*Foto-update* Bungalow Boschhoeve

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

*Foto-update* Bungalow Boschhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 07:40

Ik ga komend weekend een lang weekend naar de Boschhoeve in Soerendonk, we hebben daar een bungalowtje gehuurd.
Heeft iemand al eerder zo'n bungalowtje gehuurd en was er een beetje luxe? Verward
Hebben ze daar ook een beetje leuke paarden om een buitenrit te maken?
Laatst bijgewerkt door Bolle op 08-09-02 11:41, in het totaal 3 keer bewerkt


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 11:18

Daar woon ik dicht bij in de buurt maar ik heb er nooit eerder van gehoord. Maar de omgeving is in elk geval heel erg mooi, je kan daar heerlijk in de bossen rijden (of verdwalen zoals mij wel eens is overkomen).

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 13:33

Is dat manege de Boschhoeve?
Dan heb ik daar iemand heen gebracht op ponykamp en afgelopen zaterdag weer opgehaald. Je wil niet weten wat een trieste bedoening........

Haflingers per 2 in 1 gewone ponybox. Een pony van minstens 1.50 in een shetbox, veulens die niet in de box willen worden er gewoon ingeschopt...etc etc....
Kortom trieste bedoening.

Maar er staat een hele leuke haf Lovers, Jive!!!
(Vroeg hij 2000 euro voor!!!!! Frusty )

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Bungalow Boschhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 17:06

Bolle schreef:
Ik ga komend weekend een lang weekend naar de Boschhoeve in Soerendonk, we hebben daar een bungalowtje gehuurd.
Heeft iemand al eerder zo'n bungalowtje gehuurd en was er een beetje luxe? Verward
Hebben ze daar ook een beetje leuke paarden om een buitenrit te maken?


JAAAA!!!! Ik heb daar ook twee keer een week gelogeerd in de manege accomodatie!

Ik kan je een paard aanraden als peer hem nog heeft: Komiek!!! Echt een superpaard! Ik had hem bijna gekocht, het is dat hij 6000 piekkies kosste en een luchtzuiger was, anders had hij mee naar huis gegaan!

Echt een heerlijk paard om op te rijden en mee te springen! Maar huur hem dan constant als je er bent, anders zet hij hem ook bij anderen in en moet je dus maar iedere keer afwachten of hij nog fit is!

Groetjes.. Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 18:50

Ik ben daar op ponykamp geweest. Ik zat met mijn- toen nog- 1,65 en - toen nog- 7 jaar ervaring (zal 4 jaar geleden zijn) op een kleine Welsh Mountain van 1,15.. *zucht* Die 7 jaar ervaring kwamen wel van pas, probeer maar ´es op zo´n kleine donder te blijven zitten. Heeft trouwens ook op mijn knie gesteigerd (was niet al te vriendelijk op stal) waardoor ik de rest van de week amper nog kon rijden. Je sliep nooit alleen want ik werd vergezeld door een flinke portie vlooien, en zelfs bij een meisje een aantal teken.. Was voor mij echt een drama daar, ben ook (door mijn knie-blessure Haha! ) eerder naar huis gekomen. Ik kon niet mee met de dagtocht, dus wat mag ik doen? Mezelf vermaken op de slaapzaal.. Helemaal alleen Boos!

Hoe de bungalows zijn.. geen idee, herinner me ze niet eens. De stallen en de omgang (er stond geen paard zonder rotstraal) met de paarden was erg triest, veel te kleine hokkies voor veel te veel paarden. Een Haflinger die ik me nog herinner was Lotte, een vrolijke en drukke merrie, maar die stond te koop, dus waarcshijnlijk is zij weg, die was wel leuk. En Victor, een KWPNer, ook een schatje.

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 21:35

NaVy! schreef:
(er stond geen paard zonder rotstraal)


Humm, jah.. Peer is inderdaad niet echt goed voor zijn beestjes.. Maar dat is op erg weinig plekken wel het geval.. Het schijnt bij van Loon in kaatsheuvel ook zo erg te zijn..

Maar Komiek heeft mijn hart gestolen, ik hoop eigenlijk dat hij daar al weg is.. Zoniet huur hem dat weekeind, het is een superpaard!

