En toen ging het licht uit.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

En toen ging het licht uit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-02 13:00

Ik ben gaan barbequen gisteravond met alle meiden van stal. Met een groepje van 5 hadden we opeens afgesproken om te gaan stappen. We gingen dus naar de Time Out. Reuze gezellig. Dacht ik.

Na een uur of 2 en 2 cola verder was ik aan het kletsen met 1 van de meiden en ik werd misselijk. Ik liep naar een muur om even tegen aan te staan. Voor ik het wist werd alles om mij heen wazig en er begonnen allerlei mensen tegen mij te roepen. Iemand vroeg 'kan je nog lopen' toen was alles weg. foetsie.

Ik werd wakker bij de EHBO met een arts erbij. Wat bleek:

IEMAND HEEFT WAT IK MIJN DRINKEN GEGOOID! Boos! Het bleek acheraf waarschijnlijk GHB te zijn. Dat word wel eens als narcose stof gebruikt (heb ik mij laten vertellen).

Daar ging mijn gezellige avondje stappen. Gelukkig werd ik weer een beetje helder na 1 liter water gedronken te hebben.

Kan je nou ook al niet meer normaal stappen???? Huilen

Merilyn

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 13:03

Wat eng, gelukkig was je in gezelschap. GHB is echt eng spul. Ik heb gehoord dat het ook wel rapedrugs wordt genoemd....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 13:16

Les 1: Nooit je glas uit het oog verliezen. Ben je toch weggeweest: niet opdrinken. Mijn vader heeft mij nooit 'raad' of weet ik veel wat gegeven als ik ging stappen, behalve dit. En hij heeft gelijk! Ontzettend vervelend dat je zoiets is overkomen, maar leer ervan! Dan kun je heus nog wel gewoon stappen hoor.

Overigens is GHB nogal heftig spul, weet je zeker dat je niet gewoon een beetje oververmoeid, uitgedroogd en benauwd was door de drukte ofzo? Zo ben ik ook wel eens van m'n stokje gegaan van een spaatje blauw, maar dat lag niet aan m'n drankje!

GHB
GHB is een nieuwe drug die in Amerika ook wel de ‘date rape drug’ wordt genoemd. Er zijn enkele gevallen bekend van verkrachtingen die gepleegd zijn terwijl het slachtoffer ongewild onder invloed was van GHB. Door gebruik van GHB (gamma-hydroxy-butyraat) verdwijnen namelijk de natuurlijke remmingen. Omdat GHB vloeibaar wordt gebruikt en vaak dezelfde effecten heeft als alcohol, kan iemand het ongemerkt in je drankje doen!GHB heeft een zoute smaak waardoor je het in principe wel kunt merken wanneer iemand dit in je drankje heeft gedaan, maar in de vele mierzoete drankjes valt dit haast niet op. Laat daarom nooit een drankje zomaar achter zonder dat iemand erop past!

Effecten
Per gebruiker kan het effect van GHB sterk verschillen, maar gebruikers ervaren allemaal een soort alcohol-achtige roes waarin angsten en remmingen verdwijnen. De gebruiker wordt vrolijk en praterig en kan opgewonden raken.

Aangezien de dosis direct afhankelijk is van het lichaamsgewicht en gevoeligheid voor drugs, luistert het vaststellen van de dosis bijzonder nauw. Al gauw wordt er teveel ingenomen, waardoor onaangename effecten kunnen ontstaan zoals: duizeligheid, hoofdpijn, misselijkheid, geheugenverlies en een slap gevoel in de spieren. Gebruikers worden opeens overvallen door een onbedwingbare slaap of voelen zich gedurende een periode zeer suf.

Verslavende werking
GHB is een stof die van nature al in het lichaam voorkomt, met name in bepaalde gedeeltes van de hersenen, de nieren, het hart en de skeletspieren. De verslavende werking is daarom niet sterk. Geestelijke verslaving kan wel optreden. In dat geval is geen feest meer leuk zonder een slok GHB. Bij GHB treedt geen gewenning op, dus je hebt niet steeds meer nodig om het gewenste effect te bereiken. Onthoudingsverschijnselen kunnen zijn: slapeloosheid, onredelijke angst en beven.

Wat kan het aanrichten?
Omdat het een stof is die het lichaam zelf ook aanmaakt, zullen de schadelijke gevolgen bij matig gebruik wel meevallen. Het belangrijkste waar rekening mee dient te worden gehouden bij GHB is de dosis. Een dosis tussen de 0,5 en 1,5 gram is aan de hoge kant. Bij gebruik van meer dan 2 gram treden er effecten van een overdosis op, zoals bewusteloosheid en ernstige ademhalingsproblemen. Het mag duidelijk zijn de toediening extreem nauw luistert, omdat het verschil tussen de dosis waarbij het effect optreedt en de overdosis zo ontzettend klein is. Bovendien kan de concentratie GHB per flesje verschillen. Bij een overdosis kan bewusteloosheid optreden waarbij het soms wel 4 tot 5 uur duurt voor het slachtoffer weer bij zijn/haar positieven komt. Ook kunnen ernstige ademhalingsstoornissen optreden, alsmede ongecontroleerd braken. Het effect verschilt per persoon, daarom valt het nooit te voorspellen hoe iemand op het middel gaat reageren. In combinatie met alcohol of andere middelen kunnen de kansen op een overdosis drastisch toenemen.

GHB is een nieuwe drug waarover nog niet veel bekend is. Iedere gebruiker is dus zijn of haar eigen proefkonijn! Bij hartziektes, epilepsie of bloeddrukafwijkingen, moet simpelweg geen GHB gebruikt worden.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-02 13:20

Tsja het was zowieso drugs. Aan mijn pupillen te zien. En tsja als de arts GHB zegt dan neem ik dat maar aan. Ik ben natuurlijk geen kenner. Ik voel me nog steeds een beetje wazig. Boos! Ik heb mijn glas ook steeds vastgehouden, het is waarschijnlijk bij de bar gebeurd. Ik gebruik nooit drugs en drink ook geen alcohol. Ik had het nog nooit eerder meegemaakt en hoop het nooit meer mee te maken. Boos!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 13:21

dit meen je toch niet he, dit vind ik echt erg, dat dit gewoon echt gebeurt.
Je hoort er wel 'ns over enzo, maar tjee zeg...........wat zul jij je k*t voelen!!!! Gelukkig dat je met je vriendinnen was!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 13:25

Jeetje... Wat eng! Ik let altijd ook wel op m'n glas, maar volgens mij zijn die mensen die dat doen daar zo snel in, dat je het toch niet door hebt.
Volgende week ga ik voor het eerst naar de TimeOut in Gemert, dus ik zal extra opletten...
Ik hoop voor je dat het je niet weer gebeurd!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 14:24

He bah je bent nergens meer veilig tegenwoordig!
Beterschap...

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 14:45

eng hoor!
Mijn moeder zei vroeger altijd al hand boven je glas houden.
Gat je kunt niet eens meer lekker uit gaan.
Idioten zijn het.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 14:47

jeetje! Ik snap niet wat het nut ervan is? Ik bedoel ze betalen er ten eerste zwaar geld voor, en ten tweede is het effect ervan helemaal niets! Als ze zoiets zien moeten ze die persoon meteen voor een paar jaar achter de tralies zetten! En btw Carola: ik voel me in de time-out persoonlijk stukken veiliger als hier in stad. ok je moet wel op je glas letten, dat moet je overal doen, maar ik vind de figuren die daar rondlopen er toch iets normaler uitzien dan hier in stad..

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 15:48

Gatverdamme, lekker gezellig een avondje stappen, ben je ook mooi klaar mee. Wat een ongelooflijk zielige figuren die zoiets doen... Misselijk Misselijk

Nou, ik hoop dat je je iig al wat beter voelt!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 16:24

Wat een rotstreek! Boos! Ik snap niet dat er mensen zijn die hier in de lol van inzien. Gekken zat blijkt maar weer. Het is altijd oppassen geblazen als je met een glas staat, en vooral in drukke tenten kan je iets toch ontgaan zijn. Hopelijk is die rotzooi snel weer uit je lichaam.
Een vriendin van mij heeft ook zoiets gehad, had iemand dat spul van een sigaret (hoe heet dan nou ook alweer) in haar glas gedaan. Ze is echt een paar dagen heel ziek geweest, dat spul is behoorlijk giftig. Het blijft opletten, jammer dat dat nodig is.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 18:16

Oh meid, je laat me schrikken! gelukkig dat het weer goed met je gaat!

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:25

Scheve mond Echt geen toffe actie meid Boos! zucht... haat die gasten die zulke dingen flikken..

Heb wel vaker meiden gezien die aan de GBH waren. Meestal omdat ze het zelf namen om te kijken wat het zou zijn en sommige idd door drankje die door iemand was 'aangeboden'.

Dus meiden : neem nooit zomaar drankjes aan van jongens (ik bied ook nooit meisjes wat te drinken aan, mede door deze dingen).

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:54

he hallo
ik heb het gehad toen ik 12 was
ik was uit nou jah hoe je het op die leeftijd kan noemen, we waren naar zo'n kinderdisco Haha! gegaan
wat denk je heeft iemand een xtc pilletje in mijn cola gedaan Boos!
ik werd wakker op de intensive care, met slangetjes in mijn neus, mijn maag was leeggepompt Boos!
lekker hoor zo'n avondje stappen
nou ja beterschap maar
groetjes

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:29

Mijn oma waarschuwde me er zelfs voor, dergelijke rotgeintjes schijnen al zo oud te zijn als de weg naar Rome.

Gelukkig is het voor je met een sisser afgelopen, want GHB lijkt me zeer zeker geen fijn spul, heb eens een heel artikel in de Nieuwe Revu gelezen van die gozer die er aan was overleden.

Als ik mijn drankje uit het oog ben verloren drink ik het niet meer op, en zelf zogenaamde vage kennissen vertrouw ik ook niet meer, zo heb ik ook weleens wat binnengekregen, gelukkig niet op de EHBO beland oid ik merkte er op zich ook niet echt veel van was alleen wat uitbundiger en gedurfder en er bevonden zich schoteltjes in mijn ogen Knipoog Ben toen wel heel woest geweest want ik was pas 16!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 08:17

Iek...
Vorig jaar in Spanje liepen ook ee paar jongens iedereen steeds drakjes aan te bieden, ik en een paar vriendinnen namen niks aan, maar een spaans meisje deed dat wel en die is later ook van der stokkie gegaan en naar de EHBO geweest...
Wat denken die eikels wel niet zeg...
meid, wees maar blij dat het nog enigzins goed is afgelopen!

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 08:21

uhmzz ben meestal de bob.. of ik ga al aan de drank voordat ik binne ben.
rotterdam hollywood !! vrijdag weer Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 09:51

Jij moet je wel 'ff' behoorlijk lens geschrokken zijn... Gadverdamme, welke onverlaat dóet er nou zo iets? Doodeng lijkt me dat...

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:01

en je had je glas gewoon vast?? jeetje dan schrik je dus echt wel! ik hou ook altijd mijn glas vast ik zet het dus echt nergens neer veelste bang dat er ook zoiets gebeurt.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:08

GHB is een heel raar en gevaarlijk goedje, werd in WO2 veel gebruikt inderdaad als narcose middel.
Word ook veel op housepartys gebruikt.
Het smaakt inderdaad heeeel zout en smerig echt of je een glas zout met water drinkt. Je merkt t meteen als het in je glas zit.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:12

Wat een vuile smerige rotstreek. Je kunt je les nooit neerzetten ergens, altijd in je hand houden en het in de gaten houden. JE hebt kennelijk niet goed opgelet, volgende keer toch maar doen.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 10:15

cicero schreef:
GHB is een heel raar en gevaarlijk goedje, werd in WO2 veel gebruikt inderdaad als narcose middel.
Word ook veel op housepartys gebruikt.
Het smaakt inderdaad heeeel zout en smerig echt of je een glas zout met water drinkt. Je merkt t meteen als het in je glas zit.


Ik heb er niets van gemerkt dat het zout was ofzo??? Ik ben wel blij dat ik niet zo lang buiten westen ben geweest. maar 15 min. ong. (al lang zat).

Het gaat wel weer goed met me. Ik heb alleen nog last van hoofdpijn. Boos!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:12

Tjezus.... wat een idioten heb je ook. Gelukkig heb je er verder niets ernstigs aan overgehouden, je moet er toch niet aan denken....

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:55

Sypheron schreef:
jeetje! Ik snap niet wat het nut ervan is? Ik bedoel ze betalen er ten eerste zwaar geld voor, en ten tweede is het effect ervan helemaal niets!


Het effect is dat je met bepaalde dosering zin krijgt om te vrijen. Dit is heel moeilijk te bepalen, de ene keer ben je met één druppel blij, de andere keer heb je een heel buisje nodig om enig effect te zien.
Het wordt rape-drug genoemd doordat er behoorlijk wat meisjes na inname verkracht zijn zonder dat ze het bewust hebben meegekregen en dat is het gevaarlijke ervan. Boos!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:57

Wow, dat is heftig... Ga je lekker uit, gebeurt er zoiets... Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen, maar ik kan me voorstellen dat je hier behoorlijk wantrouwig van zou worden...