Wie heeft er ervaring met......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Wie heeft er ervaring met......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 15:02

Wie heeft er ervaringen met stallen waar je je paard kan laten uitbrengen in de sport(springen),zodat je hem/haar dan makkelijker/beter kan verkopen?
Ik denk er nl over om zoiets te doen,dan hoef ik er zelf niet meer op en heb ik er hier ook de zorg niet voor.Ik ben al afstand van hem aan het nemen,vandaar.
Dus wie kan me daar meer over vertellen?Ik heb nl geen idee hoe dat gaat,wat het kost enz...
Graag veel reacties?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:24

Je paard laten berijden en uitbrengen in de sport kost je tussen de 400 en 500 Euro per maand. Ik weet niet hoe ver je paard nu is en of die al meteen de sport in kan. Het is wel eventjes een bedrag om rekening mee te houden bij verkoop want je mag er niet van uitgaan dat je paard door het uitbrengen in de sport ineens het 3-dubbele waard wordt.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:31

op zo'n soort stal werk ik dus een beetje. Paarden komen bij ons, worden getraind en evt uitgebracht op wedstrijden. Gaat dat goed dan worden ze óf teruggehaald door de eigenaars (willen dan zelf weer) óf ze worden verkocht. Volgens mij kost t idd tussen de 400 en 500 euro per maand bij ons op stal, precies weet ik t niet want daar heb ik ook niets mee te maken.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:35


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:37

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik ken wel mensen uit mijn naaste omgeving die dit gedaan hebben.
Zoals Jippie al zegt, het is vrij prijzig, en het lijkt me belangrijk om voordat je het doet, de overweging te maken of je deze investering er ook uit gaat halen.
Bedragen van 1000 gulden per maand schijnen heel normaal te zijn.
Is ook wel logisch, er gaat veel tijd inzitten, en wedstrijden rijden is helaas ook niet gratis.

Een vriendin van mij heeft haar paard eens laten rijden door een ex-Deurne ganger.
Hij had geen eigen bedrijf, was ook niet professioneel met de paarden bezig.
Ze kon zelf vanwege een ongeluk niet meer rijden, en ze had net een jong paard gekocht dat een maand of 4 onder het zadel was (het paard was 4 jaar oud).
Ze heeft toen in samenwerking met de nieuwe ruiter een soort verdeling gemaakt.
Mijn vriendin longeerde het paard 3x per week, de nieuwe ruiter bereed het paard de andere dagen en reed er om het weekend een wedstrijd mee.
Na een paar maanden had het paard wat winstpuntjes in het L (was begonnen in de B), en de verkoop is eigenlijk heel gemakkelijk gegaan.
Omdat de vergoeding die de ruiter vroeg erg laag was (ik meen iets van 300 gulden per maand, incl. stalling, excl. wedstrijden en vervoer), heeft ze dit bedrag uiteindelijk dubbel en dwars terug verdiend.

Misschien een overweging om iemand te zoeken die goed kan rijden, maar er niet z'n brood mee hoeft te verdienen.
En misschien kun je je steentje bijdragen (bijv. longeren, stal schoonmaken ed.) zodat je de kosten wat kunt drukken.

Succes !

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:49

De mensen waar ik kom hebben ook een paard in training staan om 'even' Z+5 te worden voor het sportpredikaat. Dit kost iets van 1000 gulden in de maand. Het paard staat er nu een jaar en heeft nog niets gepresteerd. Is wel een paar keer in de L-springen uitgebracht, maar nog geen wp. Daarna werd het paard ziek, werd nog eens kreupel en uiteindelijk is het paard dus nog niet weer op wedstrijden verschenen. Inmiddels wordt er wel weer getraind, maar er moest al die tijd doorbetaald worden (wat ook wel logisch is). Dit kan gewoon bij iedereen gebeuren dat een paard kreupel wordt, maar nu heb je ook nog enorm veel kosten.
Een ander paard van die mensen is ook in trianing geweest en in 1.5 jaar Z+5 geworden (ook ene keer Gronings kampioen).

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:05

Ik haat titels die niet enigszins aangeven waar het topic over gaat, waarom staat er niet: wie heeft ervaring met africhtingsstallen oid.
(Ben een beetje op oorlogspad Boos! )

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 16:21

Nou sorry hoor!
Ik wist niet zo gauw de omschrijving die in 1 zin paste.
Maar als je er zo'n hekel aan hebt,dan sla je deze topics toch over?!?