Ervaringen met Rossner Amerika?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Ervaringen met Rossner Amerika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 21:14

Wat zijn jullie ervaringen met de Rossner Amerika (dressuur)?
Ik ben namelijk al een paar jaar "verliefd" Tong uitsteken op het dressuurzadel van een vriendin van mij. Vandaag eens goed gekeken, en opgezocht in de Divoza-gids. En verdomd, hij is nog betaalbaar ook *LOL*
Zij heeft hem dus tweedehands gekocht, en zit echt super, heerlijk zacht. Het is een tweedehands zadel, maar ziet er nog heel goed uit (alleen de zilveren knopjes zijn wat verroest).
Ik heb dus absoluut geen verstand van zadels, dus wil geen troep aanschaffen *LOL* (het wordt natuurlijk wel allemaal goed gepast voordat ik hem koop) Hebben jullie goede ervaringen met dit zadel?


annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 21:16

Hoi, ik heb ook dat dressuur zadel...
Hij bevalt mij erg goed en heb em imiddels 4 jaar..
Het enige bij die van ij is dat het zwarte van het leer van verslijt....moet bijgekleurd worden maar dat heb je bij veel meer zadels...
Ik geef em een dikke 10!!!

IM BACK!!!!

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 21:17

mijn vriendin heeft de rossner amerika VZH, maar dat zadel is ook super!!!
laatst is er volgens mij ook een vraag over dit zadel gesteld, of was dat nou het springzadel van rossner
???

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:18

ik heb het rossner amerika zadel op m'n eerste paard gehad: HEERLIJK!!!
De reden dat ik het nu niet heb gekocht zul je je afvragen; dat komt omdat het alleen in standaardmaten te krijgen is en ik heb een nogal stevige arabier waarvoor ik een extra breed zadel moest hebben, en dat hebben middeklasse zadels niet..............anders had ik het echt zeer zeker weer gekocht!!!!!!!!!!! Goede prijs/kwaliteit verhouding!!!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:32

ik ben inderdaad ook verliefd op dat zadel, maar voor mij denk ik nog een jaartje sparen. Ik ga denk ik dan voor het vzh-zadel!

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 19:26

hmm... mijn vriendin heeft toch echt kamerbreedte 33 of 34 van een rossner amerika....

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 19:28

Mijn overbuurvrouw heeft hem ook. Ik vind het een heel mooi zadel en ook een fijne zit. Het leert verkleurd idd bij haar ook.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 13:09

ik heb het rossner amerika springzadel, vind het een fijn zadel!me vriendin heeft het vzh zadel ervan zit ook super!!!prijs kwaliteitsverhouding is erg goed!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 14:03

Het nadeel van deze zadels is dat je maar 1 jaar garantie hebt op de boom. Stalgenoot van me had dus pech toen haar boom al binnen 2 jaar brak! En ze ging er echt normaal mee om!
Ze vond het overigens wel prima zitten voor die tijd.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 14:36

Ik hoor er hele goede ervaringen over. Inderdaad zal die kleur wel snel vergrijzen maar hij zit toch best goed. (ik heb er wel eens op gezeten op zo'n bok). Ik had een vergelijkbaar zadel van ruitergilde, ook een prima zadeltje.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 17:33

Ik heb net een 2e hands gekocht van 2 maanden oud en Pojack hefet ene nieuwe gekocht en we zijn er allebeij helemaal wezenloos van. Zit en ligt super en is idd betaalbaar.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:36

Ik heb er ook eentje! Hij is nu al 5 jaar oud en het is echt een super zadel! Hij zit echt super lekker! Lekker zacht! Ik zou hem echt aanbevelen! Iemand anders bij mij op stal heeft hem ook al 7 (!) jaar en die is superzuinig op haar spullen en die ziet er nog nieuwer uit als de mijne!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:13

Ik heb er ook een op mijn Tinkertje liggen, de VZH variant.
Ik ben er erg tevreden overe, het zit heerlijk!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:41

ik heb het vzh zadel van Rossner Amerika, super dingetje.
kheb um nu 2 jaar en ziet er nog steeds goed uit, zit echt heel fijn, voor mij maar ook voor het paard en dat is toch wel zeer belangrijk.
heb hem ook 2e hands gekocht, was maar een klein tijdje gebruikt, maar wel vermaakt, daarom issie maatje 33/34 (precieze weet ik ff niet meer).
paste precies op mijn paardje wattie ook nog steeds doet.
ben er heel tevreden over.

dat andere topic ging ook over dit merk, maar dan dus over het springzadel, net als met het dressuur zadel heb ik er geen ervaring mee, maar wel met het veelzijdigheids zadel dus en die vind ik hartstikke fijn wat ik dus ook in dat andere topic heb geschreven.

oja, Lissy heeft het dus over mij (neem ik toch aan ...?)

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:00

oja, al die gang bare zadel merken hebben bijna geen normale maat, ze hebben alleen maar van die kleine maatjes.
wil je het dus perfect voor elkaar hebben, zul je het duurste en beste zadel nog moeten laten vermaken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers