vijf jaar geleden overleed prinses Diana

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

vijf jaar geleden overleed prinses Diana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 08:31

Toen was het zo'n sensatie en al die media .......
Nu lijkt het alsof niemand het meer weet.

Ik weet nog precies dat ik 's nachts nog even gauw de tv aanhad en dat ik hoorde dat ze een ongeluk hadden gehad maar dat zij het overleefd had. Later ben ik gaan slapen en toen ik wakker werd was ze al dood.

Vond het echt een mooie vrouw. Ik volgde altijd het verhaal wel zo'n beetje en toen was het ineens over, heel onwerkelijk allemaal.
Toen kreeg je de periode van de complottheorieen van pappie Al Fayed enz.

Nu hoor je er vrij weinig meer van eigenlijk. Zou er ooit nog bekend worden dat het stiekum toch een aanslag was??
Je weet maar nooit tegenwoordig natuurlijk..........

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 10:00

VIJF jaar geleden alweer?? Pfff kan het me nauwelijks voorstellen.
Ik hoorde het van mijn moeder en heb de hele dag (en die dagen erna) voor de tv gezeten.

Toen mijn vader, mijn zussen en ik een keer in Parijs waren, was het 4 mei, het was bijna 8 uur (dodenherdenking) en puur toevallig kwamen we toen langs de tunnel waar zij het ongeluk had gehad. Dus precies met dodenherdenking stonden wij bij haar monument. Heel apart om mee te maken.

pmarena

Berichten: 48067
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 10:15

Ja ik weet het....was op een zaterdag en die maandag ben ik begonnen met werken , nu werk ik al weer 5 jaar en dus is het van Di ook al weer 5 jaar geleden..... gaat best snel.

Idd vaag dat je er niks meer over hoort , er waren toen toch ook stukjes achterlicht gevonden ofzo , dat er een botsing moest zijn geweest....en dat ze dat niet helemaal konden plaatsen ofzo ?

Veel vaags iig.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 10:41

Het was idd een zaterdagnacht, ik weet het nog precies. Was vlak nadat ik m'n scriptie had ingeleverd en dus klaar was met m'n studie. Ik was die avond uit in Utrecht, en ik weet ook nog precies waar en met wie. Het bericht hoorde ik pas de volgende ochtend, kan me herinneren dat dat best emotioneel was, niet te bevatten. Heb het toen wel de hele dag op tv gevolgd, maar met de begrafenis de week erna ben ik gaan winkelen. Heerlijk rustig op zaterdag, half Utrecht zat voor de tv. Ik zie dat soort dingen altijd wel in de herhaling 's avonds, net als de bruiloft van Wim-Lex en Max.

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 11:23

dat vergeet ik niet meer.Ik ben vandaag jarig dus 5 jaar geleden zette ik 's ochtends de tv aan en zag ik dat.Nou leuk verjaardagscadeautje,not

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 11:53

Was afgelopen week een paar dagen in Londen, en daar wordt je er dan wel aan herinnerd. In Kensingtongardens ligt een herdenkingstegel, waar ik per ongeluk nog overheen liep (lomp). Ben ook nog met haar op de foto geweest, in Madame Tausseau. Wel raar, de hele Royal Familiy staat bij elkaar op een podium, en Diana staat ergens in een hoekje aan de zijkant..Ergens wel logisch, maar het stond zo bot.
Vind het wel grappig om te lezen, dat iedereen zo'n 'flashbulbmemory' heeft. Iedereen weet nog precies wat die aan het doen was, of waar die zich bevond. Maakt toch altijd veel indruk, zulke groot nieuws.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 11:51

Het lijkt echt niet vijf jaar geleden!!
Gaat zo snel allemaal,maar ik vond het natuurlijk ook heel erg,maar ik denk niet dat het een aanslag was.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 21:23

Mirte, die term zocht ik, dank je. Ik kan me herinneren dat ik daar ooit over heb gelezen bij een psychologievak over het menselijk geheugen. Dat mensen nog precies weten wat ze deden, zelfs wat voor kleding ze droegen bij het horen van rampzalig nieuws, bijvoorbeeld tijdens de aanslag op Kennedy. Ik weet bijvoorbeeld ook nog precies wat ik deed op de avond dat Rabin werd doodgeschoten, en de avond van de Bijlmerramp staat ook in m'n geheugen gegrift.

Heel typisch hoe sterk zoiets een indruk kan achterlaten in het menselijk geheugen.