rechts of linksom bandageren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

rechts of linksom bandageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-02 19:24

ik las ergens op bokt dit :

aan de linker kant van het paard tegen de klok in,en aan de rechterkant
met de klok mee,zo heb je de minste kans om de pezen uit het fatsoen te trekken

dat snap ik opzich wel maar bedoelen ze links als je ernaast staat met je gezicht dezelfde kant op als die van het paard, of als je ervoor staat en je naar je paard kijkt?


Liselot

Berichten: 32176
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 19:27

het linkervoorbeen... dat is als je ernaast staat met je gezicht naar zijn hoofd en dan het linkerbeen... dat is linksvoor.
ik bandageer trouwens altijd tegen de klok in, bij elk been.
groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 19:28

ik denk met je gezicht dezelfde kant op als dat van het paard maar ik doe het aan beide kanten tegen de klok in.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 19:33

ik ook bij alle vier dr benen tegen de klok in.. en de bandage zo houden dat je in je rol kijkt..

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 21:21

tegen de klok in. Maar iedereen bandageert net wat anders..

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 21:29

als je goed bandageert, doe je het allemaal hetzelfde. Dus bij de linkerbenen tegen de klok in en bij de rechterbenen met de klok mee. Houdt in dat je altijd zo bandageert dat je aan de buitenzijde van het been van voor naar achter gaat en dat als je klaar bent de klitterband altijd van voor naar achter aan de buitenkant van het been dicht gaat. Dat is de enige goede manier van bandageren. Als je de verkeerde kant op bandageert trek je zijn pezen de verkeerde kant op. Ga je de goede kant op, bandageer je met de pezen mee.
Als je het dan heel precies gaat nemen hoor je halverwege de pijp te beginnen, dan naar onderen en dan terug naar boven.


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 21:46

jeetje zoals jij t vertelt prisca zo bandageer ik Lachen Alleen dat klitteband komt niet altijd mooi uit maargoed daar gaat t ook niet om. Ik heb gelijk in t begin geleerd om zo te bandageren trouwens, zou niet weten hoe ik t anders zou moeten doen Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 09:17

Er zit wel een logica in wat Prica zegt, want twee paardenbenen zijn elkaars spiegelbeeld, om het zo te zeggen, dus moet je ze in tegenovergestelde richting bandageren om hetzelfde effect te hebben op elk been te hebben.

Gelukkig dat ik nooit bandageer, maar het is wel leuk om weten Haha! .

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 12:09

Ik bandageer ook zoals PriscaZ en Maaike. En bij mij komt het klitteband ook niet altijd even mooi uit. En ik begin wel altijd met bandageren helemaal bovenaan en niet halverwege, dan kom ik boven niet mooi en goed uit.

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 12:22

Altijd naar zijn staart toe rollen, dus naar achteren. Je klitteband moet naar achteren wijzen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 12:42

Ja zoals Suzanne beschrijft heb ik het ook geleerd.......binnenkant van achter naar voor, buitenkant van voor naar achter gaan...

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 15:02

Heezj, weer wat geleerd Lachen

Het leven is een gebakje!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 16:50

ik snap het nog niet hoor Verward ik ben denk ik beetje dom maar als je ze linkervoorbene neemt (als je naast je paard staat met gezicht dezelfde kant op) dan bandageer je linksom?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 18:48

Jamy schreef:
ik snap het nog niet hoor Verward ik ben denk ik beetje dom maar als je ze linkervoorbene neemt (als je naast je paard staat met gezicht dezelfde kant op) dan bandageer je linksom?


Je moet gewoon zo denken:

als ik naast mijn paard sta om een been te bandageren, dan moet de bandage aan de kant het dichts bij je (de kant die je ziet) naar achteren lopen.
Van bovenaf gezien is het dus bij het linkerbeen tegen de wijzers van de klok in en aan het rechterbeen met de wijzers van de klok mee.

Zolang het er niet zo uitziet, ben je goed opweg: Lachen

Afbeelding

( http://www.invinciblebandages.com.au/im ... ndgedhorse)

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 20:50

je ik snap het! harstikke bednakt allemaal!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 21:14

Vraag het nou maar even of iemand het voordoet, ongelukjes met bandages zijn niet echt leuk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, YandexBot en 2 bezoekers