Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_aapjex
Berichten: 586
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:23

mijn ventje staat nu onder een fleece deken en daaroverheen een 0grams regendeken hij word al best wel teddy en aangezien ik wedstrijden rijd en elke dag wel iets met hem doe zou ik hem toch moeten scheren helaas ik heb mn best gedaan om hem kort te houden maarja haaha nu valt het nog redelijk mee maar straks niet meer denk ik waneer kan je een paard het beste scheren en wat doe je er dan voor deken op?

'paarden kijken niet naar uiterlijk, the love you fore who you are~that makes horses the best


wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:54

ik heb er 1 onder een 200 grams en 1 onder een fleece gevoerde regendeken staan

Klimop

Berichten: 886
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:05

Pally schreef:
Weet je zeker dat het een 200 grams is Klimop? Toen ik vorig jaar een hoogsluitende deken zocht was die er niet van HH. Vanaf de 300 grams wel, maar de 200 grams was zonder de hoge hals.


Ze bestaan er in ca 100gr/fleece gevoerd, 200, 300 en 500 gram :j

simongek schreef:
Somebitch schreef:
Maar wat heeft tie buiten op dan? :+


vraag ik me ook af. is een behoorlijke overgang lijkt mij.

Lees dat er best mensen zijn die in de nacht aardig wat op hebben op stal en dan overdag
de paarden weer buiten gooien met een stuk minder op.?


Ik ken inderdaad zat mensen die hun paard 's nachts met (winter)deken op hebben en overdag zonder, maar dat ligt imo ook aan hoe de huisvesting van het paard is... Als Yu buiten geen of weinig beschutting zou hebben en beperkt ruwvoer dan zou ik het niet zo aanpakken :) vooral bij slecht/koud weer is de overgang dan veel te groot... Maar zij kan overdag ten alle tijden kiezen om droog en uit de wind te staan en krijgt bij echt koud weer onbeperkt hooi om zich warm te houden, dus koud zal ze het niet gauw krijgen ;) 's nachts daarentegen heeft ze minder ruimte om te bewegen, is de temperatuur lager (temp in stal is niet veel hoger dan buiten) en ben ik niet in staat ervoor te zorgen dat ze genoeg hooi heeft voor de hele nacht. Dus dan maar een extra laagje wat hopelijk ook de dikke wintervacht iets remt, zolang ze het maar niet te warm krijgt en zweterig al helemaal niet..
Maar uiteraard houd ik d'r overdag ook in de gaten hoor, mocht ze het tóch op een geven moment te koud hebben, wat ik niet verwacht maar toch.. Dan is er altijd wat te regelen! ik hoop dat het niet nodig is, want ze geniet zo van overdag in het zonnetje liggen, rollen etc :D

Elin_

Berichten: 9622
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:59

Wanneer gaan jullie scheren? Ik zoek nogsteeds 400 grams vaste hals winterdeken. Welke te betalen is..tot 70 a 80 euro ong, maar nix gevonden :n


amber_steph

Berichten: 2876
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: roosendaal en moerstraten

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:04

Ik ga die van mij(shet) begin volgend jaar scheren.

Rest van mij staan nu met 200 gr op.

Kan je bij nika ook geen betaalbare vinden? Die zijn best goedkoop en goede kwaliteit

LorenzoMacho

Mijn goede voornemen.... Afvallen startdatum 23-07-2012 Tussenstand.......-12.3kilo

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:07

Klimop schreef:
Hier heeft het alweer gevroren vannacht :oo Dus voor het eerst de 200gr erop gegooid, gauw een foto gemaakt nu die nog nieuw en schoon is (weet niet hoe lang dat zo blijft), haha :))

[ Afbeelding ]

's avonds laat is een beetje moeilijk foto's maken zonder flits, dus nou lijkt ie ook nog eens giga shiny :')
Ze voelde er vanochtend niet té warm onder.. dus de komende nachten blijft hij op aangezien het tussen de 1-3 graden nachttemperatuur wordt voorspeld :j
Zit nog dun in d'r vacht en dat probeer ik een klein beetje zo te houden, vanmiddag stond/staat ze lekker bloot in de zon, ineens best warm!

dit is volgends mij een 330 grams, ik heb die deken ook (kun je beter een maat kleiner kopen, ik heb ze voor mijn E pony in 175).
Zijn hele fijne dekens! heb hem in 330 grams en 550 :) blijven goed liggen en gaan niet achter de schoft liggen.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:09

Elin_ schreef:
Wanneer gaan jullie scheren? Ik zoek nogsteeds 400 grams vaste hals winterdeken. Welke te betalen is..tot 70 a 80 euro ong, maar nix gevonden :n

die van mij is al geschoren!
heb je geen regendeken oid met hals? en dan een dikkere staldeken eronder gooien?

deruijter

Berichten: 1581
Geregistreerd: 21-01-12

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:15

Ik ga ze denk ik deze maand nog scheren. Als je pas gaat scheren in december, dan is die glanzende vacht weg en is er alleen nog een stoffige onder vacht, en dat vind ik niet mooi.

