* een ruin met erge hengstenstreken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

* een ruin met erge hengstenstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 12:03

Mijn paard mag niet meer bij de groep in de wei omdat hij alle merries achterna zit. Hoofd en hals laag oren plat in de nek en mond open. Hij is pas op zijn 5e geruind en toen erg ziek geweest. Ik weet dat dit echt hengstengedrag is maar is hier iets aan te doen? Alvast bedankt voor de reactie!


reina

Berichten: 637
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 13:10

Ik weet natuurlijk niet hoe het voor jou paard is, maar mijn Bono is nu 37 en zeker al 20 jaar ruin en hij kan nog steeds niet met andere paarden op de wei. Hij jaagt ze door het draad, of de sloot in, of hij vliegt er zelf door heen als zijn "slachtoffer" net op tijd uitwijkt. Slechts één keer is het goed gegaan (en dat was eigenlijk een ongeluk) toen was er een merrie waar hij wel goed mee samen ging... Iig merk ik bij hem dat als het al goed gaat, dat het dan met 1 ander paardje is en zeker niet met een groep. Succes!!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 23:25

Weet je zeker dat hij helemaal ruin is en niet toevallig een klophengst Verward Je kan dit heel makkelijk door een bloedtestje laten onderzoeken door een dierenarts. Als hij klophengst is kan dat zijn gedrag verklaren Knipoog


Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 13:19

Hij is echt helemaal ruin. Een klophengst gedraagt zich heel anders. Hij is buiten de wei om heel braaf. Hij staat gewoon vast met poetsen en iedereen kan er langs heen lopen.

denise14
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: soest

hoi allemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:37

Wij hebben 3 weken geleden een ruin gekocht die ook 5 was toen die geruint werd en is nu 6, Hij heeft ook hengstenmanieren alleen gaat geen merries achterna.
Je kunt hem ook gewoon tussen de dominante ruinen zetten zodat hij een
eigen plaats in de kudde krijgt zodat hij zo op zijn plaats komt te staan.
Het maakt niet uit dat hij een paar beuken krijgt daar leerd hij van.
Veel succes ermee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 16:42

Een paar beuken????? Lijkt me niet zo'n goed idee. Ik ben nl nogal zuinig op hem. En wat als er een keer een trap verkeerd aankomt.... nee bedankt. Vandaag heeft iemand het me uitgelegd. Ik heb gewoon een hengst. Hij kan dan niet meer dekken maar gedraagt zich precies zo. Het komt ook gewoon omdat hij zo super in zijn vel zit dat hij echt het mannetje is geworden.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

hengstengedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:27

Ik heb precies hetzelfde probleem met 1 van mijn paarden. Loopt ook conctant de anderen op te jagen en te bijten. Ik zet hem nu altijd appart.Tegen mensen is hij braaf, hij bijt niet en trapt niet.
De merries bij mij op stal zijn wel helemaal weg van hem. Zelfs onze merrie die nog twee weken moest voordat het veulen kwam werdt spontaan hengstig toen hij naast haar stond.
Ik heb hem nu vier jaar en is voor zover ik weet geruint toen hij 2 was, hij is nu 7.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 21:30

Mijn paard is ook zo. hij heeft 4 jaar in een natuurgebied gestaan en was toen hij eruit kwam echt een hufter naar andere paarden. het bleek dat hij een klophengst was aan beide ballen. hij leek dus een ruin he. Ik heb nog niet eerder een hengst gezien die zo erg hengst was. Op stal was hij superlief en perfect te hanteren, maar verder??? Hij is nu gecastreerd en het begint langzaam wat beter te worden, maar hij kan alleen maar buiten staan met een heel oud paard wat bij ons op stal staat. Ongeloofelijk, maar dat is de enige waar het goed mee gaat. De andere ruinen timmert hij in elkaar en de merries gaat hij dekken als hij te dicht in de buurt komt. Ik maak me er niet echt druk over (wordt ik alleen maar moe van en het helpt me niet) en laat hem gewoon alleen met zijn vriendje naar buiten.

Stralend de dag door.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:18

Lisette schreef:
Hij is echt helemaal ruin. Een klophengst gedraagt zich heel anders. Hij is buiten de wei om heel braaf. Hij staat gewoon vast met poetsen en iedereen kan er langs heen lopen.


