In hoekje van de stal??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

In hoekje van de stal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 17:53

Hoi,

Het is niet zo dat ze het opeens heeft, maar toch houdt het me bezig..

Ik sta nu anderhalve week op een nieuwe stal. Op alle gebieden vind ik het geweldig, en Navy heeft het ook fantastisch naar d´r zin. Op onze vorige stal (en ook in andere stallen als we op vakantie waren), en nu dus ook nog steeds hier, stond ze altijd in een hoekje. Net niet tegen de muur aan, maar het scheeld weinig. Dit viel mij gisteren pas op, omdat zij nu de gehele dag op het land staat, en ik gisteravond mijn ouders nog even Navy ging showen Haha! , en zij toen op stal stond.

Waarom zou zij dit nou doen? Het is één vaste hoek, vaak degene die het meest van het luikje verwijderd is. Ze is wel gewoon ontspannen, ze ligt veel in d´r stal (ook hier), en lijkt ook niet gespannen. Ze komt wel enthousiast naar me toe als ik ´r roep, maar als ik weer weg ben gaat ze dat hoekje weer in. Ze lijkt zichj wel helemaal veilig te voelen, ik neem aan dat ze anders ook niet zou gaan liggen. Is dit gewoon een vertrouwde plek waar zij de gewoonte van maakt om in te doezelen? Een rare gewoonte? Ik vind ´t zo stom staan, zo´n zielig hoopje paard Knipoog

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:54

Volgens mij doen veel paarden dit hoor,gewoon een plekje waar ze lekker rustig kunnen wegdromen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:56

misschien is dit een wind/tocht vrij plekje Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 17:57

Dat geloof ik graag, maar Navy staat hier eigenlijk altijd in. Als ik op onze oude stal de schuur in liep, stonden alle paar vrolijk over de staldeur heen te kijken, te eten of wat voor zich uit te staren, maar Navy stond daar meestal maar in dat hoekje.. Ach ja, ze heeft wel meer vreemde gewoontes, en je zou denken dat ik er aan wen dat ik gewoon een héél extreem paard heb..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:57

ik zit ook graag in een hoekje, daaraan zie je dat paardjes toch ook 'ingewikkelde' gevoelens hebben, hij voelt zich er idd waarschijnlijk beschermen... Kijk ook eens naar de rang van je paard in groep. Een die dominant is laat dat op stal ook zien, een lager geplaatst paard zal op stal niet opeens beginnen showen en me der kop naar buiten staan loeren van 'welke ondergeschikte sukkel komt er nou weer voorbij?'

dus volgens mij wel wat je zelf zei, een vertrouwde plek

Enya - Daya :-)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:59

Dat viel me ook op aan Ameretto toen hij twee weken in zijn 'vakantiestal' stond. Hij stond het liefst aan de rechterkant, langs de wand, op rust, verscholen achter zijn enorme waterbak (zo'n voerbak die je over de deur kunt hangen). Hij was wel attent en kwam ook gewoon naar je toe, maar daarna ging hij weer in dat hoekje staan. Rollen deed hij ook in die stal, vooral als hij net onder de slang was geweest. Haha!

Typisch. Ik denk dat je mag aannemen dat ze een veilig plekje voor zichzelf aan het creëren is, ze staat er tenslotte nog maar net dus valt het nu misschien meer op. Als ze straks meer gewend is, zal ze waarschijnlijk vaker haar hele stal gebruiken. Dat doet Ameretto thuis inmiddels ook, daar boeit het hem niet zo in welk hoekje van z'n stal hij staat.

Ik ken het van mezelf ook, thuis voel ik me overal wel thuis maar als ik ergens anders logeer creëer ik voor mezelf ook een eigen hoekje met m'n eigen spulletjes. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 18:04

Het gekke is dat zij juíst wel hoog in de rang staat. Op de oude stal was dit erg duidelijk te merken (op wat bepaalde paardjes na..) en ook hier vertoont zij af en toe duidelijk zulk gedrag. Ook is het een echte koploper, en heeft ze een behoorlijke portie zelfvertrouwen. Ze is duidelijk niet op d´r teentjes getrapt en gaat niet gauw iets uit de weg.