Equestrian, it's a lifestyle

miss_kippie

Berichten: 2122
Geregistreerd: 21-07-07
Woonplaats: katwijk aan zee

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:17

mijn shetlander is al geschoren twee weken geleden. paard weet ik nog niet. ligt er aan hoe lang ik zelf nog in het gips moet. maar de bedoeling is eind deze maand.

Er bestaan geen slechte paarden, alleen slechte ruiters

Een goede ruiter hoort zijn paard praten, een uitstekende ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren, maar een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:53

Elin_ schreef:
Wanneer gaan jullie scheren? Ik zoek nogsteeds 400 grams vaste hals winterdeken. Welke te betalen is..tot 70 a 80 euro ong, maar nix gevonden :n


De Pagony Tiger? Die zijn ook rond die prijs. Ik vind het keifijne dekens. Voor mijn merrie gehad. Nu bij mijn ruin ligt ie niet goed. Hij is een stuk breder waardoor de deken schuift.

Toran Z (Toronto V X Democraat)

Klimop

Berichten: 886
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 06:05

@_Amigo; toch apart want hij is me verkocht als een 200, maar ik heb een mail gestuurd naar Harry's Horse met het productnr. etc, misschien kunnen die het voor me nakijken (voor de zekerheid dan maar) :P op de foto lijkt hij best dik, maar het is een hele lichte deken!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 06:12

Nee hoor hh highliner kunnen er exact hetzelfde uitzien maar dan in minder of juist meer grams.
Als hij voor 200 verkocht is zou ik daar ook maar vanuit gaan. De kleur zegt daarop niks.

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Fleurrr_
Berichten: 1311
Geregistreerd: 22-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 06:29


Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 06:35

Onze thermometer geeft nu maar 2 graden aan, wat koud zeg! Als het overdag ook wat kouder blijft gaan de 200gr dekens er op. Zoek nog steeds een goedkope, waterdichte 100gr deken voor mijn merrie met de haast onmogelijke maat 155. Kan iemand iets aanraden?

evaac

Berichten: 1062
Geregistreerd: 01-07-11
Woonplaats: amersfoort

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:18

Eondojk dekens besteld voor de mijne, n fleece, n 0grams en n 200 grams! Wordt hij ook iets minder teddy dan vorige winter :)

Eva Fotografie: https://www.facebook.com/evafotografie
[FK] [FOTO] And then she starts to fly....♡ ♥♡Stapper♡ ♥♡Indah ♡ ♥♡

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:22

Piekosjj schreef:
Onze thermometer geeft nu maar 2 graden aan, wat koud zeg! Als het overdag ook wat kouder blijft gaan de 200gr dekens er op. Zoek nog steeds een goedkope, waterdichte 100gr deken voor mijn merrie met de haast onmogelijke maat 155. Kan iemand iets aanraden?


155 onder of boven ?

Als het onder is en 105/115 boven.. geen onmogelijke maat vind ik zelf.
Heb zelf 2 pony's met die maat..

Heb evt nog een 300 grams te koop :D

Elin_

Berichten: 9622
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:23

Fleurrr_ schreef:
Elin_ schreef:
Wanneer gaan jullie scheren? Ik zoek nogsteeds 400 grams vaste hals winterdeken. Welke te betalen is..tot 70 a 80 euro ong, maar nix gevonden :n


http://www.nikahorseproducts.nl/catalog ... p?cPath=32

Voor €73 euro een 400 grams met vaste hals :)

Is die ook helemaal dicht? Zo;n halsstuk dat helemaal over de hals + stukje over deken zelf valt?
Zelfde vraag voor de pagony tiger.
Ivm mijn halsdeken (los halstuk) valt niet zo en die open plek bij der borst en onderhals vind ik niks :n


Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:05

Marjo89 schreef:
Piekosjj schreef:
Onze thermometer geeft nu maar 2 graden aan, wat koud zeg! Als het overdag ook wat kouder blijft gaan de 200gr dekens er op. Zoek nog steeds een goedkope, waterdichte 100gr deken voor mijn merrie met de haast onmogelijke maat 155. Kan iemand iets aanraden?


155 onder of boven ?

Als het onder is en 105/115 boven.. geen onmogelijke maat vind ik zelf.
Heb zelf 2 pony's met die maat..

