ahhh, na 8 jaar kom je je godsdienstleraar tegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

ahhh, na 8 jaar kom je je godsdienstleraar tegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 08:34

Fiets ik vanmorgen in alle vroegte naar m'n werk, kom ik m'n godsdienstleraar van 9 jaar geleden tegen. Hij stond langs het fietspad met z'n fiets (wt hij deed weet ik niet). Ik ben er stug langsgefietst, heb niets gezegd, maar weet zeker dat hij het was.

Meteen daarna komen de herinneringen boven:
Het was altijd zo'n enge man met een enorme naar voren hangende onderkaak. Verder kon hij geen orde houden, we moesten eens nablijven, hij had het lokaal op slot gedaan. Maar hij was vergeten dat we op de begane grond zaten en dus zijn we via het raam ontsnapt. Daarna nooit meer straf gehad.
We deden hem altijd na, konden hem altijd op stang jagen enz.

Hebben jullie ook nog zulke trauma's van leraren overgehouden?

[edit:BartVB]Titel[/edit]

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 09:43

Ik had ook zo'n lerares , die geen orde kon houden. Ze gaf nederlands en ze was veels te soft.
Uiteindelijk heeft de klas haar overspannen gemaakt ...
Best zielig als je er over na gaat denken ... Scheve mond

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 09:51

Nu je het over overspannen maken hebt.............wij hebben dat ook gedaan bij een lerares voor Engels. En we hebben bij een man voor wiskunde ooit eens een roodgeverfde tampon aan z'n broek gehangen...................Ook best grappig, maar eigenlijk ook zielig.

hmmm, opeens komen al m'n 'trauma's' weer boven, dat we een man met een vieze bril een fles glas-ex kado gedaan hebben om z'n bril te poetsen, dat we de douche in het scheikundelokaal aangezet hebben (en de boel dus ook weer op hebben mogen ruimen), dat de scheikunde leraar een kast met allemaal van die oplossingen omverliep en dat het toen een enorme rotzooi was, dat ik een keer met een blauwe teennagel van 4 maanden oud (paard had erop gestaan) onder gymles uitkwam, enz.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:46

Vind het allemaal vrij kinderachtig. dat je niet eens "groot' genoeg bent om een oude leraar te groeten Frusty
En er dan helemaal trots op zijn dat je een leraar overspannen gemaakt hebt.
Toen ik op de MAVO zat, moest ik op een gegeven moment naar de huisart, was onder natuurkunde. Wij hadden daarvoor een oudere leraar, waarvan bekend was dat hij hartklachten had. Over het algemeen was er niks aan de hand, gaf fijn les en iedereen kon wel met hem.
Toen ik dus naar de huisarts was, is er iets gebeurd in de klas, wat weet ik niet, en heeft hij zich verschrikkelijk kwaad gemaakt.
De volgende dag hoorden we dat hij 's nachts een hartaanval gehad had, en overleden is.
De hele school was uitgelopen voor ijn begrafenis, maar ik heb er altijd een rotgevoel bij gehad. Heb me nooit aan de indruk kunnen onttrekken dat die woedeaanval in de klas, en die hartaanval met elkaar te maken hebben gehad.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 12:58

Trots Billy, niet hoor, het hoort bij de leeftijd. Ik heb hem niet gegroet omdat ik altijd toch wat huiverig ben of het die persoon echt wel is, en toen ik langs hem gefiietst was wist ik het zeker, duidelijk herkenbaar. En dan is het al te laat.......... Hij heeft mij vast niet herkend.

En een leraar overspannen maken, tja bij ons was het een lerares die geen 10 wilde geven omdat je bij een mondeling niet de schrijfvaardigheid kon toetsen en bij een schriftelijk niet de uitspraak. Verder gaf ze wel een 0 als je niets gedaan had. En zo zit het Nederlandse schoolsysteem niet in elkaar. Dus daar is les in en les uit overgezeurd. Totdat we geen les meer wilden volgen totdat zij gewoon cijfers van 1 t/m 10 wilde geven. Zij hield haar poot stijf, onze klas met 32 lln ook. Maar zij is overspannen geworden.

Ik heb zelf ook voor de klas gestaan, scheikunde gegeven. Ik weet precies wat er speelt. Het is gewoon de leeftijd van lln, niet de onwil, niet de echte haat ofzo. Je hebt toen gewoon dingen gedaan waar je later nog om kunt lachen. En je kunt niet iedereen leuk vinden, dus ook de vervelende leraren blijven je altijd bij.
Als ik nu die scheikundeleraar van mij, of die wiskundeleraar of de glas-ex leraar van Duits tegenkom (kom ze bij toeval wel eens tegen in de stad), dan maak ik gewoon een praatje hoor.

