meer strafpunten voor weigering dan voor balk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

meer strafpunten voor weigering dan voor balk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 22:28

dit is ook al een issue geweest tijdens de almelose... ik geloof dat karin, merilyn, lautje en prisca erbij zaten.
is het niet eerlijker dat er voor weigeringen meer strafpunten worden gegeven dan voor balken?
een weigering is immers een ongehoorzaamheid, en een balk dus niet.
hoe denken jullie hierover?
groetjes liselot

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 22:48

ja dat kan ik me goed voorstellen... aangezien de tijd die je kwijt bent bij een weigering, is het dan misschein verstandig om een weigering ook 4 te gaan maken?
dan is het gelijk aan een balk, maar het je ook nog de tijd die gaat tikken

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 23:00

Daar vind ik ook, een weigering vind ik persoonlijk erger dan een balk. Maar ik rijd voor mezelf en dan ben ik liever twee met een blak dan één met een weigering *LOL* En veranderen doen ze het toch voorlopig niet...Haha!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 23:35

Ik heb hier ook wel eens aan gedacht, maar eigenlijk vind ik het wel goed zoals het nu is Tong uitsteken
Vroeger kon ik me er ook wel een beetje aan ergeren maar als je echt verder komt als je dan een weigering heb (die dan bijna nooit mee voorkomen) ben je toch eigenlijk al uitgeschakeld. Je hebt dan die strafpunten en in princiepe word de tijd halen dan ook erg moeilijk.
En voor de WP'en maakt het niet uit of je of een balk hebt of een weigering dus ik vind het wel goed zo Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 02:50

Hier zijn al meerdere discussies over geweest, ook buiten Bokt. Wat ik daarvan heb onthouden, is wat in dit topic ook al een paar keer is gezegd: dat een weigering zichzelf toch al extra straft door de tijd die het kost om opnieuw aan te rijden. Een tweede weigering telt voor 6 strafpunten, en dat is sowieso al een hele hap. Dus ja, waarom een eerste weigering 3 en een balk 4... Ik vind het wel prima zo, die extra tijd komt er ook nog eens bij dus word je al zwaar genoeg gestraft.