wie kan mij helpen, k welsh palomino hengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

wie kan mij helpen, k welsh palomino hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 23:03

Ik ben op zoek naar k welshjes, palomino gekleurd, of goed fokkende andere k welsh hengsten, rond de 1.48m. Ik ben niet thuis in de welshjes dus info is welkom, zoals telefoonnummers websites met hengsten. Ik zoek dus een hengstje voor een nrps d pony merrie, met een scheut arabisch bloed. Wie heeft er suggesties en info?
Let wel ik zoek een hengst met een correct en goed uiterlijk, hij moet goede schoft inzitten en 3 goede basisgangen hebben.

Le matsjo, hamriks martell (dekt deze nog?) wester aikemas nando, downland folklore zoon die in nuis staat ken ik, heeft er iemand nog andere hengsten die hij/ zij noemenswaardig vind, laat t me dan weten! Alvast bedankt Knipoog

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 10:08

Moet het speciaal een Welsh zijn?

Ik heb mijn NRPS merrie gedekt met Berkhofs Higgledy Piggledy, een Palomino New Forest hengst. M dressuur Z springen, schitterend type en goede bewegingen.

Als je merrie voldoende ox bloed heeft is het misschien een optie, want het NRPS accepteert sinds dit jaar ook nakomelingen van hengsten die bij een ander Europees stamboek goedgekeurd zijn en het bloedpercentage is bij het NPA naar minimaal 12,5 % gegaan.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 10:18

Zie http://www.welshcob.nl/welshab/bekende/ ... Zoeken+%21 voor een overzicht van Welsh K's, met veel hengsten. Zit maar één palomino bij: Hamrik's Martell (v. Valentino).

Misschien even bellen of mailen naar het Welsh-stamboek? Die kunnen je meteen vertellen hoeveel en welke palomino Welsh K-dekhengsten er zijn.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:06

Veenstra Promiss

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:46

Hamricks Martell dekt niet meer. Geloof dat hij te weinig dekte en daarom is teruggetrokken. Hij loopt nog wel in de sport.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:36

Le Matsho, Nrps goedgekeurde welsh K hengst. Heel leuk paard, palomino, flinke bles.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 18:43

Dit is een site met alleen maar welsh K's, er staa ook weer links op naar sites met hengsten.

http://welsh-k-ponys.freeservers.com/

Als je bij Foto's Welsh-K pony's 1 kijkt staan er 2 welsh K palomino's!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 23:26

HorseF@N schreef:
Dit is een site met alleen maar welsh K's, er staa ook weer links op naar sites met hengsten.

http://welsh-k-ponys.freeservers.com/

Als je bij Foto's Welsh-K pony's 1 kijkt staan er 2 welsh K palomino's!


bedankt voor jullie racties! nee hoeft niet perse een k welsh te zijn nrps mag ook, maar er mag een iets chiquere pony uitkomen want die van ons lijkt net op een hengst!
Veenstra promiss waar staat deze weet iemand dat? Knipoog

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 08:36

Even zoeken op internet of anders het stamboek bellen he...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 09:54

Zoals vaker gezegd: even het stamboek bellen, daar beschikken ze over de meest volledige en recente info...

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 22:30

Karin schreef:
Zoals vaker gezegd: even het stamboek bellen, daar beschikken ze over de meest volledige en recente info...


dat snap ik maar het zou kunnen dat iemand meer weet over een bepaalde hengst als dat een stamboek je wil vertellen! Ben meer geinterreseerd in wat bepaalde mensen van een hengst vertellen als een beknopt stamboek verhaal. overigens heb ik wel adressen maar websites ed zou wel handig zijn Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 00:51

Wat ik bedoel, is dat je bij het stamboek kunt navragen welke hengsten aan jouw eisen voldoen. En dan kun je vervolgens op Bokt specifieke info vragen over ervaringen met die hengsten. Maar dan weet je iig wat beter op welke hengsten je je moet richten. Nu blijft het bij wat gokwerk welke hengst in aanmerking komt. Een stamboek beschikt over de 'droge info' en voor de persoonlijke ervaringen kun je dan op Bokt terecht.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Lachen