[HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:26

Ga je ook starten met Dana?

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!


Becs

Berichten: 286
Geregistreerd: 27-07-09
Woonplaats: Heesch

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:27

Zo heb echt even een baaldag vandaag, dus ik lees morgen weer even bij. Ik heb de hele avond bij mijn zusje gezeten en ik ben hardstikke allergisch voor haar kittens. Echt zuur. Nu dus even douchen en naar bed want vannacht om 3:00 wacht de post weer.......

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:28

Knuf becs, vervelend hoor allergie

Jaron heeft vandaag hard gewerkt, heeft een grote moeite met linker galop, nieuwe tip, op de lange zijde aanspringen, in 1x klaar , helemaal blij!
stapte na bijna 1.5u pas af! :=

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:34

Krijg er wel kriebels voor. Momenteel even nog geen geld voor, maar weet dat eigenaresse geen nee zal zeggen. Als ik start eerst onderling om te kijken of ik t echt wil. En beginnen bij koudbloeden. Ben zelf enorm onzeker en zou dan bij de kwpn paarden alleen maar onzekerder worden. Dana is zeker niet minder dan een kwpn, maar ik denk dat dana zich meer op dr gemak voelt tussen de tinkers en een 'leuke competitie sfeer' als t constant worden nagekeken op concours waarbij alleen een paard telt van 10000 euro. Zo voel ik dat. Bovendien is dana erg sociaal, en wil haar een sociale omgeving kunnen bieden. Dana vind andere pardjes interessant. Loopt graag langs een vreemd paard als ze dat mag. En die sfeer kom ik bij de koudbloeden wél tegen. En bij de wedstrijden in de buurt zou een ander zn paars weg houden want er moet op de proef gericht worden.. Bovendien is bont ideaal zegt mn opa altijd, maar wel makkelijk zoeken! Bedoeld ie niet negatief, maar als grap. Hij weet de wedstrijd ambities van sommige in de buurt. Maar hij en ikzelf ook genoet liever en ben trots op onszelf dat we rijden en een team zijn als dat ik perse 1e wil worden.

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:35

Even ego - post..

Ik zit er echt even doorheen.. ;( Het kost me allemaal zo veel energie en stress nu de nieuwe stal! Ik moet elke dag alles in de gaten houden, alles rondsturen, contacten leggen wie wanneer wat voert, dekens van andere paarden wel/niet af.. heeft iemand wel of niet al voer klaar staan, en wanneer mag diaz wel en niet naar buiten..
pff.. en diaz die vanalles heeft gesloopt, ik ben er bek af van.. ik weet het gewoon even niet meer, en zit er echt even doorheen.. |o

♫ Maybe I'm a different breed ♪
Maybe I'm not listening ♫
♫ So blame it on my A.D.D. baby ♪
Fotografie | Design

████████████████████████████████████████████████████████

B i i R D .nl
████████████████████████████████████████████████████████
Illustratie | Websites
:+: Diaz.. je zal altijd een plekje in mijn hart hebben My Little Pony!
Al mijn paardenspullen zijn TE KOOP

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:37

even bezinken meis, knuf!

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:37

Het is dat je een verzorgster hebt die je fijn vindt (toch)? Anders zou ik zeggen, zet ze lekker bij ons in Zeeland.
24/7 buiten met de meiden, ook in de winter. Met inloop naar boxen. Als het gevroren heeft lekker het land op. Heel simpel concept, maar alles in belang van de paarden ;)

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:39

Jolandaa_ schreef:
Krijg er wel kriebels voor. Momenteel even nog geen geld voor, maar weet dat eigenaresse geen nee zal zeggen. Als ik start eerst onderling om te kijken of ik t echt wil. En beginnen bij koudbloeden. Ben zelf enorm onzeker en zou dan bij de kwpn paarden alleen maar onzekerder worden. Dana is zeker niet minder dan een kwpn, maar ik denk dat dana zich meer op dr gemak voelt tussen de tinkers en een 'leuke competitie sfeer' als t constant worden nagekeken op concours waarbij alleen een paard telt van 10000 euro. Zo voel ik dat. Bovendien is dana erg sociaal, en wil haar een sociale omgeving kunnen bieden. Dana vind andere pardjes interessant. Loopt graag langs een vreemd paard als ze dat mag. En die sfeer kom ik bij de koudbloeden wél tegen. En bij de wedstrijden in de buurt zou een ander zn paars weg houden want er moet op de proef gericht worden.. Bovendien is bont ideaal zegt mn opa altijd, maar wel makkelijk zoeken! Bedoeld ie niet negatief, maar als grap. Hij weet de wedstrijd ambities van sommige in de buurt. Maar hij en ikzelf ook genoet liever en ben trots op onszelf dat we rijden en een team zijn als dat ik perse 1e wil worden.


