4 dagen hard labeur en dit is het resultaat!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

4 dagen hard labeur en dit is het resultaat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 15:23

In het begin van mijn carriere "paarden aan huis" had de eigenaar van dat weitje maar een klein stalletje gezet... We hadden 3 stallen van 2 op 3 (is leuk voor een shetlander of een Welsh maar niet aan te raden als je er een D-pony wil in krijgen.) waarvan 1 de hooischuur was.
Na de komst van Vanta vorig jaar (toen was ze nog veulen) moesten we hem toch maar eens verbouwen want zo was het geen doen aangezien ze een grote D wordt...(en het dak was nou ook niet bepaald erg hoog)
Ik de eerste maand van de vakantie gaan werken om dit project te kunnen finacieren en dit is het resultaat, mag er wezen hoor!

Zo was hij vroeger, zoals je kunt zien veel te klein en erg onpraktisch...
Afbeelding

Afbeelding

En zo ziet hij er nu uit!
2 stallen van 3 op 3, een hoog dak (hoogste punt is 3 meter en nog wat), een hooischuur van 3 op 6, een groot afdak (dus nooit meer in de blubber hoeven te staan) en binnekort ook nog eens licht! (en heb het helemaal alleen met m'n vader gedaan)

Afbeelding
Afbeelding

Dit is langst binnen, het dak, zoals je kan zien kan ik nu over de wand kijken in de stallen, erg handig als 1 van de pony's nog eens een veulen krijgt en ook kwestie van eten geven is dat goed. Binnekort komen er nog hooiruiven zodat ik het zo over de wand erin kan gooien.(dan hoef ik vreetzak Foxy niet meer te trotseren met al dat eten Haha! )

Afbeelding
Afbeelding

En voila, de paardjes in de nieuwe stal. Nu kan Vanta zich tenminste fatsoendelijk om draaien, en Greg voelt zich de konig te rijk (voor hem is het een binnenbak Haha! )
Jammer genoeg heb ik geen duidelijkere foto's van hoe groot het er nou eigenlijk uit ziet maar ben wel bere-trots! 4 dagen hard labeur met 30° en dan zoiets klaar spelen! Toen alles af was en depony's erin stonden begon het walgelijk te regenen dus daar hebben we wel geluk mee gehad.
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? Ondertussen is er al 1 kant geverft met carbolineum (hier was hij net een dag af).
Net een paleis hé Haha!


yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:42

leuk hoor ziet er netjes uit leuke ponys touwens!

- en - is + uit iets negatiefs kun je altijd iets positiefs halen! :)
Nieuwe aanwinst! :D

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:17

tt heel praktisch! en mooi ook! vooral hoe je zo hebt kúnnen bijbouwen langs achter!

Enya - Daya :-)

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:26

PRACHTIG! Echt heel mooi geworden Haha!

Jullie paardjes hebben maar geluk met zulke fijne uitloopstalletjes Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 17:17

Dank je wel allemaal Haha!

ponyzotje, ik had er ook eerst niet echt een goed oog op, maar mijn vader heeft indertijd heel ons huis met z'n 2 blote handen gebouwd dus die weet wel ongeveer hoe zoiets moet.

De funderingen zijn gelegd van treinbilzen, daarop staan de palen waar de schorsplanken tegen zijn gevezen en aangezien we een "puntdak"gingen maken was het maar een kwestie van dat langst achter wat verder te laten doorsteken zodat de hooischuur ook bedekt was.
Verder hebben we het getekend in illustrator zodat we precies wisten hoeveel hout we nodig hadden en hoe hoog en lang alles moest zijn.
Al bij al niet echt moeilijk maar wel zwaar..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers