Wie heeft of kent afstammelingen van Landfriese

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Wie heeft of kent afstammelingen van Landfriese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 11:37

Ik ben op zoek naar mensen die afstammelingen van Landfriese heeft of kent. Solide is namelijk ook een afstammeling van hem en het lijkt me leuk om karaktereigenschappen te kunnen vergelijken. Zo leer ik haar misschien nog beter kennen.

[img]http://www.vosbergen.demon.nl/stoeterij(nl)/image/landfriese.jpg[/img]

Dus mensen die veel over deze hengst weten, jullie info is ook altijd welkom!!!!!

Alvast bedankt,
Ilse

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:34

Een vriendin van mij had een Landfriese II en ik was ook erg geinteresseerd in een andere Landfriese II die toen tijdelijk op stal stond. Het waren allebei kleine (1.63m ofzo), bloederige ruintjes. Compact gebouwd, mooi front, zeer fijn beenwerk. Zeer goed bewegen, zeker voor zulke springgefokte paarden. De een was een vosje, de ander een donkerbruine. Het vosje was al zadelmak en eigenlijk heel braaf, ging binnen twee maanden mee op wedstrijd. De donkerbruine was erg schichtig, maar zag er ook niet erg verzorgd uit. Waarschijnlijk was hij nog niet veel in handen geweest. Om die reden heb ik ervan af gezien, ik ben niet zo goed met nerveuze paarden. Nou het is niet veel, maar misschien kun je eens in Duitsland op horse-gate rond vragen. In Nederland zijn er niet zo veel denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:51

Een ex stalgenootje van mij had/heeft een Landfriese. Getalenteerd paard en ook best heel braaf in het werk. Hij was wel wat meer richting de 170 en had een mooi front, hals zat er mooi op en hij kon goed doorkomen van achteren naar voren. Hij loopt nu Z2 geloof ik en hij is 6, ik zal eens kijken of ik hem ergens bij uitslagen tegen kom.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 18:09

Zo klinkt al goed, nog meer mensen met info over Landfriese???

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 17:22

Jammer helemaal niemand meer???

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:49

Een stalgenootje van mij heeft er ook een. Heel mooi paard om te zien. Echt een schoonheid!

Een bruintje, vrij smal gebouwd, 6 jaar oud, M springen. Gefokt door Paul Schockemóhle, dit vertelden ze een keer.

Ik heb wel foto's van dit paard, maar zet het niet op internet omdat ik niet weet of ik hier toestemming voor heb Knipoog
Als je de foto's wil zien, moet je het maar zeggen, dan zal ik wat mailen.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 12:35

Dat is zeker een heel mooi paard. Nadat ik de foto's heb gezien vond ik ook wel dat Solide er wat van weg had...

Bente_11
Berichten: 1447
Geregistreerd: 02-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:50

wat een oud topic haha, maar ik dacht toch even reageren.
ik heb namelijk een afstammeling van landfriese II moeder is Slainte. :)
Salvation, gefokt door Paul Schockemóhle. het is echt een fantastische merrie van 1,63 en inmiddels 15 jaar.