Bruin of zwart?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat vind je mooier op een vos?

Poll eindigt op

zwart
77 (81%)
bruin
18 (18%)

Totaal aantal stemmen: 95


Anoniem

Bruin of zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:36

Op dit moment wordt mijn hengstje zadelmak gemaakt. Het zadel dat ik voor Nescio gekocht hebt past hem niet, dus ik zal tzt voor hem nieuw harnachement moeten aanschaffen. Nu sta ik dus voor de vraag: wordt het bruin of zwart. Ergens vind ik bruin heel erg mooi op een vos, maar zwart (dat hij nu als hoofdstel heeft) misstaat hem ook niet. Het wordt een zadel van Passier, tenzij dat totaal niet passend te maken is, dus een beetje dat iets roodachtige bruin. (Bijkomend dilemma is uiteraard dat ik dan eigenlijk ook bruine laarzen zal moeten aanschaffen Tong uitsteken)
Hoofdstellen moet ik toch apart voor hem gaan kopen, dus die zoek ik gewoon uit bij de kleur van het zadel. (zal ook wel stubben of Passier worden)

Hier een foto waar de kleur van het hengstje op te zien is. (m.n. zijn kont) Hij heeft zelf ook een iets rossige ondertoon in zijn vacht.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-02 16:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:41

Vergeet niet dat je met bruine laarzen (hier in Nederland iig) geen wedstrijden mag rijden!!!
Bovendien vind ik zelf op een vos zwaret mooier.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:45

zwart, bruin kan wel superchique staan, maar ik vind het voor de wedstrijden niet mooi met een zwart jasje & laarzen erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:45

Uiteraard ben ik zo'n snob dat ik aparte laarzen heb voor thuis... Pling

Eigenlijk vind ik het allebei wel mooi, ik kan gewoon niet kiezen. En ik sta nu toch op het punt om alles nieuw aan te moeten schaffen voor hem (heb ik tenminste niet voor niets 50+ uur p.w. gewerkt de afgelopen weken, haha) dus ik kan nu nog kiezen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:45

Ik vind bruin zoooo ontzettend mooi op een vos. Donkerbruin met gouden gespjes Kwijl
Helaas is het bijna onmogelijk alles in dezelfde tint te krijgen, dus ga ik uiteindelijk met mijn vosje voor zwart.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:52

wat een luxe-probleem. maar ik zou zeggen zwart.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:54

ik vindt bruin zowieso niet mooi. zwart staat op alle paarden!!
mm.. beetje vaag wat voor kleur zadel het beste bij de kleur van je paard past????????:)

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:05

Ik vind zwart echt veel mooier staan op een vos, zeker bij zijn kleur. Bij een koffievos kan het nog wel...Alhoewel ik op stal ook een apart kleur bruin heb liggen, maar dat wordt nog een opgave om daar bijpassende laarsjes bij te vinden. Maar die kleur zou misschien wel staan. Mijn keuze zou zwart zijn.
Maar Zep, zoals je de reacties al leest, verschilt het qua smaak!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:05

Bruin! Zeker weten, en dan met koperkleurige accenten. Dat vind ik zo sjiek, en net even anders als de grote massa.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:22

Ook zeker weten bruin!
Ik wil ook al jaren bruin hebben maar daar heb je blijkbaar geld voor nodig Haha! (2e hands vindt je er al helemaal niets degelijk in...)
Heb pas een rood lederen hoofdstel gezien van (ik denk) stubben, jongens wat was dat mooi!!!

Ik zou dus voor bruin gaan, staat harstikke sjiek en is weer eens wat anders dan dat alledaagse zwart waar iedereen al met rijdt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:27

Absoluut bruin!

Je neemt zo voor je jonge merrie toch weer een ander zadel dus kan je daar een zwarte voor nemen,
hou je tenminste een beetje afwisseling en raak je er nooit op uitgekeken.

(spreek uit ervaring Knipoog )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:30

Bruin is echt een kleur die nu erg hip is. Bedenk dat je een hele tijd met dat zadel moet doen, en op bruin zou je wel eens heel snel uitgekeken kunnen zijn.
Het is heel opvallend dat degenen die voor bruin hebben gekozen hun mening ook toelichten. Toch hebben er tot nog toe 12 voor zwart gekozen...niet iedereen heeft dat toegelicht: mogen we ook weten waarom jullie voor zwart kiezen?

Mijn keuze voor zwart: bruin is op dit moment hip en modern. En principieel doe ik aan zulke grillen niet mee (als ik het kan vermijden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:35

bruin is het allermooiste voorla op een vos. alleen jammer dat je er niet mee op concours mag en een zwart paar laarzen bij bruin tuig vind ik afschuwelijk.

als je wedstrijden gaat rijden zou ik voor zwart gaan.

en als je geld over hebt alles bruin voor thuis en nog een zwart setje voor op concours.

x yvon

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:41

Ik vind een bruin zadel echt niet zo mooi! Zwart boven alles! maar ja, smaken verschillen he! Doe maar wat jij het mooiste vind!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:08

zwart *LOL*
Ik hou echt niet van bruin voor mijn vosje gaat ook alles zwart

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:10

Ik zou ook voor zwart gaan,.... Soms zie je ook wel eens mensen met een bruin zadel en dan een zwart hoofdstel rijden (of andersom), dat is dus echt een afschuwelijk gezicht!!! Als je voor bruin kiest, neem dan in ieder geval alles is bruin zou ik zeggen!!

Maar zwart vind ik persoonlijk mooier, vooral op een vos,..... Op een zwarte zou dat nog wel apart staan denk ik, maar op een vos steekt zwart zo mooi af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:34

Ik vind zwart ook mooier, past overal bij.
Een kennis heeft een bruin tuig en dat wordt er niet mooier op door het poetsen/vetten.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:35

Absoluut zwart op een vos.....

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:54

Ik zou voor zwart gaan. Staat mooi op een vos. Als je een schimmel had gehad was de keuze makkelijk. (bruin dus Haha!). Al moet ik zeggen dat het bruine setje van suus heeeeel mooi op Ozep staat.

Groetjes Merilyn

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:01

echt stoer beest is het man. heb echt een zwak voor hem hoor!! mijn vz pony (isatie) heeft een zwart zadel en dat vind ik persoonlijk echt super mooi staan!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:23

zwart! (hou niet van bruin over het algemeen)

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:41

zoals het al wel vaker is gezegd bruin... maar dan wel een mooie kleur bruin zoals sjuimpje heeft voor ozep....

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:30

Zag laatst een zadel(dacht Fryso) die was zwart met bruin afgewerkt.
Echt super mooi.Hier zat ik aan te denken heb je van beide wat

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:31

oeps...ik heb op de verkeerde gestemd Huilen ...nouwjah..peg

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:49

Ook ik ga voor zwart. Maar wat betreft dat Fryso zadel.. die kun je idd ook in de combinatie zwart/bruin krijgen. (ook andere kleuren overigens)

Hier een voorbeeld:

Afbeelding


Voor Fryso zadels ga je overigens naar www.tweespan.com