Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbs

Berichten: 678
Geregistreerd: 20-08-04

Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 08:27

Ik ga vanmiddag naar een bijrijdpaard kijken die ik via marktplaats gevonden heb, maar wat moet ik nou allemaal gaan vertellen/ vragen? En moet ik rijkleren aan? Het paard waar het om gaat is nog niet ingereden maar in de advertentie stond dat als het goed ging er ook nog andere paarden waren om te rijden. En staat het dom/ jong/ onzelfstandig als mijn moeder meegaat? Ik wil liever niet dat mijn moeder mee gaat, maar mijn moeder wil wel mee omdat het toch een kennismaking met vreemde mensen in het bos is Knipoog Oftewel, tips? Clown

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 08:42

moeder kun je meenemen, je bent nog gen 18+ he?
Ik zou wel een rijbroek aandoen maar geen spullen meenemen lijkt net of je alleen voor rijden gaat. Wacht het eerste gesprek af en maak anders een vervolgafspraak om te rijden

bogie
Berichten: 500
Geregistreerd: 25-10-04

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 09:05

Je moeder kan je wel meenemen hoor, zou ik ook niet vervelend vinden. Ik zou het opvatten als iemand die serieus met haar sport bezig is en dat de familie (ouders) er gewoon achter staan.

Zelf zou ik goede stalschoenen en een rijbroek aantrekken.

Veel succes in elk geval vanmiddag

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:02

Toen ik voor het eerst bij een verzorgpaardje ging kijken ging mn vader mee. Hij bleef er niet de hele tijd bij. Maar gewoon ff kijken of het goed zat. Na een kwartiertje/half uurtje ging hij weer naar huis.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:06

Is inderdaad helemaal niet gek hoor als je een van je ouders meeneemt. Morgen komt er ook een meisje kennismaken om eventueel Indy bij te rijden, zou het geen probleem vinden als een van de ouders mee is.

Je kan gewoon een rijbroek aan doen, maar verder geen spullen meenemen.

Tja en wat vragen betreft. Voor zover je dat nog niet weet, kan je vragen wat de bedoeling is. Hoe vaak je mag komen, wat je moet doen, of je een bijdrage moet leveren etc.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:12

vaak vertelln mensen wat over hun paardjes,
daar gewoon op inhaken Lachen

komt goed!

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 11:01

Wat leuk he!
Ik zou je moeder gewoon meenemen.

De eerste keer dat ik een verzorgpony had, had ik gewoon ergens aangebeld. Toen ging ik 's avonds met m'n vader nog even kijken.
De tweede keer ging ik samen met een vriendin, mijn ouders zijn later pas geweest (toen was ik 17)

En rijkleren, tja... Reken er maar niet op dat je al meteen mag rijden, hoewel sommige mensen dat juist wel weer willen. Erg lastig.
Gewoon rijbroek aandoen en zoals iemand al zei, geen andere spullen meenemen, of ze in de auto laten liggen.

Succes!

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 11:16

Is zeker niet raar hoor als je iemand mee neemt.Vooral als het in het bos is..

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:05

als je je moeder liever niet meeneemt kan je altijd nog vragen of ze gewoon in de buurt wil rondlopen (eventueel met een hond ofzo)
ik zou ook even vragen of het paard verzekerd is enz. en verder wat er hierboven al is gezegd: of er kosten aan verbonden zijn, wat ze van je verwachten enz.
zoals je zegt gaat het om een jong paard dat nog niet is ingereden dus ik zou niet je rijkleren aandoen. misschien kan je wel iets lekkers voor het paard meenemen.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:55

Je kan toch gewoon je moeder meenemen.. En ik had toen ik naar verschillende paarden ging om te kijken of het was gewoon in een tas mn rijbroek en cap zitten en als het dan de bedoeling was dat ik nog even ging rijden kon ik me gewoon omkleden.. En over de vragen.. Ja daar zou ik me ook geen zorgen over maken, dat komt heus wel goed Ja

Ik stap heel makkelijk op een paard wat ik niet ken, dus ik maakte me ook helemaal niet druk om wat er allemaal kon gaan gebeuren.. Misschien een slechte eigenschap.. Nagelbijten / Gniffelen

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:12

De eerste keer bij mij ging m'n moeder ook mee, maar die ging na een kwartiertje gewoon weer weg omdat ze wist dat het goed zat. verder had ik geen rijkleren aangedaan en een appel mee genomen voor het paard.

Urbs

Berichten: 678
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 14:33

Bedankt voor de reacties en ik ga gewoon mn rijkleren aandoen en cap etc in de auto laten. En mijn moeder gaat mee, ik ben blij om de reacties want het is dus niet raar Bloos Ik ben trouwens 15 Knipoog
Ik laat jullie allemaal weten hoe het is gegaan! En misschien heb ik vanavond dan eindelijk een bijrijdpaard! Haha!

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:54

Succes, zet je hier neer hoe het gegaan is?

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:58

Hoi even een vraagje. Waar ga je heen? Ik heb namelijk ook een afspraak maar dan op zaterdag. wellicht het zelfde paard?gelderse merrie 4 jr stond in de advertentie op marktplaats.

Groetjes!

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 17:31

Succes. mijn ma bracht me er gewoon heen als ik ging kijken, maar bleef niet. Die vertrouwde het allemaal wel, nu gaat ze regelmatig mee omdat ze het gewoon fijn vind bij de paardjes.. Lachen
Had geen rijkleding aan, gewoon broek wist dak niet meteen kon rijden omdat ze mok had dus. Gewoon wat lekker meenemen in ieder geval. en die vragen komen wel goed..

Urbs

Berichten: 678
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 18:14

Citaat:
Hoi even een vraagje. Waar ga je heen? Ik heb namelijk ook een afspraak maar dan op zaterdag. wellicht het zelfde paard?gelderse merrie 4 jr stond in de advertentie op marktplaats.


Ja! Toevallig! Ik ben net terug en het zijn heel aardige mensen, ze vonden me nog wat onervaren dus ik ga beginnen met het verzorgen van een zwarte merrie, die daar ook staat. Lijkt me hartstikke leuk en het is op een geweldige plaats! En voor Marcella_e, als je nog wat wilt weten pb me maar! Knipoog

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:33

Oh wat leuk zeg!
Veel plezier ermee Lachen

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Vandaag voor het eerst naar (toekomstig?) bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:33

ik vind een rijbroek juist beter, toen er bij mij een meisje kwam kijken voor lotte, zat ze elke keer met een spiegeltje in haar hand om haar make up te bekijken Tong uitsteken die is ook niet meer terug gekomen Tong uitsteken