Heb evt nog een 300 grams te koop :D

155 ondermaat! Oh ik heb meestal wel moeite met goede dekens, heb dr meestal maar 165 op, mijn 200gr past prima, maar mijn regendeken is zó belachelijk groot!
En nee sorry, heb liever een 100gr, dan kan ik die nu opgooien en dan in de winter 300gr in totaal maken. (100+200) Pony heeft het redelijk snel warm dus 100gr vind ik wel een fijn tussenstapje ipv meteen 200 er op!

Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:33

Hoe bouwen jullie de dekens op als je paard geschoren is? Die van mij staat nu nog zonder deken en ik wil hem ergens in november scheren. Hij is geen super koukleum, maar hij moet het natuurlijk ook niet koud krijgen. Hij staat in een buitenbox, en het luik gaat eigenlijk alleen dicht als het extreem vriest.
De dekens die ik nu heb zijn 200 gr, 370 gr. en een onderdeken van 100 of 200 gr. (die moet ik nog kopen maar twijfel tussen 100 en 200), alle dekens zijn overigens zonder hals.

Rodie van de Hazenhut (Anne 340 x Wessel 237) (april 1997 - februari 2018)

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:44

Ik vind dat een beetje afhangen van de temp.
Meestal heb ik er een 200 grams op liggen als ik in nov ga scheren en leg ik er daarna een 300 grams op.
Wordt het kouder, rond het vriespunt, doe ik er een onderdekentje onder.

Mijn merrie staat nog onder de dunne Dominick nu en heeft al aardig haar.
Vanmorgen had ik de 200 grams erop gelegd omdat ik het best heel fris vond, maar na een uurtje was ze daar toch wel heel warm onder, dus toch de dunne er maar weer opgelegd, lastig nu...

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:19

Ik vind het momenteel zo ontzettend lastig met die grote temperatuur verschillen. Heb die van mij van de week voor het 1st 100 gram opgedaan, daarvoor had hij al 2 weken met een ongevoerde regendeken gelopen. Met de temperaturen van vannacht zou ik het liefst 200 op doen, maar dan is het overdag weer te warm.

Het is echt zo'n geklier met die dekens. Zeker omdat ik me heb voorgenomen dit jaar niet te gaan scheren. Ben nu elke keer helemaal bezig met de temperatuur, terwijl ik daar vroeger amper naar keek.


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:29

Het was knap fris op stal vanmorgen. Paard had zijn vachtje op staan. Maar goed, het is nog steeds boven de 12 graden overdag met zon dus gewoon zonder dek. Als het gaat regenen, overdag een graad of 13 is en s nachts 8 graden gaat de regendeken op. Aankomende nacht 0 graden maar morgen weer mooi weer. Kan hij mooi een vachtje kweken.

Klimop

Berichten: 886
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:43

Somebitch schreef:
Nee hoor hh highliner kunnen er exact hetzelfde uitzien maar dan in minder of juist meer grams.
Als hij voor 200 verkocht is zou ik daar ook maar vanuit gaan. De kleur zegt daarop niks.


Nou ze heeft blijkbaar toch gelijk... mailtje die ik terug heb gekregen van Harry's Horse:

....
Bedankt voor uw email. De deken die u aangeschaft heeft is een Highliner staldeken met 300 grams voering. Tot dit seizoen hadden we alleen Highliners in 0gr met fleece voering, 300 grams of 500 grams voering. Daarnaast hadden we een staldeken Wave in ons assortiment welke een 200 grams voering heeft. Dit winterseizoen zijn alle Harry's Horse® staldekens vernieuwd en hebben wij voor het eerst een Highliner met 200 grams voering in het assortiment. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
...

Gelukkig dat ik het nog ff heb na gevraagd :=

miss_kippie

Berichten: 2122
Geregistreerd: 21-07-07
Woonplaats: katwijk aan zee

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:16

slechte ervaring mee met nika en aangezien mijn paard het hele jaar door buiten staan. wil ik gewoon een deken die goed is dan maar even wat meer geld uit geven. maar je doet wel jaren met ze deken !! mijn ervaring dan.

Er bestaan geen slechte paarden, alleen slechte ruiters

Een goede ruiter hoort zijn paard praten, een uitstekende ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren, maar een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen

Polderpaard

Berichten: 325
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:25

M'n nieuwe fleece gevoerde regendeken is binnen *\o/* De oude was gescheurd. Een HH met hele mooie buiksingels die door de deken heengaan. Hij kan dus vanmiddag zijn 200 grams weer af. Gisteren was hij toch wat bezweet daaronder, het is hem dus nog echt te warm. Als het overdag tussen de 5 en 10 graden wordt, gaat de 200 grams op, is het plan. Een vachtje heeft hij al aardig, maar vooral op zijn hals en onder zijn buik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers