liever galopperen dan draven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

liever galopperen dan draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 14:44

Ik rijdt twee quarters ze komen van de bereden politie af daar zijn ze erg terug houdend gereden.
Wie kan mij tips geven zodat ik hem weer beter op mijn been kan laten reageren.

Als ik ga rijden en ik geef hem de hulpen dan stapt hij goed aan de eerste de beste hulp die je dan geeft gaat hij in galop.
Nu ga ik al extra buiten rijden om afstanden te rijden en zoveel mogelijk te draven zodra hij in galop gaat terugnemen en weer draven.
erg vermoeiend maar werkt volgens mij wel.

alle tips of reactie zijn welkom.

p.s ik ben van het engels rijden na vele jaren overgestapt naar het western dus heb hier in nog niet veel ervaring

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 14:48

Nog minder hulpen geven of je paard leren op stem aan te draven.
Bij mij is "klikken" tempo maken/ aandraven. en "kusje" aangalopperen.
Dat werkt prima

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 14:59

Waarom gebruikt de politie deze paarden niet meer Verward Ze zijn toendertijd met zoveel bombarie aangekocht.

Bij paarden die puur reining getraind zijn wordt de draf meestal overgeslagen. Die gaan vaak vanuit stap meteen in galop.
Lijkt me gezien hun politieachtergrond niet echt horen. Verward

Gewoon de tijd ervoor nemen en uitproberen wat goed werkt. *LOL*

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 15:08

Sugarmiss:
je hebt wel gelijk,maar Rieky gaf daar 1 keer per maand les wat natuurlijk ook weer duurder is voor de politie en de mensen zelf wilden liever weer op KWPN gaan rijden dus het bedrijf waar ik voor werk heeft deze twee quarters toen gekocht wij werken er ook mee in de beveiliging ik heb nu ook wel les van rieky en deze zegt dus ook tegen mij afstanden maken.

en vanuit stap in de galop dat wordt bij de politie ook vaker gedaan ook bij ons in de beveiliging wanneer je een aanhouding wilt verrichten moet men vaak vanuit stilstand in galop.

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:02

Idd. Wij gebruiken ook "klikken" voor draven/tempo maken, "kusje" voor galopperen. En echt alleen "ho" als je stil wilt gaan staan. Bij het engels rijden gebruiken ze alle mogelijke geluidjes, en "ho" ook als ze in een langzamer tempo moeten. Ik zelf vind dit heel erg verwarrend voor een paard. Maar ja... daarom rijd ik ook western, omdat ik alle hulpen veel gemakkelijk vind voor een paard.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:06

ik gebruik het wordt drrrrrraf en klik ook voor draf.
Bij galop moet ik alleen maar gaan zitten en dan zeggen toemaar en ze is weg Knipoog

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:18

Hoi,

goh.. wel jammer op zich... dat de politie niet door wil gaan met de quarter Scheve mond
Ze zijn toch 'koeler' dan de KWPN-er (over het algemeen dan).
Ze vonden ze zeker te klein ofzo

Kan me op zich wel voorstellen dat het bij de politie stilstaan of 'hollen' Haha! is, tijdens een evenement o.i.d. dus daarom mischien ook hierop getraind... Verward

Ik zou ook idd op stem gaan proberen... of misschien met de longeerlijn.. rustig aan opbouwen op een kleine cirkel, zodat je goed kunt coordineren?

Veel succes in ieder geval !

groetjes Jolanda

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:53

Longeren! Lekker laten uitgalloperen tptdat ie vanzelf in draf terugvalt en dan hevig belonen. Hij moet leren dat draf ook mag. Hetzelfde kun je in de bak doen, galloperen zonder hulpen te geven en net zolang wachten tot hij uit zichzelf terugvalt in draf. ( deze tip komt van een westernclinic van Claudia Rosel) Heb je wel even wat geduld voor nodig bij sommige paarden.

Succes!

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:09

[quote="dapperdier"]Longeren! Lekker laten uitgalopperen totdat ie vanzelf in draf terugvalt en dan hevig belonen. [quote]

Of hij galoppeert door tot ie er dood bij neervalt, of hij bouwt een gigantische konditie op en kun je blijven wachten tot ie langzamer gaat. Knipoog

En belonen nadat ie een hele tijd iets niet goed gedaan heeft Verward

Probeer aan een lange teugel hem sneller te laten stappen op een uitnodigende manier -niet dwingend- net zolang tot hij vanzelf gaat draven. Dan nergens meer aankomen Knipoog Springt hij in galop, dan weer terug en opnieuw beginnen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 00:27

Colinda schreef:
Ze vonden ze zeker te klein ofzo


Even offtopic, mijn excuses Lachen Maar Jolanda, ze zijn inderdaad gestopt met de Quarters omdat ze niet imposant genoeg waren. KWPN paarden zijn natuurlijk veel groter (uitzonderingen daar gelaten, maar die kopen ze nooit), en maken meer indruk.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 01:39

jenson schreef:
Ik zelf vind dit heel erg verwarrend voor een paard. Maar ja... daarom rijd ik ook western, omdat ik alle hulpen veel gemakkelijk vind voor een paard.

Ho voor tempo vertragen is net zo mis verwarrend als klikken voor tempo maken Lachen
Je moet het alleen niet door elkaar gebruiken. En zoveel verschillen de hulpen eigenlijk niet hoor. IMO Lachen