Je maakt mij niet wijs Billy dat jullie in de klas nooit wat uitgevreten hebben.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: ahhh, na 8 jaar kom je je godsdienstleraar tegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:10

germie schreef:
Fiets ik vanmorgen in alle vroegte naar m'n werk, kom ik m'n godsdienstleraar van 9 jaar geleden tegen. Hij stond langs het fietspad met z'n fiets (wt hij deed weet ik niet). Ik ben er stug langsgefietst, heb niets gezegd, maar weet zeker dat hij het was.


Als je er stug langsfietst dan wil je hem niet zien en al zeker niet aanspreken.
En nee, ik heb nooit echte rotstreken uitgehaald, wel kletsen, slappe lach en zo, maar nooit iets waar ik een leraar echt mee kwetste, zoals voor gek zetten of zo.
Ik was niet bepaald braaf, maar had absoluut mijn grenzen wat dat betreft. Dat tamponverhaal en een klas laten overstromen gaat mij veel te ver, dat vind ik smakeloos.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: ahhh, na 8 jaar kom je je godsdienstleraar tegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:13

Billy schreef:
Ik was niet bepaald braaf, maar had absoluut mijn grenzen wat dat betreft. Dat tamponverhaal en een klas laten overstromen gaat mij veel te ver, dat vind ik smakeloos.


Mijn idee.

Ik was soms best vervelend volgens mij:
Met de hele klas als de leraar met zijn rug naar het bord staat heel zachtjes je tafeltjes naar voren schuiven zodat je opeens als hij zich omdraait met zijn alleen voorin (of achterin) zit.

Verder is de klas weleens overstroomd, maar dat was een 'foutje' Een jongen stond in het sk lokaal aan de kraan te draaien, vliegt opeens de knop van de kraan!! meeeen wat hebben we toen gelachen zeg.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 14:30

Ach, die douche zat er al weken aan te komen, dus op een gegeven moment zegt die leraar: ok, jullie doen het, jullie ruimen het weer op en halen de les later in.
Dus daar ging al het water. Volgens mij had hij nooit verwacht dat wij het ook werkelijk zouden doen. Daarna de boel opgeruimd en de les op een middag ingehaald.

Wat niet mocht, maar wel gedaan werd: geen brander aan de gaskraan, maar direct de boel aansteken. Achteraf wel een beetje link.

Dat aan die kraan draaien Sjimmy, foei, je weet toch dat je alleen met practicum aan een kraan mag zitten. Ik zou je er direct uitsturen Haha!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 14:37

Ik kwam vorig jaar mijn handen-arbeid (van de basisschool Haha!) weer tegen. Ik zat op de scooter en zij op de fiets (ze kon me dus niet herkennen). Ik had altijd hele erge hekel aan dat mens. Kom ik langs, begint ze helemaal te zwaaien en wijzen, ik denk heeeeeeee :s Wat is er toch met dat mens Tong uitsteken. Bleek er op het einde van de brug waar ik overheen reed een politie-controle (voor brommers) te staan. Had ze me nog gered ook. *LOL*
Sindsdien zijn mijn nachtmerries over dat mens wel wat minder geworden Knipoog

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 14:49

Itsme, zo heb ik m'n lerares Nederlands nog eens in het zwembad ontmoet. Haar kinderen hadden zwemles. Ze heeft mij niet gered, maar we hebben leuk gekeuveld. Vooral niet over vroeger. Ik had trouwens geen trauma's aan haar overgehouden.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 12:32

ow ja lachuh,
- tijdens de gymlessen deo sprayen en dan een aansteker aan doen....
- briefjes schrijven hoeveel je de leraar haat met beledigingen erbij die ze dan afpakken
- mijn godsdienstlerares is nu mijn buurvrouw!
- en de lerares nederlands woonbt hier ook vlakbij, kom ik vaak tegen, ieieie
- blote man uit de panorama geknipt en die in mn agenda geplakt, en kwaad dat die lertaar werd toen hij het zag....
- de leraar natuurkunde maakte een stomme opmerking dus zei ik vrij zacht banketstaaf en net op dat momnet viel de hele klas stil....dikke preek was het gevolg
- de klas kreeg een preek en ik zat vooraan, en die man flieberde alle kanten uit, dus klapte ik een paraplu uit en kwaad tot u werd tot ik zei, ja maar meneer, u spettert, dikke rooie hasses die hij toen had
- met zn allen om de beurt gaan zoemen
- zo'n universele afstandsbediening mee naar school als je weet dat je video gaat kijken....en dan de tv steeds zachter zetten, uit doen of op een ander kanaal, hihihi