Vreemd paard heb ik..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 18:11

Karin schreef:
Dat viel me ook op aan Ameretto toen hij twee weken in zijn 'vakantiestal' stond. Hij stond het liefst aan de rechterkant, langs de wand, op rust, verscholen achter zijn enorme waterbak (zo'n voerbak die je over de deur kunt hangen). Hij was wel attent en kwam ook gewoon naar je toe, maar daarna ging hij weer in dat hoekje staan. Rollen deed hij ook in die stal, vooral als hij net onder de slang was geweest. Haha!


Navy staat toevallig ook aan de rechterkant Lachen

Citaat:
Typisch. Ik denk dat je mag aannemen dat ze een veilig plekje voor zichzelf aan het creëren is, ze staat er tenslotte nog maar net dus valt het nu misschien meer op. Als ze straks meer gewend is, zal ze waarschijnlijk vaker haar hele stal gebruiken. Dat doet Ameretto thuis inmiddels ook, daar boeit het hem niet zo in welk hoekje van z'n stal hij staat.


Wat het gekke is, is dat ze dit zelfs na een jaar, ook in d´r oude stal nog deed.

Citaat:
Ik ken het van mezelf ook, thuis voel ik me overal wel thuis maar als ik ergens anders logeer creëer ik voor mezelf ook een eigen hoekje met m'n eigen spulletjes. Lachen


Daar heb je gelijk in, en ook in mijn eigen huis vind ik het fijn om lekker in mijn bed te krijpen, en me onder de dekens te verschuilen..
[/quote]

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:27

mijn pony doet dat ook altijd,meestal stond ze wat achterin aan de linkerkant(als ik voor de stal sta)naar mijn idee is dit gewoon een lekker rustig plekje voor ze om eens uitgebreid in te dutten,vanwaar ze het gebied om zich heen wel goed kunnen blijven overzien

soms is het beter om te zwijgen

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 18:51

Ja, ik zal me ook wel weer voor niks bezorgd maken.. Ze voelty zich er immers lekker onder..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:48

Tos heeft ook zo een houding, hoe hij altijd staat, maar juist naar een raam ver weg kijkend... de kalfjes te zien... en meestal zit in die hoek zijn liksteen...
zo staat hij altijd, als hij niet eet!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:13

Robin deed dat ook altijd. Altijd links in de hoek, stond ie lekker te dromen. Slapen
Camilla zie ik dat eigenlijk nooit doen, maargoed ze staan met zn 2e in een stal en ze houden elkaar wel bezig. Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:35

Ach, Navy spoort gewoon niet helemaal.
Maar ze heeft het dus wel naar 'r zin op de nieuwe stal?
Mist ze Tiko wel een beetje? Lachen
Maar idd, ze lijkt niet echt ergens onder te lijden, volgens mij voelt ze zich daar idd gewoon veilig, en is het natuurlijk lekker rustig!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-02 08:05

Ze heeft het heerlijk, is helemaal gek op die IJslander *LOL*
Al leek ze gister wel Tiko te missen. Na het rijden zette ik ´r terug in het land, en een eind verderop waren ze koeien naar binnen aan het halen. Vond ze heel interessant.. Heeft zeker 5 minuten met ´r kop in de, aan de rand van de wei staan snuiven.. Sporen doet ze dus inderdaad niet..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 10:53

Die van mij doet dat ook, met zijn kont naar het luik en aan de andere kant van het luik. Ik denk veilig gevoel. Normaal waakt er een paard als ze gaan liggen. De hele tijd met zijn kop buiten hangen doet hij niet.

Ik vond het altijd zo zielig en dacht dat het een zielige depri houding was. Gelukkig doen meer paarden dat.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-02 14:18

russel schreef:
Ik vond het altijd zo zielig en dacht dat het een zielige depri houding was.


Dat dacht ik dus ook eerst. Zo´n zielig hoopje paard dat daar maar stond te staan.. Toch is ze verder heel vrolijk en goed in d´r vel, en ze doet dit altijd.. Dus zielig? Hoop ´t niet Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 16:10

Konden we soms maar eens in dat koppie kijken. hoop niet dat het zieligheid is, maar gewoon zijn knusse hoekje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Paardengek81 en 32 bezoekers