Hout Eten..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Hout Eten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 08:09

Hai allemaal..
Ik zit al een tijdje met een GROOT probleem...
Mijn jaarling die sloopt mijn hele hekwerk :S
Hij vreet gewoon t hele hout op!!
Zou hij dit doen omdat hij aandacht wil?
En heeft iemand hier tips voor.... hij krijgt genoeg voer! en heeft een speeltje waar ie mee kan spelen!
Hij heeft ook een vriendje maar zelfs als ie bij hem staat doet hij t nog..
T begint toch wel erg vervelend te worden aangezien er strax nix meer van m'n hekwerk over is..

Iemand goeie tips????

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 08:13

Het meest effectief is en stroomdraadje langs het hout aanleggen, aan de binnenkant. Je kan er wel vanalles op smeren, maar dat spoelt buiten toch steeds weg.
Het is niet helemaal dudielijk of het hier gaat om de omheining van een paddock, bak of wei? Een jaarling die in de wei staat met voldoende gras zal niet gauw aan de omheining knabbelen.........

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 08:41

je hebt antibijt te koop
werkt goed, tegen die knaagdieren!

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:05

mijn pony vreet zijn hele stalwanden ook op haha, ik maar smeren met antibijt. maar veel helpen doet het niet, hij likt het er gewoon af en kijkt zo van iehhll dat is smerig zeg en evenlater eet ie weer hout. dat is inderdaad een vorm van aandachttrekken, dat doen ze tegen vervelen.
ik heb ook al het hout eens gecarboleumt maar toen ik dacht het droog was, likt hij er een paar keer over heen, en schraapt met zijn tanden, en zijn hele neus en mond zitten onder, en hij wil ook af en toe wel eens schuren en toen had ie heel zijn kont bruin haha, heel nadelig als ie in de zon loopt, het verbrand heel snel! en je krijgt het er ook haast niet af.
maargoed.... mischien kan je dus eens antibijt proberen (VEEL *LOL*

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:35

Je zou het hele hek in kunnen teren, maar dat is een gigantische klus. Gewoon een draad langsspannen, meer kun je niet doen.

Hardhouten planken zijn ook een optie, daar krijgen ze hun tanden echt niet in. Maar dat is wel heel duur...

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:28

Hmmm mijn pony deed dat vroeger ook vaak in d'r stal,toen smeerde we er peper op en dat hielp,maar een zoutblok hielp beter.