Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:03

lies schreef:
Wat is er mis met een huurhuis?

Zeg ik dan dat er wat mis is met een huurhuis?

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:04

En ik vind het jammer dat er zoveel onbegrip is voor mensen die dat wel doen

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:04

Nou nou, dat valt ook wel mee.... andere planeet...
Maarre, serieus, ik maak me veel zorgen over geldzaken, het lijkt me fijn om dat niet zo erg te doen. Deurwaarders, boodschappen op de bon, lijkt me niks... Dus vertel... hoe zou jij het oplossen?

Achterom
Berichten: 23036
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:04

Ik snap eerlijk gezegd niet dat dit soort intolerantie geaccepteerd lijkt te worden tegenwoordig. Mensen lijken wel steeds egoistischer te worden, en het wordt nog geaccepteerd ook.
Ik ga helemaal met Justy mee.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:05

faye schreef:
Je zou eigenlijk eens in de situatie moeten komen, dan had ik je graag weer gesproken. Als je nou weer een huis koopt, laat dan even weten waar, dan kunnen we de gemeente inlichten dat jij graag zo'n opvang naast je hebt. Haha!


Jij hebt werkelijk geen idee in wat voor situatie ik gezeten heb dus ik zou het op prijs stellen als je je kortzichtige conclusies even voor je hield. Deze post illustreert voor mij alleen maar dat jij inderdaad geen greintje invoelingsvermogen hebt.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:07

Cer schreef:
Nou nou, dat valt ook wel mee.... andere planeet...
Maarre, serieus, ik maak me veel zorgen over geldzaken, het lijkt me fijn om dat niet zo erg te doen. Deurwaarders, boodschappen op de bon, lijkt me niks... Dus vertel... hoe zou jij het oplossen?


Dat gaat wel heel erg off topic Haha! Maar goed, ik schiet gewoon niet snel in de stress op zo'n moment en dan is het een stuk makkelijker leven. Die problemen zijn er toch, of jij er nu wakker van ligt of niet.

Maar dit zal sommigen ook wel heel raar in de oren klinken Clown

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:07

Justy schreef:
faye schreef:
Je zou eigenlijk eens in de situatie moeten komen, dan had ik je graag weer gesproken. Als je nou weer een huis koopt, laat dan even weten waar, dan kunnen we de gemeente inlichten dat jij graag zo'n opvang naast je hebt. Haha!


Jij hebt werkelijk geen idee in wat voor situatie ik gezeten heb dus ik zou het op prijs stellen als je je kortzichtige conclusies even voor je hield. Deze post illustreert voor mij alleen maar dat jij inderdaad geen greintje invoelingsvermogen hebt.


Oh je woonde al naast zo'n instelling? Zeg dat dan meteen, dan is het iig duidelijk dat je weet waar je het over hebt.
Of trek je wellicht conclusies die je niet moet trekken? Clown

We hadden het hier over een specifieke situatie, niet over schulden in het algemeen, toch?

Edit, overigens, als je er geen waarde aan hecht snap ik niet waarom je je nu ineens zo (onterecht) persoonlijk aangesproken voelt.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:10

faye schreef:

Oh je woonde al naast zo'n instelling? Zeg dat dan meteen, dan is het iig duidelijk dat je weet waar je het over hebt.
Of trek je wellicht conclusies die je niet moet trekken? Clown

We hadden het hier over een specifieke situatie, niet over schulden in het lagemeen, toch?


Toevallig heb ik naast een leefgroep voor mensen met een verstandelijke beperking gewoond ja. En tot deze discussie is het nooit ook maar bij me opgekomen dat dat een probleem moest zijn.

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:11

En had je toen een koophuis?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:13

faye schreef:

Edit, overigens, als je er geen waarde aan hecht snap ik niet waarom je je nu ineens zo (onterecht) persoonlijk aangesproken voelt.


