paard reageert op instructrice

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

paard reageert op instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 23:48

Mijn paard reageert op de stem van mijn instructrice. Het klinkt misschien raar, maar ze heeft een snerpende opdwepende stem. Ik rijdt regelmatig in andere lessen en dan kan ik mijn drukke paard, toch redelijk rustig houden. Zodra ik weer in mijn eigen les rijdt , is het paard drukker en zodra ze over galop begint wil ie al weg.

Nu reed ik vandaag met mijn mans paard, omdat mijn paardje even in de lappenmand zit en merkte ik hetzelfde. Het eerste half uur, kregen we les van iemand die binnekort examen moet doen en he tlaatse half uur dus weer van die instructrice. En hup dit paard wordt ook drukker.

Ik dacht even dat het aan mij lag, maar mijn man zegt dat zijn paard bij haar ook altijd zo reageert!!!

Iemand dit wel eens meegemaakt???

het leven is goed met een engels volbloed


Lusitana

Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: paard reageert op instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 01:35

Eh, mijn Akhal Teké liet ook altijd wel merken dat ze niet gediend was van de snerpende stem van bepaalde instructrices. Ze wilde nog wel eens met twee achterbenen tegelijk uitslaan bij hen in de buurt. En dat was echt een heel kalm paardje verder...
Zelf gebruik ik, als instructrice, mijn stem om een paard wat attenter te maken of te kalmeren.
Ik zou het er zeker even over hebben met je instructrice. Ze is zich er misschien helemaal niet van bewust!

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Troeta
Berichten: 174
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paard reageert op instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 05:14

Wat moet je zeggen dan? Zij praat nou eenmaal zo..
Ze kan het niet veranderen du skwets je haar toch wel een beetje voor niks.


Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Re: paard reageert op instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 05:23

Je ken het ok zien als uit daging dat is een mooi leer moment als je paard wil galoppen en jij niet. Ik zou zeggen galop een keer wa later aan dan je paard wil. Gewoon tot ie rustig is in houden en dan pas aan galoperen. Als mijn paard niet rustig is en weg wil galopeer ik gewoon NIET aan. Als ie rustig is mag ie wel.

Doe ik ok in bos altijd zo gaat ie door drammen na een galop dan galoperen we gewoon niet meer nog een keer eerst de rust er in en dan YEahaaa en dan weet ie hoe laat het is (gas er op). Of een keer kussen en dan weet ie dat we zachtjes gaan galoppen. Werk goed die hulpen voor snel en langzaam.

Sorry voor me veelste lange verhaal....

Spirit

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: paard reageert op instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 09:21

Ook iemand met een snerpende stem kan proberen zijn stem iets anders te gebruiken. Ik ben zelf ook iemand met een harde stem, en kom soms behoorlijk indringend over. Dat kan ertoe leiden dat paarden/pony's drukker worden en juist dan is het zo belangrijk dat je die rust weer terugkrijgt. Ik vind dat altijd wel een uitdaging, proberen om met genoeg enthousiasme een paard/pony aan het werk te krijgen, en juist stemgebruik is daar heel belangrijk bij! Toch proberen dit te bespreken hoor, want er is een heleboel mogelijk!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: paard reageert op instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:05

Bij ons op de manege was het wel altijd zo. Als m'n instructrice wat riep deden alle pony's het braaf. Ook als de kindjes die er op zaten het niet wilden Tong uitsteken.

De pony van mijn zusje heeft ook een heilig ontzag voor onze instructrice. Het is een echte tut merrie en mijn zusje nog niet zo ervaren om er uit te halen wat er in zit. Met hulp van onze instuctrice lukt het een stuk beter, maar zodra ze weg is gaat het weer minder.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lynn_Nikita, rocky_1995, Veldbloem en 87 bezoekers