a la Fleche

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

a la Fleche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 22:01

heyy

wie weet wat 'a la fleche' is (als ik het goed schrijf). Ik weet het wel, maar niet helemaal goed denk ik. Je hebt dan 2 pony's, 1 onder de man, de andere ervoor aan de lange lijnen. Tegelijk!

Ik had dus laatst een foto gezien in de Paardenkrant, en aangezien ik iets aparts wil met onze volgende show, ben ik het gaan proberen met Idola (onder de man) en Liberty (ervoor). Liberty geeft bij mij alleen aan de lange lijnen gelopen, maar met 2en achterelkaar ging best goed voor de eerste keer Haha! Ik gebruik voor de 1e pony gewoon een longeersingel, en gewone leidsels. Ik moet nu alleen nog 2 menhoofdstellen halen, want de 2e pony moet die ook aan, want anders zit de leidsel ieder keer in haar oog Frusty We kunnen al goed rondstappen, draven gaat ook, maar er moet nog een goed stuur op komen Haha! Verder moet er dus niemand naast Liberty lopen, want dan draait ie meteen mee, als die persoon weggaat Tong uitsteken

Ik zal binnenkort eens een foto maken! Want ik ga het zeker dooroefenen!! Haha! Haha!
gr Linda

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:05

Kun je de foto misschien scannen? Tong uitsteken

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:05

Hey leuk hoor Linda!!!!
Heeft de nacht toch inspiratie gebracht dan Knipoog
Goed dat het al zo goed lukt!! Hoop snel een foto te zien hoor, want ben wel benieuwd!!

Marijke

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 22:10

Kais schreef:
Kun je de foto misschien scannen? Tong uitsteken


paardenkrant ligt zeer waarschijnlijk in de papiercontainer Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:40

Vroeger werd met de Lipizzaners van de manege wel eens een demonstratie a la Fleche gegeven, heb er ook ergens nog wel een foto van, maar waar is even de vraag...

Het is inderdaad een paard onder het zadel en daarvoor een aan de lange lijnen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 19:22

ik zoek rustig verder, heb nog een maand de tijd! Had wel spierpijn vandaag, had de hele week niet gereden! Extreme duivel

linda

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 20:56

komt volgens mij uit het vroegere franse leger. t is bij ons ook in gedachte geweest (heel even en al lang geleden) om zo te rijden, alleen is er niet zolang geleden bij het fjordenstamboek iemand geweest die a la fleche reed, ook marianne scherps reed laatst a la fleche op een evenement.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 21:03

Marjolein schreef:
, ook marianne scherps reed laatst a la fleche op een evenement.


mmmm, die ken ik wel! Als ik haar nou eens bel..... Kan ze misschien we helpen! Weet iemand haar adres? Wil je die dan ff PBen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 21:33

Hé, van harte gefeliciteerd, je hebt voor het eerst tandem gereden, machtig gevoel he? Nu alleen nog een kar erachter en klaar. Even een vraagje: twee menhoofdstellen? volgens mij kan de voorste ook op een normaal trenshoofdstel lopen. Voor de achterste heb je oogkeppen nodig en leidselsleutels aan de aan de keelriemgespen zoals bij een aangespannen tandem.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 14:16

Ilindra schreef:
Hé, van harte gefeliciteerd, je hebt voor het eerst tandem gereden, machtig gevoel he? Nu alleen nog een kar erachter en klaar. Even een vraagje: twee menhoofdstellen? volgens mij kan de voorste ook op een normaal trenshoofdstel lopen. Voor de achterste heb je oogkeppen nodig en leidselsleutels aan de aan de keelriemgespen zoals bij een aangespannen tandem.


ja idd, het is net tandem, alleen zit je op de eerste pony. Ik heb idd maar 1 menhoofdstel nodig, ik moet er nog 1 gaan halen, met van die ringen aan de zijkant (of hoe je dat ook noemt!)

als ik deze week ga oefenen laat ik een foto maken!!

linda

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:38

Ik heb vroeger wel vaker a la fleche gereden met 2 friezen. Het paard waarop ik reed had een gewoon zadel en een gewoon hoofdstel om, het voorste alleen een menhoofdstel. Misschien heb ik ergens nog wel een foto.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 21:40

nefertete schreef:
Ik heb vroeger wel vaker a la fleche gereden met 2 friezen. Het paard waarop ik reed had een gewoon zadel en een gewoon hoofdstel om, het voorste alleen een menhoofdstel. Misschien heb ik ergens nog wel een foto.


maar met een gewoon hoofdstel komen de leidsels iedere keer in de ogen van de pony waar ik op zit, die moet toch juist een menhoofdstel om?

Ik heb trouwens vandaag weer geoefend!! Ging in een keer goed, geen een keer de verkeerde kant op!! Haha!

linda

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 08:46

Wauw Lin, gaaf! Ben heel benieuwd naar de foto's!

PS Gefeliciteerd! Haha!

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 21:59

Ik ben heel benieuwd hoe dat er uitziet! Heb het nog niet zelf kunnen zien Ga je dit op de Nationale Dier & Show doen?

Sonja

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 22:04

Colga schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe dat er uitziet! Heb het nog niet zelf kunnen zien Ga je dit op de Nationale Dier & Show doen?

Sonja


als het goed is wel! Heb nog een paar weken om te oefenen. Ik wou het dinsdag na de les doen, maar dan ben je er niet he?? Dan schuif ik het wel een weekje op Haha!

Linda

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 22:16

Je kan het ook twee weken achter elkaar op dinsdag oefenen Haha!
Kan ik het in ieder geval al een keertje zien voor de Dier & Show!


Sonja

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 22:18

Colga schreef:
Je kan het ook twee weken achter elkaar op dinsdag oefenen Haha!
Kan ik het in ieder geval al een keertje zien voor de Dier & Show!


Sonja

doe ik dat wel! Want de ene keer is die er wel, de andere keer nie. Je komt het vast nog wel te zien Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 21:51