Waar horen paarden te zweten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Waar horen paarden te zweten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-02 20:30

Als ik Carina gelongeerd heb (niet bijgezet) dan zweet ze voornamelijk voor op de boeg, op de schouderbladen, bij haar knieen en bij de achterkant van haar achterbeen langs de staart (ben de naam ff kwijt).

Waar zweten jullie paarden meestal, en waar horen ze te zweten?

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:32

daar zweten ze altijd, en ligt eraan wat ze doen (hoeveel en conditie) en dan kunnen ze ook wel over heel hun lichaam zweten.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:38

Pinky zweet veen tussen zijn voorbenen. beetje op zijn schouders en in de winter over heel zijn lichaam zo ongeveer....

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:42

Tos zweet veel onder zijn manen, maarja, dat dikke pak is ook warm. bv vandaag gereden, terwijl hij ingevlochten was, en dan zweet hij daar amper.
Verder op de schouderbladen en borst en bij lang rijden onder het zadel.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:47

Boefje op z'n nek, schouderbladen, bovenaan z'n achterbovenbenen( Lachen ), tussen z'n billen.
verder ook wel vochtig/nat maar hier zweet hij het meest.
Laatst bijgewerkt door Boogiegirl op 02-09-02 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:13

Hangt er vanaf.
Als ze aan het werk is: hals, benen, tussen haar achterbenen, op haar hoofd, onder het zadel.
Als ze gestresst is: alleen op haar hals (je kunt dus heel snel aan haar zien of ze zichzelf loopt op te winden).

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:17

het is toch zo dat de spieren die aan het werk worden gezet dat ze daar horen te zweten? dan zouden ze juist meer op hun achterhand moeten zweten, toch? of zit ik nu helemaal fout.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:27

hals, schouder, oortjes, onder het zadel, ellebogen

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:31

Blacky zweet op zijn hals, tussen zijn voor en achter benen en waar het zadel heeft gelegen.
ik geloof ook dat er niet een speciale plek is van waar ze moeten zweten.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:36

Tina zweet bij een buitenrit bijna alleen maar onder het zadel. Bij binnen rijden ook nog wat op de nek.

Als ze zonder zadel en hoofdstel is dan alleen de hals en de borst.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 01:11

Hals, tussen de oortjes, tussen de billen, onder het zadel en de singel, schouders en soms ook de flanken.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 07:39

Imker zweet dan op zijn hoofd, hals, tussen zijn voorbenen en als hij hard heeft moeten werken, ook in zijn lies en achterhand. Verder natuurlijk op alle plekken die bedekt zijn: Hoofdstel, zadel en peesbeschermers.
Als een paard zijn achterhand flink heeft moeten gebruiken, zweet hij daar ook.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 09:33

tussen zijn voorbenen, onder het zadel, achterhand, onder zijn manen en zijn oortjes.
is dat eigenlijk niet raar als ze bij hun oortjes zweten??

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 20:17

imker"]
Imker zweet dan op zijn hoofd, hals, tussen zijn voorbenen en als hij hard heeft moeten werken, ook in zijn lies en achterhand. Verder natuurlijk op alle plekken die bedekt zijn: Hoofdstel, zadel en peesbeschermers.
Als een paard zijn achterhand flink heeft moeten gebruiken, zweet hij daar ook.
[/quote]

Carina zweet dus bij de spieren aan haar achterhand. Maar eigenlijk is het enige wat ze doet rondjes lopen. Dan hoeft ze haar achterhand toch niet zo erg te gebruiken? Misschien doordat ze nog jong is en niet altijhd even goed in balans loopt?

[quote="Haffie schreef:
tussen zijn voorbenen, onder het zadel, achterhand, onder zijn manen en zijn oortjes.
is dat eigenlijk niet raar als ze bij hun oortjes zweten??


neuh, lijkt me niet zo raar, het hoofdstel ligt daar toch vrij "strak/dicht" op waardoor de huid daar niet zo goed haar warmte kwijt kan en dus gaat zweten.

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 20:28

rody altijd heel z'n hals en z'n oren.

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:24

Ik weet niet waar paarden eigenlijk horen te zweten.
Max zweet altijd op zijn boeg en op de plek waar het zadel heeft gezeten meestal wel.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:28

LiSSy schreef:
het is toch zo dat de spieren die aan het werk worden gezet dat ze daar horen te zweten? dan zouden ze juist meer op hun achterhand moeten zweten, toch? of zit ik nu helemaal fout.


Nee, dit is niet het geval. Als ik druk bezig ben met iets, zweet ik op mijn voorhoofd bv. Maar daar heb ik geen spieren verder hoor *LOL*

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 20:29

jantina"]
[quote="LiSSy schreef:
het is toch zo dat de spieren die aan het werk worden gezet dat ze daar horen te zweten? dan zouden ze juist meer op hun achterhand moeten zweten, toch? of zit ik nu helemaal fout.


Nee, dit is niet het geval. Als ik druk bezig ben met iets, zweet ik op mijn voorhoofd bv. Maar daar heb ik geen spieren verder hoor *LOL*
[/quote]

Toch heb ik zoiets idd gehoord, vandaar m'n vraag. Maar wat jij zegt Jantina, das natuurlijk ook wel weer waar...

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:57

Navy zweet zelfs boven d´r ogen Haha!
Verder hangt het er van af. Heb vandaag Dressuur gereden in de bak, en alleen d´r hals was wat vochtig. Maar train ik in het bos dan drijft ze Haha! Hals, borst, tussen d´r achterbenen, schuimende kont Haha! en zelfs wat spetters in d´r flank. Droogt wel zo weer op, maar het ziet er niet uit Haha!

O, en uiteraard onderv het zadel (dat daty er niet afschuift.. Kletsnat!)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 07:26

Flair zweet eigenlijk nooit, maar als ze zweet is het op haar hals, onder het zadel, en haar flanken.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 09:26

Die van mij zweet onder haar manen(haf) heel erg en op de plaats waar zadel hoofdstel en beschermers hebben gezetten als ze heel erg druk is geweest loopt het zweet haar tussen de billen uit.