Faye, jij wordt persoonlijk. Je lijkt koste wat kost te willen bewijzen dat het niet waar is wat ik zeg. Ja, dan word ik pissig ja. Want ik zou niet weten waarom je mij niet op mijn woord zou geloven. Ik heb namelijk eerder al gezegd dat ik me de bezwaren van de buurtbewoners best kan voorstellen, maar dat het handig zou vinden als er anders mee om zou worden gegaan. Dus wie hier nu wie niet in zijn waarde laat?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:15

faye schreef:
En had je toen een koophuis?


Rolleyes Ja, dat was een koophuis. Zal ik je het adres even PB-en? Kun je even langsrijden om te zien of ik geen onzin praat.

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:20

Nee hoor, nou prima, jij zit er verder niet mee, ik vind het knap. Misschien kun jij mijn vriendin dan uitleggen hoe ze er voor kan zorgen dat ze niet van de gemeente baalt, omdat ze nu elk dubbeltje om moet draaien voor haar kids en het er niet naar uitziet dat ze op korte termijn uit de schulden is. Jij kan dat blijkbaar van je afzetten, knap, maar hoe doe je dat dan?

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:20

Ik ken ook een wijk waar ze zo'n instelling geplaatst hebben.

Het begon eerst met een "zigeunerkamp", mensen hadden daar bezwaar voor aangetekend, maar gemeente ketste dat af.
Kamp is er dus gekomen. De mensen bezorgde eigenlijk maar weining overlast en de buurt leerde er mee leven.
Een tijdje terug viel er in die buurt een brief in de bus over de instelling die ze direct naast de koophuizen wilde plaatsen.
Weer is er bezwaar getekend en weer is dat afgeketst door de gemeente.
Helaas is gebleken dat de instelling erg veel overlast gaf. De huizen zijn erg in waarde gedaald en daardoor is de hele buurt een sociale woningen buurt geworden.

Ik zou dus zeker niet willen dat ze naast mijn huis zouden komen.

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:22

Krijgt een gemeente eigenlijk subsidie als een dergelijke instelling inhun gemeente wordt gevestigd?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:25

faye schreef:
Nee hoor, nou prima, jij zit er verder niet mee, ik vind het knap. Misschien kun jij mijn vriendin dan uitleggen hoe ze er voor kan zorgen dat ze niet van de gemeente baalt, omdat ze nu elk dubbeltje om moet draaien voor haar kids en het er niet naar uitziet dat ze op korte termijn uit de schulden is. Jij kan dat blijkbaar van je afzetten, knap, maar hoe doe je dat dan?


Fijn, dankjewel Lachen

Ik kan je vriendin niet vertellen hoe zij dat moet doen, want dat moet ze zelf doen. Maar voor mij geldt dat op het moment dat ik accepteer dat iets nou eenmaal zo is op dit moment, dat ik dan een stuk meer rust heb. Klinkt simpel, en het is natuurlijk heel moeilijk. Maar je frustratie loslaten en de situatie van dit moment accepteren scheelt al een heel stuk.

Antwoord op je laatste vraag weet ik niet

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:27

Andere vraag dan Justy, als je kids had gehad en een torenhoge schuld door zo'n beslissing van de gemeente. Had je er dan ook niet zoveel waarde aan gehecht? Als je nooit op vakantie kan met je kinderen, net eten kan betalen, eigenlijk geen stukje speelgoed kan kopen. Tuurlijk is liefde belangrijk, en kunnen kids zonder die dingen. maar als het nu door een dergelijk geval je zo zou overkomen, geloof me maar, als het je kids treft hecht je er wel degelijk waarde aan hoor.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 13:30

Ik (TS) woon dus in dat dorp mét een koophuis Clown

Laten we het eens hebben over de overige bezwaren van de dorpelingen:

- onveiligere situatie: aggressief gedrag, drankgebruik en drugs
- vrijetijdsbesteding, maken ze ook gebruik van ONS zwembad, school, winkels etc?
- mogelijke afname van aantrekkelijkheid van het dorp...
- veiligheid eigen kinderen komt wellicht in het geding


Ehm even over drankgebruik als er ergens veel drank door hele jonge kinderen genuttigd wordt is het wel in de westfriese dorpen Clown

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:32

Bij het laatste punt kan ik me nog wel wat voorstellen. Zu ook een zorg van mij kunnen zijn, Het is tenslote duidelijk dat men geen goede info heeft gekregen vanuit de instelling en gemeente. (veiligheid kinderen)

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:34

faye schreef:
Andere vraag dan Justy, als je kids had gehad en een torenhoge schuld door zo'n beslissing van de gemeente. Had je er dan ook niet zoveel waarde aan gehecht? Als je nooit op vakantie kan met je kinderen, net eten kan betalen, eigenlijk geen stukje speelgoed kan kopen. Tuurlijk is liefde belangrijk, en kunnen kids zonder die dingen. maar als het nu door een dergelijk geval je zo zou overkomen, geloof me maar, als het je kids treft hecht je er wel degelijk waarde aan hoor.


Waarschijnlijk zou ik het vervelend vinden voor mijn kinderen dat ze niet zoveel speelgoed en merkkleding hadden als hun vriendjes, ik zou het waarschijnlijk erger vinden dan wanneer het alleen om mezelf ging, maar dan nog zou ik het geen wereldramp vinden. Ik ben vroeger ook opgegroeid met weinig, en ik ben er niet ongelukkiger of slechter van geworden. Wat niet wil zeggen dat het léuk is voor die kids, dat hoor je mij niet zeggen. Maar om er mijn leven door te laten beheersen, dat gaat mij te ver. Dan ben ik liever een voorbeeld voor mijn kids door te laten zien dat je met weinig ook heel gelukkig kunt zijn.
Laatst bijgewerkt door Justy op 22-04-05 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 13:34

Kan iemand die met dit soort kinderen werkt mij vertellen hoe begeleiding van deze kinderen in zijn werk gaat? Ik ga nl naar de vergadering toe en wil mijn mening geven....!

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:35

Overigens Arabesk, leg mij eens uit hoe jij als student een koophuis kunt betalen, ik kon dat echt niet!

Ik had het niet over merkkleding hoor. Wat nou als je al amper bij Zeeman kleertjes kunt kopen. Je kunt ze moeilijk bloot laten rondlopen he? Je hebt weinig en weinig....

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:35

Dat zou je Jeanie eens moeten vragen, Arabesk Ja

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:39

faye schreef:
Ik had het niet over merkkleding hoor. Wat nou als je al amper bij Zeeman kleertjes kunt kopen. Je kunt ze moeilijk bloot laten rondlopen he? Je hebt weinig en weinig....


Ik ken ook het verschil tussen weinig en weinig. En ja, dat is zwaar k*t, grof gezegd. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik (of mijn fictieve kids Clown ) daardoor ongelukkig moeten zijn? Nogmaals, been there, done that, ik heb ook in afdankertjes gelopen vroeger.
Het lijkt wel of je mij gewoon van mijn geloof af probeert te brengen? Ik denk er gewoon zo over Lachen

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:41

Been there done that, das niet waar he? Je bent geen moeder (toch?)

En schuldsanering is pas echt erg , zeker met kinderen. Overigens heb ik nog geen antwoord op mijn vraag of een gemeente subsidie krijgt.

Als een gemeente zoiets doordrukt, zou het op zijn minst fair zijn om het verlies te compenseren, bijvoorbeeld tot WOZ waarde. Maar nee, dan is zo'n gemeente niet thuis

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 13:42

faye schreef:
Overigens Arabesk, leg mij eens uit hoe jij als student een koophuis kunt betalen, ik kon dat echt niet!


Gaat je niks aan Clown Het is een drie onder één kap woning en daar de middelste van, huiskamer van 12 m lang (uitbouw), vier slaapkamers, tuin etc.

Meer mensen die in de zorg werken en ervaring hebben met dit soort kdis?