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 21:53

[quote="NaVy!" Een Haflinger die ik me nog herinner was Lotte, een vrolijke en drukke merrie, maar die stond te koop, dus waarcshijnlijk is zij weg, die was wel leuk.[/quote]

Lotte is idd verkocht. ze staat nu in eersel op de manege. weet dat het dezelfde is want Karin heeft haar op de Boschoeve gekocht. hehe.

Ben zelf ook jáááren geleden ( geloof dat het nu ongeveer 8-9 jaar geleden was) twee weken op ponykamp geweest. toen was de manege maar net begonnen geloof ik. de paarden stonden toen nml nog lekker ruim in stal. Toem hadden ze nog een goede instructrice, Marena. Die is wel de jaar daarop weggegaan want ze was er niet mee eens hoe de omgang met de paarden ging. in het begin was het goed maar Schijnbaar zag Peer steeds vaker alleen het geld ipv goede verzorging. Tis jammer want het was vroeger een leuk kamp. tegenwoordig (ben een tijdje terug zelf ook gaan kijken) Zou ik daar voor geen goud willen zitten.

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019


Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 08:07

Vrienden van ons hebben daar een lang weekend georganiseerd.
Het is de bedoeling dat een een paar dagtochten in het weekend gaan maken.
Een vriend van ons neemt zijn eigen paard mee waarmee we ook gaan mennen. Tong uitsteken
Maar, ik hou m'n hart vast voor wat we daar te zien krijgen. Verward

majkie

Berichten: 22
Geregistreerd: 18-08-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 09:37

ik heb door op een camping gestaan en heb daar 2 ritten gemaakt op Maartje. een super lieve fries. en er staan nog iets van 12 andere friezen!!!!!

alle paardenrassen zijn leuk als een paard maar lief is, zoals: anja, majka en liza! En ze staan in mijn profiel! KIJKEN!!!!!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 10:39

Geef je ons wel een verslag Bolle? Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn bij de Boschoeve?!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 10:03

Verslag Boschhoeve! *LOL*

Zo, ben weer terug van een errug fijn klein weekje bij de Boschhoeve.
We hebben perfect weer gehad, dus de hele ploeg heeft lekker buiten kunnen rijden, ikzelf ben fijn wezen mennen. Haha!
Zitten best wel leuke paarden tussen, ik heb Komiek ook nog mogen verwelkomen (hij was wel verkocht, maar blijft nog wel beschikbaar voor anderen).
Ook nog een leuke appaloosa gezien en inderdaad errug leuke friezen..... Tong uitsteken
N.a.v. de eerdere berichten had ik eigenlijk verwacht een zooitje te zien, maar dat viel dus erg mee, een hele zooi nieuwe paardenboxen, de paarden stonden goed in het stro en Peer is momenteel bezig om buiten overdekte spuitplaatsen te bouwen. Kwijl
Overigens stonden veel paarden lekker op het land.
Was in het weekend wel een behoorlijke drukte, afsluiting van het kampseizoen Clown , maar maandagochtend was het uitgestorven en hadden we de paarden voor het uitzoeken Kwijl .
Al met al is het ons daar prima bevallen en misschien gaan we volgend jaar wel weer hier naar toe. *LOL* *LOL*

Waarschijnlijk vanavond foto's!! *LOL*

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 11:34

Het duurde toch iets langer, maar hier zijn de foto's.... *LOL*

Afbeelding
Komiek

Afbeelding
Nogmaals Komiek

Afbeelding
Maartje of Klaartje.....

Afbeelding
Steffie

Afbeelding
Appalisa (weet niet zeker of je het zo schrijft.. Verward )

Afbeelding
Nogmaals Appalisa

Afbeelding
Indra, het paard van vrienden van ons was ook mee.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 09:12

Ohh, wat een leuke foto's van Komiek.. Ik ben echt verliefd geweest op dat paard.. Fijn om te zien dat hij er nog wel goed uitziet.. Haha! Lief wassie he? En zo braaf met rijden.. Haha!

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 09:22

Leuk verhaaltje over Komiek.....

Van ons groepje was er één die wij na jaren zeuren eindelijk op een paard kregen en dat werd dus Komiek.....
Eerst wat rondstappen, vervolgens aan de longe wat draven.
Stond naast mij iemand te kijken die op hem zou gaan rijden en die vertelde dat Komiek bij hem altijd bokte als hij hem in de galop liet aanspringen.
Vervolgens sprong Komiek op een gegeven moment in de galop aan, eerst aan de longe en later ook nog zonder de longe, maar dat was eigenlijk per ongeluk en wat denk je..... geen enkel bokje hoor. Haha!
Stond die man naast me toch wel even raar te kijken. *LOL* *LOL* *LOL*
Komiek deed het echt super! Knipoog

Afbeelding

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 18:37

Hey wat grappig,een jaar of 7/8 geleden ben ik er ook 2 keer op ponykamp geweest,de eerste keer op een klein pony-tje een witte,weet z'n naam niet meer maar z'n moeder(ook een witte) heette tamara(dacht ik) en stonden samen in een stal.
De keer erna mocht ik op een haflinger genaamt hippie,waar ik vanaf denderde en toen mocht ik op een andere haflinger Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 19:29

leuke fotoos hoor,maarre zit die neusriem v die fries niet wat te hoog...

keep calm, I'm engaged!!! <3

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 19:39

obelix schreef:
leuke fotoos hoor,maarre zit die neusriem v die fries niet wat te hoog...


Het lijkt me een mexicaanse neusriem...

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 21:35

Palolieza Haha! Dat is een eigen paardje Pallie is echt een superlief paardje met heel veel dressuur kwaliteit!! Heb ik een week op gereden toen ze er net een week stond! Ze is er helaas maar tijdelijk Huilen , niet echt leuk maar jah!!
Is de koop niet doorgegaan? Want toen ik er was, was Komiek verkocht! Maar hij had heeeeeel erg ontstoken mok aan zijn rechter?achterbeen.
Peer is idd niet zo goed voor zijn paarden, maar het is er wel onwijs gezellig! En Steffie das ook zo'n scheetje 2 jaar geleden mocht ik haar kopen van mijn ouders, maar ze staat helaas niet te koop Verdrietig
Ik zal er binnenkort ook wel wat foto's van de BH opzetten Knipoog

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 21:45

denz schreef:
Hey wat grappig,een jaar of 7/8 geleden ben ik er ook 2 keer op ponykamp geweest,de eerste keer op een klein pony-tje een witte,weet z'n naam niet meer maar z'n moeder(ook een witte) heette tamara(dacht ik) en stonden samen in een stal.
De keer erna mocht ik op een haflinger genaamt hippie,waar ik vanaf denderde en toen mocht ik op een andere haflinger Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Jah das Anouschka inmiddels oudste pony van stal Haha! Tammie is helaas al overleden!

Die nieuwe stallen zijn ook echt niets Boos! Vroeger hadden ze echt hele ruime stallen en stonden er ook niet zo veel paarden, maar doordat Peer meer paarden kwijt wil Frusty En de boel stond trouwens ook op instorten, maar om nou op zo'n manier nieuwe stallen te bouwen Verward maar jah.....
Gelukkig gaan de haffies veel naar de wei en hoeven ze niet zo lang, zo krap te staan. Maar toch sneu

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 06:41

Oh leuk zeg,hoe oud is tie al?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 07:47

eeejz

leuke pics, goed dat je het daar leuk gehad hebt! Die appie is leuk, je weet zeker niet of die papieren had???

linda

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 08:56

leuke foto's, maar jee zeg, wat een reus die komiek!!!

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 10:34

Hahaha, die Stef, houdt niet zo van grote paarden......

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 11:36

Marieke_14"]
[quote="obelix schreef:
leuke fotoos hoor,maarre zit die neusriem v die fries niet wat te hoog...


Het lijkt me een mexicaanse neusriem...
[/quote]
Klopt, het is zo'n gekruiste neusriem.

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 11:39

miesie schreef:
Is de koop niet doorgegaan? Want toen ik er was, was Komiek verkocht!

Jawel, ik heb ook de huidige eigenaar gezien, maar Komiek blijst daar wel staan (voorlopig?) en Peer mag er ook nog gebruik van maken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iris94 en 37 bezoekers