Je weet dus zeker dat het een ruin is en geen klophengst, je hebt dat dus weleens laten controleren d.m.v. een bloedtest? Verward Zo niet kan je het dus ook niet met zekerheid zeggen dat het geen klophengst is........

Wij hebben er namelijk 1 op stal gehad en die deed precies hetzelfde als jouw paard en die was..... idd klophengst!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 09:09

Zo wie zo schijnt het een jaar te duren voordat de hengsten hormonen het lichaam uit zijn. Mijn Pablo is op 3 jaar gecastreerd en nu nog (hij is 5) is hij dagelijks verliefd op de merries die op het land staan. Hij mag nu ook niet meer samen met andere op het land uit eigen veiligheid. We hebben een hengst op stal staan die ook helemaal flipt op Pablo, maar Pablo trekt weer niets aan van de hengst. Gelukkig heb ik er met rijden niet zoveel last van, behalve dat hij zeer opgewonden raakt als de merrie voorbij komen. Ik denk dat het gewoon karakter is en geen hengsten manieren meer.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 16:22

Barbiano is volledig geruind. Het lijkt me vreemd als dat niet was gebeurd en ze het niet hebben verteld. Het blijkt dat meneers hormonen weer aan het werken zijn en afgezien van zijn ballen compleet hengst is. Dit komt omdat hij super in zijn vel zit.

ingrid21
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-01-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:23

Mijn paard doet ook precies hetzelfde.
Vandaag was er een merrie bij hem in de wei gekropen ( onder de draad door). Mijn paard ( ruin, blijkt ook uit bloedonderzoek) deed eerst pogingen om te dekken en toen dat niet ging legde hij zijn oren plat en joeg de merrie de hele wei door totdat ze allebei nat waren en de merrie uit de wei gehaald werd.
Ik een tijd geleden een bloedonderzoek laten doen ivm zijn hengstesterken, maar dit leverde niets op. Mijn paard staat alleen in de wei of samen met een ruin.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 14:09

Stoute Flame!!!! Misschien moeten Flame en Barb eens kennismaken..... of toch maar niet!

ingrid21
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-01-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:34

Lisette, ik geloof dat ze daar beide iets te dominant voor zijn.
Dat zou vechten worden!!
En aangezien we dat liever niet hebben....

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:19

Over verkeerde trappen gesproken. Baduh is ook pas rond zijn 6e geruind en die heeft een ander paard bijna naar het hiernamaals getrapt. Het was maar 1 trap, maar die kwam flink slecht terrecht. Bij ons staan merries en ruinen bij elkaar, en dat is niks voor Baduh. Hij wil alleen merries om zich heen om te knuffelen, geen gedraai van andere kerels omdat ie bij een merrie gaat knuffelen. Ik heb zijn ijzers eraf gehaald, maar niemand wil zijn paard bij Baduh in de wei. Ik denk erover om te verhuizen naar een boerderij met gescheiden groepen.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 23:18

he hallo
mijn ruin heeft ook hengstenstreken.
hij is nu 10 en op zijn 5e ofzo pas geruind.
ik heb het al verschillende keren gehad dat als ik met mijn paard naast een merrie stapte of als er één langskwam dat hij begon te hinniken (niet zo als normaal iets anders), of dat zijn 'ding' eruit komt.
hij heeft zelfs 2 keer geprobeerd te 'dekken' Haha! ik kon hem nog maar net tegen houden.
ook poept en plast hij vaak over de mest van een ander paard heen.
ik snap eigenlijk niet waarom hij dit ineens doet, ik heb hem namelijk al een paar jaar.
groetjes

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 13:11

hai, wat je kan doen is een test op de faculteit voor testosteron, als hij dit nog veel aanmaakt kan het heel goed zijn dat er nog een stukje weefsel of zelfs een bal nog in zijn buik zit en dat veklaart dan zijn gedrag, dit is de makkelijke weg anders is het erg vervelend, want als het aangeleerd gedrag is kost dat veel tijd en moeite om het afteleren, succes gr shaneen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChanelR, Cookie2222, Flip00, MerelV, Unit en 91 bezoekers