Denk dat je zelf vooral meer op je gemak bent ;) Maar ik vind de sfeer bij de tinker/koudbloedwedstrijden ook heerlijk. Is echt een leuk groepje mensen bij elkaar. Maar ik ben ondertussen al wel gewend tussen de 'normale' paarden en word totaal niet raar aangekeken. Meeste mensen vinden het vooral erg gaf en stoer :j

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:40

Jeetje wat vervelend zeg? Wat doet de stal eigenaar eigenlijk?

Kailonne

Berichten: 1121
Geregistreerd: 14-11-08
Woonplaats: Best

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:47

Moet je ook nog andere paarden in de gaten houden... Daar zou ik ook het heen en weer van krijgen.
En van wedstrijden kreeg ik enorme stress. Daar ben ik maar gauw mee opgehouden.

Sandra1984

Berichten: 701
Geregistreerd: 29-03-07
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:38

jeetje karlijn das wel balen dat je alles zo in de gaten moet houden!!

wedstrijden zou bij mij ook niets zijn, denk dat ik veel te druk loop te maken hahahaha

Groetjes Sandra en Abbey
trotse mama van 2 Lieve meiden!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:41

leuk, ik wil wel met jaron

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 06:30

Oh , Karlijn , wat naar ....
Zo'n stal zou ik ook niet willen staan ....
Geheid dt er heibel vankomt want je vvergeet maar o eens een keertje wat ( zou ikwel doen tenminste, hihih ) .
Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden.....
( denk even aan Leonoor haar post ... )

Kleinschalige hobbyfokkerij in Zuid-West Frankrijkhttps://www.facebook.com/tinkersenfriezenvanlabesse/

Priscilla__

Berichten: 1714
Geregistreerd: 06-04-09
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 06:35

Wings staat nu ook onder een goed ademende regendeken, vorige jaar rond deze tijd kon hij onder een 100 grams staan maar dat gaat nu echt niet. :=

@ Diaz; Dat is niet fijn.. Staat je tinker op een nieuwe plek?

@ Jess_vH; Waar ben je geweest op het strand? Lijkt mij zo gaaf om een keer op het strand te rijden! :D

@ Jolandaa_; Ik probeer het idd ook altijd met warm water te doen (maar de boiler is het hier niet altijd eens bij ons op stal heb ik zo het idee :+) Zonder van de vlecht! Komt vast goed met de wedstrijden! Ik hoop ook ooit een keer te kunnen starten met Wingsje. :)

Kan iemand een foto maken van dat spul van de action wat er gebruikt wordt?

@ Becs; Dat is niet fijn als je allergisch bent..

@ Snackie; Hij heeft idd echt hard gewerkt dan. :P

Iemand hier nog tips voor beschermers voor tinkers (niet te duur, onder 50 euro). Ik denk dat jullie het wel kennen, Full is net iets te lang, Full van BR krijg ik net dicht dus die zitten erg straks, en Full van HH krijg ik goed dicht maar dan steken onder die 'flapjes' wat uit. (Van de HH beschermers heb ik geloof ik nog wel een foto..) Maar nu wil ik graag toch het springen wat meer mee gaan pakken voor de afwisseling dus dan wil ik eigenlijk wel goedpassende beschermers hebben..

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 06:41

cross beschermers? of drie in 1

Priscilla__

Berichten: 1714
Geregistreerd: 06-04-09
Woonplaats: Veldhoven

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 06:43

Heb je dan ook misschien een linkje/merk? :) 3 in 1 weet ik niet of gaat lukken aangezien Wings zijn spoor best wel snel weer aangroeit (hoefsmid knipt deze altijd weg voor een groot deel) en daar zit een 3 in 1 toch overheen?

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 06:48

nee heb ik niet. moet je even googlen en anders tweedehands? geen idee van welk merk die dingen zijn.

en 3in1 is van onder de knie en omvat de kogel. niet de koot.

Priscilla__

Berichten: 1714
Geregistreerd: 06-04-09
Woonplaats: Veldhoven

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 06:53

Hier HH peesbeschermers Full, heb ze alleen zo even gepast en foto gemaakt.

http://i1160.photobucket.com/albums/q48 ... psel-1.png

Oke dus die kunnen dan wel gewoon dicht onder zegmaar. :) En welke maat zou ik dan moeten hebben wss? En iemand misschien een tip voor een merk wat evt. wat groter valt?

