Dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 14:36

Ik heb nu dus een arabiertje en die wil van de winter onder dekens zetten nu is mijn vraag wanneer ik heb beste met dekens kan beginnen.

En wat voor een dekens ik het best zou kunnen gebruiken.
Ik ben nu in de Divoza gids aan het bladeren maar er is zoveel keus.

Hij staat nu eindelijk lekker buiten na die wond aan zijn been.
hij blijft dus lekker buiten totdat het weer gaat veranderen

Ook in de winter komt hij buiten te staan niet hele dagen maar toch ff lekker de wei op.
Hij staat in een open box onder een verkapping.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
[/i]

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 14:37

eind september/ begin oktober alleen 's nachts al een deken op. dan krijgt je pony weinig vacht in de winter.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 20:39

ik doe het altijd als mijn pony is geschoren. dan doe ik een dikke op en als het nog kouder wordt dan nog een onder deken, voor buiten een regendeken dan blijft ie lekker droog

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 23:42

begin in september maar met een zomerdeken, maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe warm het is... als de temperatuur nog meer daalt een 200 grams deken (overgangsdeken dus) en als het nog kouden word een winterdeken. eventueel een maand later met onderdeken.
zo houd je je paard mooi kort in de vacht... alssss je het afdoen van de dekens ook geleidelijk doet, en niet te vroeg.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 00:27

Ik begin ook eidn september... Natuurlijk afhankelijk van het weer.
Tip: zoek eens op "Deken" dan vind je giga veel info Tong uitsteken

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 01:27

Mij hebben ze het zo geleerd Marielle:

In de maanden met een R doe je een deken op, dik of dun is dan nog afhankelijk van het weer (warm/koud), in de maanden zonder R kan de deken eraf!

Dus vanaf mei de deken af, en in september er weer op. In principe kun je je paard dan dun in de vacht houden! Als je een teddybeer niet erg vindt, hoef je geen deken op te doen. Persoonlijk vind ik het wel zo fijn voor het beest als het buiten vriest ofzo,....

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 09:05

R???

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 13:23

septembeR, oktobeR, novenmbeR, decembeR, januaRi, febRuaRi, maaRt, apRil.
Anoukie bedoelt dat ze in deze maanden een deken opheeft En in de andere maanden (zonder een R erin) geen deken gebruikt.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 18:18

Dank je Joslover, dat is idd wat ik bedoel, hahaha *LOL*

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 15:13

Haha ja net als met mosselen (R in de maand!) Haha!

Ik zou in ieder geval een regendeken nemen die ook echt goed waterdicht is als je paardje nog dagen en nacht in het land staat. Het is nu nog mooi weer maar wordt toch best fris 's nachts. Ik heb met mijn arabier ook een loopstal en dan is het toch erg belangrijk dat hij een goede waterdichte warme deken heeft in de winter. Ik weet zelf nog niet precies welke... ga tegen die tijd maar even shoppen Haha! Ik heb voor als het weer straks gaat veranderen een ongevoerde regendeken voor mijn Omar want hij staat i.p.v. lekker droog in zijn stal natuurlijk het liefst in zijn uitloop samen met zijn buurtjes. Arabieren kunnen niet zo goed tegen kou en regen dus een goede deken is erg belangrijk.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:27

Buddy krijgt eind september ook een overgangsdeken op (200 grams), en als het dan kouder wordt een winterdeken (400 grams). Dat zal waarschijnlijk eind oktober worden?