update zoektocht jamaica's verleden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

update zoektocht jamaica's verleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 22:04

Ik heb dus gebeld naar die stigter.
Hij heeft haar ongeveer een maand gehad. Bram had een welsh ingerolen en Jamaica mee genomen, die ik 2 weken later van hem kocht.
Voor Stigter is ze van een "opkoper" in hoevelaken geweest (naam wil ie niet zeggen, omdat die man daar toch geen waarde aan hecht en dat toch niet meer weet).
Deze opkoper heeft haar weer ergens bij een boer vandaan, waar ze misschien geboren is, misschien ook niet.
Ik moet me er bij neerleggen, kom niet verder zo


Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:21

Irritant als je er niet achter komt. Mijn NF ruin heb ik van een handelaar. Die had hem van een andere handelaar, waar hij geboren zou zijn. Maar die man (Sjoering uit Edam, zigeuner) wist het niet meer. Ik kwam dus ook niet verder. Jammer. ,maar helaas.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:21

He wat jammer dat je niet verder komt... Echt zonde...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 09:11

Het is wellicht een idee even een handelsstal/manege in Hoevelaken en omgeving te bellen, om te vragen of ze daar opkopers kennen. Misschien kom je er dan toch verder mee.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:15

Ik heb ook geprobeerd om achter het verleden te komen van mijn pony Lotje. Ik heb haar bij een manege/handelaar vandaan maar die zeiden dat ze niet meer wisten waar ze haar vandaan hadden. Ook heb ik geprobeerd om erachter te komen waar mijn eerste pony Rosa Lady naartoe is gegaan. Lady is naar die manege gegaan en zij hebben haar doorverkocht aan een handelaar in Putten. Erg irritant als je er niet achter kan komen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:20

wat jammer zeg dat je niet verder komt. het is toch wel leuk om te weten waar je paardje vandaan komt

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 14:32

Het omgekeerde is even waar. Ik ken dus heel wat ponies die we gefokt hebben die "kwijtgeraakt" zijn. Van een aantal denk ik dat ze (ten onrechte) bij het slachthuis terecht gekomen zijn, maar zelfs dat kan ik niet achterhalen.

Als ik nog eens een pony terug zou willen zien, dan is dat Sumrin Tuuli. Laatst waargenomen in de omgeving Deventer (jaar of 6 geleden). Toen naar Drente verkocht. Engels jurylid vond dat een heel best veulen. Ik denk dat het de beste van haar vader was. Waarschijnlijk was ze in Drente zonder papier, maar anders weet ik het ook niet. Sumrin Tuuli zou nu 11 jaar zijn...

Maar goed, de handel is altijd niet even handig in het omgaan met papieren. Fokkers worden in het duister gelaten waar hun mooie produkten heengaan. Erg dom, want vaak is er vraag naar ponies, en dan moet je "nee" verkopen. Dan is het zeker zo handig om ze even door te sturen naar iemand met een mooie pony uit die stam.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-02 16:06

is niet altijd even helder, nee dat klopt.
Die stigter had het erover dat ik eens bij diverse handelaren kon informeren om zo een papier bij jamaica te krijgen van een haf die dood was gegaan. "die haflingers lijken toch allemaal op elkaar"
Tja.....

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:48

ik was ooit op zoek naar een pony, en zo noemen ze hem maar hij heeft me super geholpen zwarte jozef uit apeldoorn.
het is er een die op een kamp woond maar weet veel.
helaas was ik telaat ze was net die ochtend weg gegaan voor de slacht naar italie.
heb zijn tel via de politie apeldoorn gekregen na zijn toe stemming.
mischien een hint?
sterkte met zoeken.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:58

He stef, in hoevelaken heb je veel 'ponyhouders' Ik fiets daar weleens, 't barst er van de 'paardenmensen'.
Maar vraag Navy eens, die woont in Hoevelaken, of Richtje of Tiko, misschien weet zij iets.

:evaw:

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 23:17

Jammer maar helaas is het vaak heel moeilijk. Ik ben een pony die Lotje heette (ook toevallig) uit het oog verloren en de geschiedenis van mijn eerste Appaloosa heb ik ook nooit kunnen achterhalen.
Een professor in de dierenkliniek van Utrecht wist vrijwel zeker dat hij samen met Sonny af Hojmark naar Nederland was gekomen maar met die wetenschap kwam ik ook niet verder.

Ach, je hebt een fijne pony en het is dan weliswaar heel jammer maar jullie maken gewoon samen de rest van de geschiedenis!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 04:57

joostvangestel schreef:
Het omgekeerde is even waar. Ik ken dus heel wat ponies die we gefokt hebben die "kwijtgeraakt" zijn. Van een aantal denk ik dat ze (ten onrechte) bij het slachthuis terecht gekomen zijn, maar zelfs dat kan ik niet achterhalen.

Als ik nog eens een pony terug zou willen zien, dan is dat Sumrin Tuuli. Laatst waargenomen in de omgeving Deventer (jaar of 6 geleden). Toen naar Drente verkocht. Engels jurylid vond dat een heel best veulen. Ik denk dat het de beste van haar vader was. Waarschijnlijk was ze in Drente zonder papier, maar anders weet ik het ook niet. Sumrin Tuuli zou nu 11 jaar zijn...

Maar goed, de handel is altijd niet even handig in het omgaan met papieren. Fokkers worden in het duister gelaten waar hun mooie produkten heengaan. Erg dom, want vaak is er vraag naar ponies, en dan moet je "nee" verkopen. Dan is het zeker zo handig om ze even door te sturen naar iemand met een mooie pony uit die stam.


"Beetje" oud topic. Tuuli is terecht, bleek dat ze een heel goed leven heeft gehad en regelmatig op topics in Bokt verscheen. Ze is nu 24 :)

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cantheon, Earth, Foreverkliek, IASCrawler, Kimm4, Koekie73, Padoertje, redbutton, RenateHidden en 114 bezoekers