Magica

Berichten: 1921
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Wilsum (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 06:58

Balen Becs, als je zo allergisch bent voor katten, sommige mensen reageren er heel erg heftig op.

En Karlijn, hoop dat er snel een regelmaat in komt. Het is zeker even wennen ook voor Diaz. Komt wel goed, geef het de tijd. En probeer met elkaar samen goede afspraken te maken wat betreft voeren enzo want zo is het wel lastig inderdaad.

Gisteren samen met Lotte en Caily een kleine boswandeling gemaakt en wat zijn we weer trots :-) oké ik ben een klein beetje een scheiterd zo af en toe haha maar goed Luna deed het super goed. Op het eind schrok ze nog even van iemand op een fiets met fietstassen die gingen rammelen; ze schoot even naar voren in galop maar stond vrijwel direct weer stil.

Afbeelding

Eye of the Wolf Fotografie


[url]
www.facebook.com/EyeoftheWolfFotografie
[/url]


NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:59


Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:42

Ja fiets.. Word ik wakker in de hoop dat het allemaal wat rustiger is, nee, krijg ik allerlei berrichtjes , de een heeft Diaz gevoerd vanochtent (mijn verzorgster kwam deze ochtend, dat wisten ze)
Diaz staat vervolgens vandaag de hele dag binnen, want de wei is te nat, dus de andere paarden gaan in groepen naar buiten .
Omdat nu de wei dicht is, moeten we zelf regelen over binnen en buiten zetten.. En ik ben het overzicht kwijt!!

En ik kan wel janken, m'n meisje de hele dag op stal! ( stal van 2,5 bij 2,5 zonder naar buiten kijk, dus ze ziet niks en niemand.
Moet ik nou vandaag over mijn eigen grens gaan om haar te gaan rijden?


@leonoor, wanneer kan ik terrecht?


Pff.. Even uitjankem
Het gaat ook allemaal ten koste van mijn meissie!

♫ Maybe I'm a different breed ♪
Maybe I'm not listening ♫
♫ So blame it on my A.D.D. baby ♪
Fotografie | Design

████████████████████████████████████████████████████████

B i i R D .nl
████████████████████████████████████████████████████████
Illustratie | Websites
:+: Diaz.. je zal altijd een plekje in mijn hart hebben My Little Pony!
Al mijn paardenspullen zijn TE KOOP

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:52

Morgen :j

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:40

en terug karlijn?

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:19

dat gaat niet, dat was alleen een zomer-weide, dus die gaat nov dicht, en bij haar stallen aan huis heeft ze alleen plek voor haar eigen paardjes..

♫ Maybe I'm a different breed ♪
Maybe I'm not listening ♫
♫ So blame it on my A.D.D. baby ♪
Fotografie | Design

████████████████████████████████████████████████████████

B i i R D .nl
████████████████████████████████████████████████████████
Illustratie | Websites
:+: Diaz.. je zal altijd een plekje in mijn hart hebben My Little Pony!
Al mijn paardenspullen zijn TE KOOP

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:36

vervelend diaz...
ga op zoek naar weer een ander plek waar ze wel overdag hele dagen naar buiten kan.
liefst denk ik voor diaz een plekje 24 uur buiten met schuilstal.
niet kwaad bedoeld maar hebben ze je dit niet verteld van te voren dat als de wei dicht is dat ze dag minder buiten komen?

ik had ook een probleempje met zoe op stal want zoe stond snachts op stal(wat ik zelf wou hoor) en kreeg het nu wel erg warm en begon te zweten op stal omdat ze wintervacht aanmaakt.
dus haar er nu 24 uur naar buiten gebracht en op paddock.
als het erg lang regent komt ze snachts wel naar binnen zodat ze kan droge en niet 24 uur in de nattigheid staat.
zoe heeft geen schuilstal buiten namelijk.

wel betaal ik 190 euro dan voor 24 uur buiten omdat ik de stal wil aanhouden voor erg slechte dagen.

hoop dat je eruit komt.
diaz is duilijk ongelukkig zo als ik het lees en jij ook nu en dat kan je er niet bijhebben denk ik.
sterkte.
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 12-10-12 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

JILDAU HET HEEFT ZO MOETEN WEZEN


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 2 bezoekers