paard was er echt een klik. Normaal gesproken heb ik dat niet zo snel moet ik zeggen. Maar hier kwam ik de stalgang in lopen, hij stak zijn hoofd over de deur. En mijn vriendin en ik keken elkaar aan "dat is 'm!". Ik had hem toen nog niet eens in zijn geheel gezien of zien lopen. Maar goed hij is het wel geworden en heb nog geen minuut spijt gehad van mijn beslissing.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 23:54

Mijn eerste paard (en huidige paard Haha!): ja niet te beschrijven gewoon Lachen Ik vond hem al een jaar heel erg gaaf. Toendertijd kon ik hem nog niet betalen. Toen kwam hij weer te koop te staan, en ik ben gewoon gaan kijken! En ik was meteen verkocht!
Het was helemaal niet de bedoeling om een paard te kopen (studeer nog), en het was voor mij ook dit paard of geen paard! Mijn ouders waren op vakantie, die heb ik maar even gebeld met de mededeling ik heb een paard gekocht Haha! Gelukkig waren ze meteen enthousiast!
De klik van mijn kant was er al meteen, van zijn kant kwam het wat later Clown

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 14:39

Ik had eigenlijk een heel ander paard verwacht toen we er gingen kijken. Ik had nog geen foto's gezien en was aan de hand van haar beschrijving uitgegaan van een wat zwaarder gebouwd paard. Maar dat is ze dus helemaal niet, echt precies de bouw, het type en karakter waar ik gek op ben. Ik was dus helemaal weg van haar toen ik haar kocht. (en nu nog steeds Lachen )

luvvel

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-03-05

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 15:56

ik wist eigelijk niet eens zeker of ik een nieuwe pony wel aankon. ik wist ook niet zeker of de pony me wel aanstond. maar nu is hij toch bij mij en ik begin steeds meer van hem te houde Bloos

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 16:46

Toen ik naar mijn paardje ging kijken was ik ook helemaal om. Ik heb er ruim een jaar over gedaan om hem te vinden. Zodra hij uit zijn stal werd gehaald vond ik hem leuk. Hij had/heeft een hele lieve snuit. Hij kwam daarbij ook nog een meteen naar mij toe.

Ik was door de oude eigenaar meerdere keren gevraagd om een te komen kijken. Volgens hem was dit echt een paardje voor mij. Ik ben zo blij dat ik mij heb laten overhalen. Tot op heden nog geen moment spijt gehad.

Ik had dus ook meteen die klik. Ik denk dat wanneer je twijfelt je beter nog even door kunt zoeken. Ergens moet er wat lopen wat bij jouw een gevoel geeft van JAJAJAJAJAJAJAJAJAJA.

Ik ben in ieder geval blij dat ik er de tijd voor heb genomen. Anders had nu mijn vosje niet gehad......

In ieder geval heel veel succes. Enne je hart heeft het niet zo gauw verkeerd!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:14

Bij ons op de manege was een manege paard 3 jaar geleden bevallen van een merrie veulentje, en toen vondt ik haar wel schattig, maar ze gign vrij snel weg, het land op. 3 jaar later kwam ze dus terug, en ik was toevallig bezig met het zoeken naar een paardje, en natuurlijk had ik wel een plaatje in mijn hoofd wat perfect zou zijn, en toen zag ik haar in de wei staan.... Wat een prachtpony, en precies wat ik zoek! Qua uiterlijk en qua karakter, precies mijn droompony. En nog wat andere kleine dingetjes maakte haar echt speciaal, dus ik moest en zou haar kopen!
Het was dus wel een soort liefde op het tweede gezicht... Nou nog kijken of ik dat ook vindt als ik er eenmaal opzit hahahaha

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:24

Achteraf snap ik niet waarom ik eigenlijk mijn pony wilde. De eerste keer dat ik op haar ging werd ik meteen gelanceerd, en die keren erna ook. Nu ik eraan terugdenk weet ik eigenlijk helemaal niet wat ik voelde of dacht of waarom ik haar wou hebben. Maar toen ze bij ons op stal kwam, veranderde ze meteen in een superlieve pony. Waarschijnlijk een onbewust goed voorgevoel ofzo.. Knipoog

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:10

Ik heb mijn shetje 1 keer gezien voor ik hem kocht! Ik kwam daaraan ene het was meteen zo van aaahhh wat een lieverd! Er even op gereden en ook dat was lief Ja

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:50

Toen wij voor Darmoor gingen kijken vond ik haar wel leuk, niet echt super, echter mijn zusje was er helemaal weg van, we hebben ze toen een week op proef gehad, toen was ik verkocht en nog steeds, ondanks dat ze al heel wat maandjes met verschillende blessures loopt vind ik het nog steeds een super paard.

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:20

Geen enkele twijfel: dit paard was voor mij bestemd.... Mijn instructrice was mee om te kijken en die had dezelfde mening. Ik zat er amper op en zij stond al fanatiek ja te knikken. Jamie zag er niet op zijn best uit (wintervacht, toonde een beetje "mottig"), maar de klik was er.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: paard uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:23

Ik heb mijn paard via een handelaar vandaan, zag er ook niet uit, dik in het haar, buik van de zwangerschap, weinig bespiering. Ik ben afgegaan op het advies van de handelaar, vond haar wel wat hebben, maar goed uitgeprobeerd heb ik haar daar niet. Dezelfde avond telefonisch gekocht, bleek een paard uit duizenden (en is het nog) .